Misselijkheid.... Wat helpt??

Voor de derde keer zwanger en voor het eerst MISSELIJK! Niet dat ik hoef te spugen, gelukkig, want dat háát ik. Maar wat kan ik nou het beste doen/laten? Misschien kunnen we hier een fijn tips-verzamel-topic van maken!



Kom maar op!





Tip 1 : Een cracker of beschuit eten voor je UIT bed stapt.

Tip 2 : Cola drinken

Tip 3 : Om de 2 uur iets eten.

Tip 4 : Overgeven.

Tip 5 : BEVALLEN! :lol:

Tip 5 : Eten van zure producten

Tip 6 : Emefasene of primperan (via Vk/gyn)

Tip 7 : Vanillevla eten

Ochtends voordat ik uit bed ga, even iets eten. Bijv, een beschuitje.

Ik heb er zelf ook heel erg veel last van, maar het helpt!

ik doe mee, ben ook ontzettend misselijk, ben in 2 weken al 4 kilo afgevallen omdat ik tot 4 uur gewoon niks binnen hou.

En klokslag 4 uur slaat het om.

Wat bij mij helpt om soms het spugen tegen te gaan is even in de frisse lucht diep door mijn mond ademen

@DreamingOn wrote:

Ochtends voordat ik uit bed ga, even iets eten. Bijv, een beschuitje.

Ik heb er zelf ook heel erg veel last van, maar het helpt!




Dat hoor je inderdaad vaak ja. Ik heb het geprobeerd en het resultaat hier is dat het bed meteen de was in kan :wink: :lol:

Ja klopt. Ik ga nu beetje buiten het bed hangen met mijn bordje. Ziet er heel raar uit, maar het helpt. :mrgreen:

Iets eten voor je uit bed gaat inderdaad, dat hielp hier erg goed.

En cola drinken. Ik heb flessen cola leeggedronken. Ik had er alles voor over om maar niet misselijk te zijn :wink: Dat ontbijt en de cola hielpen goed.

En de hele dag door eten. Ik moest echt minimaal elke 2 uur wat eten. Anders werd ik vanzelf weer misselijk.

Sterkte!

Hoewel jij er een hekel aan hebt, helpt het mij juist als ik over moet geven… :? :lol:

uhmm ja idd. Overgeven lucht op…

en daarna kun je gewoon lekker eten :lol: :sick:



Nee serieus… ik spuugde 2x per dag tot week 20 ofzo,

ik kon het gewoon niet tegen houden. Regelmatig kleine beetjes eten,

helpt. Ik had altijd crackers, sultana, yoghurt met musli etc in huis.



ooow en cola ook ja. Voor de zs dronk ik echt nooit cola,

maar tijdens opeens wel. Het hielp echt (ws door t boeren, hahaha :sick: )



En trouwens. Op één of andere manier leer je op de juiste manier over

te geven. Zodra je het gaat tegenhouden, wordt het echt vervelend.

Maar na een tijd ging het een stuk makkelijker.



Ik heb me letterlijk overgegeven aan t overgeven 8)

Inderdaad cola maximaal 3 glazen gedronken omdat je daar weer mee moet uit kijken en vanille vla eten!!

overgeven helpt idd,ik was de hele dag door misselijk en wilde als ik al at alleen maar lekker dus wij aten veel pizza en patat maar alleen als ik echt alle lucht kwijt was hoor want anders kwam het er zo weer uit.

Ik begon en eindigde mijn dag dus echt boven de wc-pot :sick:



sterkte!

Ik zou wel willen spugen, maar het hóeft niet en het gaat ook niet. Ik heb echt zo’n continue misselijk/weeïg gevoel en ik moet inderdaad regelmatig eten…



De tips staan in de openingspost. Nog meer gouden tips?

Ja klopt, ik drink ook 3 a 4 glazen cola per dag! Dat helpt ook. Maar ik vind overgeven verschrikkelijk, dan word ik duizelig en moe. En ik krijg er hoofdpijn van. Dus ik probeer alles uit, behalve overgeven!

Ik at ook de hele dag door anders werd ik misselijk… :wink: :mrgreen:

@~Marion~ wrote:

Ik zou wel willen spugen, maar het hóeft niet en het gaat ook niet. Ik heb echt zo’n continue misselijk/weeïg gevoel en ik moet inderdaad regelmatig eten…



De tips staan in de openingspost. Nog meer gouden tips?




boeren helpt ook niet?

want bij mij kwam er ook bijna nooit iets uit maar ik kan niet zomaar boeren dus ging ik kokhalzend boven de wc hangen en dan was ik in ieder geval de lucht kwijt en kon ik eten.

Ow ja, boeren, dat doe ik ook de hele dag door. Gaat vanzelf… :oops:

bevallen dat helpt :s



ik heb tot 15weken 5a6 keer per dag overgegeven

en nu begint t weer…



alle middeltjes die op d emarkt zijn geprobeerd

vanille vla , pillen van de dokter , pillen van dr voghel , beetjes eten , eten voor ik opstond

niets hielp en na 15weken hield t ineens op…

nu is t weer zover

hoi dames,





ik lees ff mee…

ik geef 4 a 5 keer per dag over! Tijdens het eten ben ik niet misselijk maar vlak na het eten, begin ik trillen en komt alles eruit…

Ik ben de afgelopen twee weken al 3 kilo afgevallen door het overgegeven…



Het overgeven doet ook pijn (zuur) in mijn keel :sick: :sick: .



Toen ik zwanger was van Noor had ik dit niet.



liefs H

hai he lastig zeg



maar bij mij hielp helemaal niks kreeg emesafene van de gyno en daar mee werd het iets minder . begon dan met wat thee en beschuit .



succes

Hier hielp het een beetje om zure producten te eten: zure appels, yoghurt. Verder koude dingen: ijswater (nog beter: waterijsjes :mrgreen: )

Maar goed, dat kon niet voorkomen dat ik tot 23 weken zeer regelmatig moest overgeven, en dat was idd het enige dat echt opluchtte.

Niet stoppen met eten… :lol:



Nee, zonder gekheid: ik moest ieder uur eten anders werd ik meteen hondsberoerd.