smorgens ben ik misselijk en de rest van de dag heb ik maagzuur
en gaat niet eens altijd over met een rennie.
iemand een tip?
en nu al zo vroeg maagzuur met 15 weken :think:
ANTAGEL!!
Was voor mij een wondermiddel tegen de zuur!!
Verkrijgbaar bij apotheek!
Succes ermee
Maagzuur had ik ook al vroeg veel last van, hier hielpen Rennies heel goed.
En zure dingen laten staan, jus d’orange, yoghurt…
hier werkte het soms om dan gewoon 2 rennies te nemen… en idd ff opletten of je het van bepaalde producten krijgt. Ik kreeg het bijv ook van gewone thee, van rooibos thee weer niet.
dank jullie ik al eens wat google
Ik had het al bij 6 weken Bianca, het komt door de hormomen die je aanmaakt die er ook voor zorgen dat je darmen wat trager werken! Ik hoop dat je iets kunt vinden dat je maag wat rustiger houdt.
Maagzuur kan ook veroorzaakt worden door bewegingen van je kindje…ze worden steeds drukker natuurlijk…
In dat kader kan het best zo vroeg…vervelend blijft het altijd…
Dan moet dat kleintje wel heel hoog zitten al met 14 weken… Lijkt me toch eerder een geval van hormonale kwestie :think:
Hier ook (nu al) het zuur, maar dat betekent dan voor mij dat ik weer wat moet eten of ik drink een flink glas water.
Beide helpen wel, soms word ik daarna weer misselijk :sick:
Irritant is het in ieder geval wel, wat ook helpt hier is een half glas cola :thumbup:
Succes, we hebben nog even te gaan :lol:
@Sooki wrote:
Dan moet dat kleintje wel heel hoog zitten al met 14 weken… Lijkt me toch eerder een geval van hormonale kwestie :think:
Daar heeft het niet zozeer mee te maken…het groeien van de baarmoeder, het verschuiven van organen, luchtophoping in de darmen,die drukken weer op de maag e.d.
Ik heb namelijk nu dagelijks maagzuur en ben niet eens zwanger…
Een bewegend kindje kan andere organen wel ‘prikkelen’ wat een kettingreactie met de darmen teweeg kan brengen…
Maar goed…waar het ook vandaan komt…het kan gewoon…
pff maagzuur gaat ook niet weg met rennie vanmiddag maar eens antagel halen en proberen.
maar goed alles is voor een goed doel :inlove:
dank jullie wel voor de antwoorden meer tips zijn natuurlik welkom :-*
melk drinken…
Toen hier de gele vla etc niet hielp ben ik ook aan de antagel gegaan. Was toen 18 weken zwanger denk ik, dus ook vrij vroeg. Vrees dat ik echt liters heb weggedronken, maar het hielp bij mij wel. En anders aan je vk/gyn vragen of zij er wat voor weten.
Hoi,
Vervelend is dat zeg!
Bij mijn jongste had ik er ook al vroeg last van (later weer wat minder).
En nu ook al met regelmaat.
Ik vond trouwens de maagtabletten van de kruidvat beter werken als Rennies (minder scherpe smaak ook).
En cola en gele vla helpen hier ook wel (niet altijd heel lang).
Sterkte!
Gaviscondrank hielp bij mij heel goed, ook gewoon te koop bij de drogist. Het drankje smaakt niet echt goed, maar helpen doet het wel
Bij mij helpt Regla PH echt super de huisarts zei t tegen me je kan t gewoon halen bij de apotheek en DA …
ga nu weer bak vla eten
heb koffie op vanavond niet doen dus :wall: