Moe moe moe

ik ben zooo moe ik kan de hele dag wel slapen. Iemand nog tips? Voor meer energie?

nou… ik denk geduld hebben en het maar ondergaan… Ik ben nog steeds moe…

Helaas geen tips hier, heb er ook vreselijk veel last van. In mijn beleving veel erger als mijn eerdere zwangeschappen. Echt niet handig met nog twee kindjes :roll: .

Ik lig echt elke avond om 21.00 uur in bed en slaap vrijwel gelijk. Heb helaas geen mogelijkheid om overdag even te liggen.

Jij misschien wel als je zoon even slaapt?

Verder hang ik veel op de bank (als ik vrij ben en als ik thuis ben).

Balen is het gewoon, ik hoop echt dat het met 13 weken minder wordt :pray: :pray: :pray:

Had ik bij Kai ook, kwam door 'n B12-tekort (en dus ook lage hb). Daar kwamen we pas laat in de zwangerschap achter (had toen ook veel pijn aan m’n buik). Na de injecties met extra b12 was 't een hele opluchting.

Nu ben ik wel snel buiten adem, maar niet zo moe. Mijn B12 is inmiddels al gecontroleerd en zit nog net boven de minimungrens. Over 'n maand moet ik 't opnieuw laten testen, als 't laag is krijg ik meteen weer 'n injectie.

Ik was toen zo moe dat ik 's morgens aan de keukentafel zat te denken hoe ik toch in hemelsnaam zo de dag door moest komen. Kon zo weer terug naar bed.

Sterkte meis. :-*

Eraan toegeven meer kan ik er niet aan doen… en hopen dat het snel minder wordt…

:hug: naar he je zo ontzettend moe te voelen.

Ik kan me herinneren dat ik bij Jorre ook veel vermoeider was dan de zwangerschap van merel, dat komt omdat je al een kindje hebt rondlopen.

Wat mij hielp was toch een ritme in opstaan slapen tussen de middag kon toen tegelijk met merel en anders legde ik haar naast me in bed met de tv aan, zodat ik op zijn minst 1,5u kon liggen.

En dezelfde tijd naar bed in de avond, dat was eerst mezelf door de uren heenslepen maar na een weekje dezelfde tijden aanhouden, is even plannen, voelde ik me echt beter :thumbup:

En ik denk dat een beetje lentezon ook zal helpen :wink:

Succes meis! en trouwens de andere ook, ben erg benieuwd hoe het straks hier gaat als we positief getest hebben ergens komende maanden

ik heb dit de eerste 16 weken ook heel erg gehad en gaf er aan toe als dat kon als ik uit me werk kwam ging ik meteen ff liggen om bij te komen het is een paar weken weg geweest en nu is het er weer

denk dat als je je eraan toe kan geven dat lekker moet doen meid!

dankjullie wel meiden, ik zal het zoiezo woensdag even aangeven bij de gyn. mischien ijzer laten controleren. En probeer als het kan te gaan liggen 's middags.

Na Ivan moest ik ook ijzer tabletten slikken vanwege teveel bloedverlies daarna was hij net aan goed.

:pray: nog twee dagen hopelijk woensdag een mooi kloppend hartje voor jullie op de echo :inlove:

Betreft de ijzer goed groene groente eten :wink: :mrgreen:

Floradix heeft me hier indertijd wel geholpen. Toegeven wilde ik niet want als ik in de middag (tja kon toen nog want geen wandelend kindje) ging liggen was mijn hele ritme door de war en kon ik juist geen fatsoenlijke nachtrust meer krijgen. :wall: Er is iig niets mis met een uurtje eerder naar bed gaan zolang je dan maar niet om 5 uur in de ochtend weer naast je bed staat natuurlijk :wink:

multi vitamine en vitamine b ook visolie in combinatie met slapen heeeel veeeeeel slapen. :zzz:

En, wat zei je gyn?

Ik ben de 7e en 8e week echt doodmoe geweest, maar vanaf deze week (de 9e) gaat het beter. Ik denk dat mijn lichaam nu een beetje aan de hormonen gewend is. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo, want zo moe zijn is echt vermoeiend :wink:

Mijn gyn zei ook dat het deels komt doordat je bloeddruk daalt. En dat degene die kan vinden hoe het precies komt, de Nobelprijs verdient. Een laag Hb gehalte komt vaak pas later in de zwangerschap voor.

mijn gyn zei dat het erbij hoorde (had mijn eigen niet hoor dus zal hem ook nog wel weer vragen) wel is er bloedgeprikt

verder lig ik rond 22.00 te slapen en als ik mazzel heb dan gaat erwin eruit met Ivan en kan ik blijven liggen :zzz: :zzz:

Ik had het in het begin ook heel erg. Kon de hele dag wel slapen en als ik dan al een hele nacht had gehad werd ik nog veel moeier wakker.

Toen ik zo rond 13 weken was werd het beter, maar het is echt super vervelend. Want je hebt nergens energie voor.

Hoop dat het snel wat beter met je wordt! :thumbup: :slight_smile:

Meer dan er aan toegeven kun je niet doen. het wordt vanzelf beter (hoop ik voor je).

Gemiddeld zullen de ergste kwaaltjes afnemen zo vanaf 12 a 13 weken.

Helaas heeft mijn vermoeidheid tot een week of 19 geduurd. Sinds 1,5 wk heb ik pas weer energie.

Tijdens de zwangerschap van mn zoon ben ik ook tot een week of 20 verschrikkelijk moe geweest.

Ik ben ook steeds zo ontzettend moe nog steeds. Terwijl het nu toch wat zou moeten afnemen. Ik werk ook een uurtje korter per dag omdat ik het echt niet trek anders. Zit savonds soms echt te huilen van vermoeidheid.

En op mn werk doen ze er moeilijk over, dat vreet ook energie. Als ze nou gewoon accepteren dat het erbij hoort en ik gewoon even goed naar mijn lichaam luister…

Hoe doen jullie dat met je werk?

Mijn werk doet eigenlijk niet zo moeilijk :think: als ik aangeef dat ik verschrikkeiljk moe ben kan ik of eerder weg of tussendoor een dag vrij