Mk en cyclus

Ik heb al jaren dezelfde cyclus van +/- 6 weken. Na mijn eerste mk was mijn cyclus weer hetzelfde, na de geboorte van Lana was mijn cyclus weer 6 weken. Toen nogmaals een mk gehad en daarna was weer mijn cyclus 6 weken.



Tot de laatste mk op 14 september jl. Mijn eerste cyclus was 44 dagen (+/- 6 weken), de tweede cyclus was 34 dagen (+/- 5 weken).



En nu… nu ben ik vandaag ongesteld geworden met een cyclus van 22 dagen (+/- 3 weken).



Sinds de laatste mk zit ik ook absoluut niet lekker in mijn vel.



Wie herkent dit of heeft dit gehad, die rare cyclus ineens?

Aller eerst meid wat ontzettend balen wat je beschrijft!



Ten tweede, je cyclus kan na een mk zo verschrikkelijk veranderen en iedere mk heeft weer zijn gevolgen!



Maar wat je beschrijft zou ook kunnen betekenen dat je aan een kleine depressie lijd(dat komt door de mk’s en de hormonen waar je je nu in verkeerd)



Misschien is het wel verstandig om even langs de huisarts te gaan en even te informeren over het hoe en nu verder!



Want het is niet iets wat je zomaar van je af laat glijden en door zorgen en dingen aan je hoofd, kan je cyclus rare sprongen maken!





Sterkte ermee :hug:

Maandag 14 januari heb ik een afspraak met de gyn. Hoop dat ik dan wat wijzer wordt en niet weggestuurd wordt met de mededeling: het kan na een mk :wall:

Ai sinds sept dus al een ‘gammele cyclus’ dat is best wel lang. Als je het te lang vind duren…misschien een tipje om het weer wat meer op regel te krijgen. Kortdurend (1 strip) aan de pil. Dat wil soms wel helpen om het weer op orde te krijgen. Als je perse niet aan de pil wilt wat ik me ook kan voorstellen. Kan een kuurtje Primolut hetzelfde effect geven. En dat is dus aan je gyn om dat voor te schrijven. Hoop dat die meewerkt! :hug:

Zal het aan de gyn voorleggen Rhiannon. Ik vind hetzelf erg lang omdat ik nu 1 bevalling en 2 mk’s heb gehad, en direct na alle 4 was mijn cyclus weer 6 weken.



De gyn’s in dat ziekenhuis zijn best goed volgens mij. Ze namen mij anders wel serieus met de mk en dat deed het Erasmus niet.

Wat een verschil soms he met die artsen. Zou eigenlijk niet moeten. Succes met je komende afspraak iig en tot dan…sterkte met dat gewacht op je cyclus zo ellendig met de jaarwisseling enzo voor de deur en dan niet te weten wanneer het komt pfff. :?

Super balen dat je cyclus dan ook nog es zo raar gaat doen, alsof je/we al niet genoeg voor onze kiezen hebben gekregen! Hoop dat het snel weer op orde zal zijn of anders dat het 9 maanden helemaal weg zal blijven, die ellende!!



liefs

Ineke