modellenbureau

onlangs had ik het met een vriendin over fotoreportages en al pratende kwamen we bij het onderwerp modellenbureaus uit. zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kind dat staat ingeschreven bij een bureau en zoja hoe bevalt dat, wat houdt het in, wat voor verplichtingen heb je. ik ben wel benieuwd. en ik vraag me ook af wat de reden is dat je hebt ingeschreven maar ook of er mensen zijn die het ooit hebben overwogen en er toch van hebben afgezien.

alvast bedankt ellen

Een van onze meibeebs staat bij moeder Anne ingeschreven en hij heeft in het kruidvatkrantje gestaan!

nichtje Laurele staat ingeschreven bij inside out models… en heeft al 2 opdrachten voor philips gedaan…

Jarno staat op internet bij een modellenbureau ingeschreven, maar heb er verder nog niks van gehoord.

Verder is het een heel groot nadeel dat veel van dat soort bureau’s rondom de randstad zitten en dan wonen we te ver weg (Drenthe).

Moeder Anne castings mailde ons, dat Jarno zeker in aanmerking zou komen maar dat we gewoon te ver weg wonen.

Jammer :cry:



Ik ga dit topic even volgen

Bas heef tingeschreven gestaan bij de Kidz ofzo? Maar nooit een oproep gekregen ofzo. Nu heeft hij al teveel littekens volgens mij om nog in aanmerking te komen

Julian staat bij The kids ingeschreven en heeft 2 opdrachten gehad.



hij staat nog op kidswereld van de wehkamp bij eten en drinken - peuters oh, zie dat ze de site hebben aangepast… nou, kort succes…



wij wonen wel in de randstad. In princpe willen ze die opdrachten kort houden, max een uurtje. Bij de wehkamp ging dat zeker goed. De 2e opdracht was de 60e verjaardag van nutricia (kind in kinderstoel met hoedje). Hij is het niet geworden. Hij heeft daar wel twee uur gezeten omdat ze m nog een keer op de foto wilde (hadden nog iets anders bedacht).



je krijgt in ieder geval reiskostenverg. uurvergoeding en vergoeding voor het kindje.



Ik heb het allemaal op zijn eigen rekening gestort… hij heeft het lekker zelf verdiend.



maar verder niets meer gehoord hoor

Er is mijn inmiddels twee keer gevraagd of ik mijn zoon niet wilde opgeven. Natuurlijk was ik vereerd, maar ik voelde er niets voor om hem daar heen te moeten slepen en aan zo’n reportage mee te laten doen (zou inderdaad voornamelijk in de randstad zijn en dat is al zeker 45 minuten rijden) en ik vond en vind hem gewoon te klein om hem aan zulke dingen te laten meedoen.



Ik heb laatst een fototsessie gehad voor een eigen reportage en die duurde nog geen 20 minuten en het was buiten waar hij kon ravotten en rennen, maar na 10 minuten was hij het helemaal zat en wilde hij opgetild worden door mama. Nog meer een bevestiging eigenlijk om het niet te doen.



En verder boeit het mij dus persoonlijk niet dat mijn zoon in een één of ander blaadje staat of er geld voor krijgt.

@ snoesje hoe lang staat je kindje al ingeschreven? he jammer dat hij niet meer bij de wehkamp staat. ik was wel benieuwd. had je bij inschrijving gehoopt dat er meer zou komen aan opdrachten en weet je ook hoe het komt dat je niks meer hoort



@noui en hoe bevalt het je nichtje, mooie foto, is ze exclusief verbonden aan de lichtfabrikant



voor degenen die ingeschreven staan, bevalt het bureau jullie?

Yves staat ook bij the Kids ingeschreven, heeft 2x een opdracht gehad, 1x voor schoentjes en na lang wachten bleken de schoentjes niet aangekomen te zijn :wall: . Schijnt vaker voor te komen, er waren meer mensen met kinderen daar en die hadden zoiets van OK whatever… Yves had zich wel (betaald overigens) vermaakt, ze hadden heel veel ballonnen :mrgreen: .

Tweede keer was een paar maanden terug voor een Franse winkelhuisketen, kleertjes. Lekker handig want dan zie je de foto’s dus niet meer terug, heb wel op de sites geneusd maar geen idee wanneer het komt of geweest is.

Ze schrijven daar ook automatisch broertjes en zusjes in omdat het anders lullig is zegmaar, mijn oudste 2 staan nu dus ook op de site, ze vinden het wel spannend en ach, wie weet.

Anyway, ik vind het aardig kindvriendelijk gaan, ze hadden geloof ik een halve dag geboekt en ik werd keurig op tijd gebeld of ik misschien wat later wilde komen omdat er anders zolang gewacht moest worden. Is natuurlijk ook eigenbelang, met een strontvervelend kind kunnen ze ook niks. Fotograaf was supergeduldig, Yves wilde iets heel anders dan wat hij wilde en toen had ie een Teletubbie op z’n camera gezet; Ou est Po??? Yves, Ou est Po??? en, na uitleg dat Yves geen Frans snapt; Waa ies Poooo??? :mrgreen:



Yvonne

ik denk dat julian vanaf november 2005 staat ingeschreven. in totaal 2 opdrachten en 1x gebeld toen we in frankrijk zaten.



moet zeggen, de foto’s die ik zelf van m maak zijn ook vele malen mooier dan die bij hun op internet staan.



nu heb ik een makkelijk kind en hij deed precies wat ze wilden, en het duurde ook niet lang. Verder houden ze wel rekening met die kindertjes hoor



maar je moet je eigen kind ook goed aanvoelen, weet je al dat je een ‘lastig’ kind hebt… gewoon niet doen… maar is ook een kwestie van uitproberen…