Als ik het idee heb dat mijn kindje moe is, of ze begint wat huilerig te worden, dan leg ik haar wakker in bed. Maar ze vind de beestje boven haar bedje geweldig, lacht altijd naar ze, en ineens is ze dan klaar wakker en gaat brabbelen en lachen naar de beestjes. Eer dat ze dan slaapt zijn we een half uur verder.
Nu vraag ik mij af of dit kwaad kan? Zou ze niet gaan denken dat haar bed bedoeld is om te spelen? En waarom zou ze wel gelijk lachen als ze die beestjes ziet, en doet ze dit niet (altijd) als ze mij of mijn vriend ziet?
Mijn dochter is 8 weken oud, maar 2 weken te laat dus eigelijk 10 weken oud. Dit gebeurd vaak s’morgens nadat ze de borst heeft gehad, gewassen is en wat ‘gespeeld’ heeft en dus ook moe lijkt te zijn.
Iemand enig idee? Of hetzelfde ‘probleem’?
Groetjes
kyano heeft 4 maanden in de wieg gelegen met eem mobiel boven zich
is eigenlijk nooit een probleem geweest
als hij wakker werdt ging hij er naar lachen,niet voor hij ging slapen
als ze niet gaat slapen dan zou ik hem weg halen
Wij hebben altijd aangehouden, een bed is om te slapen en niet om te spelen. Dus geen mobile en geen speeltjes in bed. En bij beiden heeft het goed gewerkt.
Mijn dochter speelt wel vaker in bed en heb nooit ergens last van.
Wat geeft het dat je kindje eerst nog lekker gaat brabbelen in bed en daarna pas gaat slapen ??
Als mijn dochter 1 x per dag slaapt leg ik haar van 18:00 tot 19:00 in bed en gaat ze gewoon spelen, soms op der gemak liggen ( wel gewoon wakker )
Hier ligt dan alleen der tutteldoekje en knuffel in bed meer ook niet.
Maar als ik haar dat uur niet in bed leg houd ze het niet vol tot 20:00 zo krijgt ze even wat minder prikkels en komt ze toch een beetje tot rust.
Heb haar mobile er trouwens uit gehaald 2 dagen geleden omdat ze eraan ging HANGEN :shock:
Wij hebben ook geen mobile ofzo boven het bedje gehangen. Hij heeft alleen vanaf het begin 1 klein knuffeltje, die hij altijd strak in zijn armen heeft als hij gaat slapen. Nu speelt hij nog in zijn bedje hoor, want een lakentje is ook erg leuk om mee te spelen maar ik denk dat het beter werkt als met mobile boven zijn hoofdje. Ook onrustig denk ik.
Wij hadden alleen een mobile boven de box en niet boven het bedje. Een bedje is inderdaad om te slapen, dus daar hadden we verder niks in liggen. Pas sinds kort een paar knuffels en een tutdoekje.
hier ook geen mobile boven het bedje wel een knuffeltje maar dat is omdat hij graag wat tegen zijn gezichtje heeft liggen.
hier ook bed is om te slapen en ben van mening als ze teveel prikkels krijgen ze ook slecht in slaap komen.
Hier mag hij naar een mobile kijken in de box, en waar tevens zijn speelgoed (beertjes, rammelaar enzovoorts.) ook is.
Zijn bedje is voor om te slapen, enige wat ik daar heb is een dingetje die geluid geeft.
ook hier is het bedje om in te slapen, en ligt ons meisje toch wakker dan verteld ze tegen haar knuffel of speelt ze met haar lakentje.
slapen doen we bij ons in bed, in de box of bij ons in bed valt ze zelf niet in slaap, ze begint dan te jengelen. En als ik haar dan in bed leg valt ze wel gelijk in slaap.
Box hangt speelgoed en een mobiel. bed is hier echt een rustplek om te slapen, dus geen speelgoed hier te vinden en ook geen mobiel.