Moe, lusteloos, wit bekkie, slecht eten

Senna ziet al een week of 2 zo wit. Ze eet slecht, is érg huilerig en ongezellig. Snoeperij en koekerij gaat er wel in en hangt éigenlijk het liefste de hele dag op de bank met de tv. Als die uit gaat dan gaat ze wel gewoon spelen enzo. Ze kan ook wel lekker keten met papa enzo, maar toch is ze lustelozer dan anders. En dan dat in en in witte koppie. We hebben het idee dat ze 's morgens al heel erg vroeg wakker is. Als we haar tussen de middag even op bed leggen heb ik niet het idee dat ze dan ook echt slaapt., (Ze is een heel lichte slaper en dus kijk ik eigenlijk nooit bij haar.)



Ze heeft nog redelijk rode oogleden (Bloedarmoede) en valt niet af ofzo. Ze krijgt dagelijks twee beertjes naast haar voeding.



Valt dit nu gewoon onder een winterdip of moet ik toch even langs bij de HA (Wat ik waarschijnlijk sowieso wel even ga doen :wink:)

als je twijfelt zou ik langs de HA gaan, maar dat zeg je zelf eigenlijk ook al :wink:



over rode oogleden: hangt dat samen met bloedarmoede?

want dat heeft ons klein mannetje met wit koppie ook :think:

Als je even het onderste ooglid naar beneden trekt en dan ‘in’ het ooglid kijkt dan moet dat nog mooi rood zijn. Als ook dat wittig, kleurloos is, dan heb je dikke kans op bloedarmoede. Maar bij Senna zijn haar oogleden aan de binnenkant dus nog goed rood en kan dat het dus bijna niet zijn…

Aha, dank voor de uitleg :thumbup:

Maaike Had dit ook. Ze zag er zo pips uit, had constant ruzie met haar omgeving en op alle foto’s zag ik een verdrietig, wit koppie met donkere kringen onder haar oogjes en dikke rode oogleden.

Uiteindelijk werd ze er vlak achteraan ziek. Hoge koorts!

Maar nu is ze weer de oude gelukkig.

Ons moppie heeft dit ook al een tijdje. Ze eet niet zo best (maar dat doet ze al sinds haar geboorte niet :roll: ), wilt niet meer slapen tussen de middag, is wat bleekjes en zo passief. Ook die walletjes en wat rode branderige oogjes en heel veel zeggen dat ze moe is.

We zijn naar de ha geweest en die heeft bloed laten prikken en urine laten controleren. Alles in orde.

Doorverwezen naar de kno omdat ze ietwat vergrote amandelen en klieren had. Maar ook hier alles ok.

Nu doorverwezen naar de kinderarts en ook hier weer bloedgeprikt en urine gecontroleerd. En ook hier alles ok. 5 Februari gaan we weer naar de ka. maar ik zie er weinig heil in, denk maar ‘gewoon’ een winterdip.



Succes met je meisje !

Hoe gaat het nu Marion?



Wij zijn laatst met Amy bij de huisarts geweest. Zelfde verhaal. En maar klagen over vermoeidheid… De huisarts kon ook niks ontdekken wat het zou moeten zijn en wilde niet bloedprikken, omdat ze daar geen aanleiding toe zag. Ook inderdaad naar de oogleden gekeken :wink:



Vermoedelijk een ontwikkelingssprong waar ze in zit, daar kunnen ze heel moe van worden… Op het Cb vorige week heb ik het ook nog een keer aangekaart. De arts daar zei dat ze het 9 van de 10x hoorde van de ouders bij de 4-jaars controle :shock:

Zij is dan ook van mening dat ze dan inderdaad weer een “sprong” hebben, alleen staat het nergens in de boeken vermeld.

Volgens hun vermoedelijk een combi van de sprong en het seizoen.

Niks aan te doen dus…