mist

vind het zoooo jammer

er is erg dichte mist hier. kunnen we niet genieten van al het moois wat de lucht in gaat/



3 jaar geleden was dat ook al, toen konden we de overburen niet eens zien.



we bewaren ons pakket met de buren tot morgen waarschijnlijk en schieten het de vooravond de lucht in.

Ik hoop dan voor je dat dat geen problemen oplevert want je mag maar tot 2:00 vannacht vuurwerk afsteken.



Persoonlijk vervloek ik degenen die buiten de wettelijke tijden vuurwerk afsteken (Zoals afgelopen nacht van 3:00 tot 6:00 en vanmorgen weer vanaf 8:00) want ik wil graag weten waar ik aan toe ben als ik mijn kinderen in bed leg.



Ik snap wel je teleurstelling maar ik denk dat je omwonenden hier mogelijk niet blij mee maakt (tenzij je met je buren de enige bewoners bent in de wijde omtrek :wink: )

dat jaar deed bijna iedereen hier in het dorp dat.

heel klein dorp.

en helemaal geen commemtaar op gehad.



(al kan ik me dat wel voorstellen hoor, want gisteravond om 2300 uur hier ook veel geknal voor de deur en dan vind ik dat ook niet zo leuk, maar zal er niet moeilijk over doen)



maar we (met name de mannen) vinden het zo jammer dan, we hebben met de buurt een pakket van 100 euro.

@Rivella wrote:

Ik hoop dan voor je dat dat geen problemen oplevert want je mag maar tot 2:00 vannacht vuurwerk afsteken.



Je mag op 1 januari ook nog afsteken hoor, de hele dag door zelfs.

nee volgens mij niet, mag maar tot 2.00 uur vannacht zover ik weet

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welke-dagen-kan-ik-vuurwerk-kopen-en-wanneer-mag-ik-vuurwerk-afsteken.html

Je mag tot vannacht 2:00 afsteken an daarna niet meer:



Welke dagen kan ik vuurwerk kopen en wanneer mag ik vuurwerk afsteken?



Vuurwerk mag verkocht worden op 29, 30 en 31 december. Als een van deze dagen op een zondag valt, mag er op die dag geen vuurwerk verkocht worden. Het is dan wel toegestaan vuurwerk te verkopen op 28 december. Dit staat in het Vuurwerkbesluit. Vuurwerk afsteken mag op 31 december vanaf 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts.




bron

Ah mamaMarije was me voor :smiley:

haha



ik was ook al aan het zoeken

dan wordt het hier alleen kabaal, want we zien geen hand voor ogen

en met al dat rook wordt het nog erger

Ja dat is wel enorm balen, zeker als je mooi siervuurwerk gehaald hebt.

oh oke, verkeerde info hier dus hihihi oepsssss :mrgreen:

ja we hebben een hele grote doos zeg maar, wat je maar een keer hoeft aan te steken.



maar ach, ik geef toch niet veel om vuurwerk, blijf ook binnen anders hoor ik de kids niet, als ze eens wakker mochten worden, mag wel onder aan de trap gaan staan.

want op de babyfoon hoor ik ze om twaalf uur niet

Hier valt het wel mee met de mist.

We hebben dan wel geen vuurwerk maar kunnen waarschijnlijk wel genieten van al het moois dat de lucht in wordt geschoten.