help…
Ik ben sinds vrijdag de hele dag non stop kots misselijk.
ik eet de hele dag door en dan gaat het wel ff beter maar niet lang.
Heeft iemand nog tips??? :sick: :sick: :sick:
- Eet over de hele dag steeds een klein beetje. Hoewel je waarschijnlijk geen trek hebt is het toch verstandig om te proberen iets te eten. Een lege maag zorgt er namelijk voor dat je alleen maar misselijker wordt.Onderzoeken spreken elkaar tegen welk soort voeding het beste helpt tegen misselijkheid. Eén onderzoek toonde aan dat eiwitrijke voeding waarschijnlijk het beste helpt om het misselijke gevoel te doen afnemen.Een ander onderzoek zegt weer dat er juist koolhydraatrijk gegeten (muesli, graanproducten, banaan, rijstwafels, tofu) gegeten moet worden om de misselijkheid te laten afnemen. De ervaring van veel vrouwen is dat koolhydraatrijke maaltijden lijken te helpen.
- Vermijd vet, sterk gekruid, zwaar op de maag liggend (koolsoorten bijvoorbeeld) of gefrituurde voeding. Bij dit soort voeding moet je maag veel harder werken om het te verteren, dit verhoogd het risico om misselijk te worden. Ook zuur moet vermeden worden
- Neem een cracker (s) mee naar bed. Eet in ieder geval een cracker terwijl je nog in bed ligt en wacht daarna ongeveer een half uur met opstaan. Word je ’s nachts wakker, neem dan ook een cracker. Of vraag je partner je ’s morgens een licht ontbijt met een kopje thee met suiker op bed te brengen, uiteraard moet je ook na dit ontbijt nog minimaal een half uurtje blijven liggen
- Vermijd voedsel met luchtjes waar je misselijk van wordt. Word je misselijk van de lucht van koken, vraag dan of iemand anders voor je wilt koken. Wellicht kun je tijdelijk bij je ouders eten of kan je partner voor het eten zorgen.
- Drink regelmatig kleine beetjes. Door in één keer veel te drinken krijg je een volle maag wat er weer voor zorgt dat je geen zin hebt om te eten. Drink het liefst ook niet bij je maaltijd, maar tussen de maaltijden door.
- Drink geen of zo weinig mogelijk koffie en uiteraard geen alcohol.
- Drink wat koolzuurhoudend water na de maaltijd.
- Als je multivitaminen gebruikt, neem ze dan tijdens of vlak na de maaltijd in ( in ieder geval niet op een nuchtere maag) en let op of er niet teveel ijzer in zit.
En als je echt heel veel overgeeft misschien even langs de verloskundige/huisarts??
Sterkte!
ik ben tot 15 weken elke dag kotsmisselijk geweest.
en helaas daar werkte niets tegen…
gewoon denken dat het maximaal 9mnd aanhoud en je erna een knap kindje voor terug hebt… is helaas t enige
Jaimy… :hug: :hug: :hug:
Hier helaas ook geen tips voor je. Er schijnt wel een middeltje voor te zijn trouwens. Misschien je vk even voor bellen als je het echt niet meer trekt?
emfasane meen ik dat t heet.
kheb ze ook… maar werkte niet echt.
homeopatisch toen van dr vogel… werkte ook niet helaas…
rustigaan doen de hele dag , kleine beetjes eten en vooral drinken ( zodat je niet uitdroogt)
16 weken misselijk geweest. De héle dag…
Het enige wat bij mij hielp was vaak kleine beetjes eten. Heb liters yoghurt gegeten
Sterkte hoor :hug:
Ik ben het nog steeds wat helpt?
Niks en dat is bij iedereen weer heel anders zo drink ik alleen nog calo of 7-up, sap en water kan ik niet tegen.
je moet echt zelf even kijken wat bij jou werkt.
veel sterkte :hug:
Bij de huisarts om emesafene tabletten vragen, ze zijn veilig voor de baby en je mag er 3 op een dag, werken zo’n beetje 8 uur lang door…
als je savonds vlak voor het slapen gaan 1tje neemt sta je de volgende niet al te misselijk op :thumbup:
Bij mij ging het daarna een heel stuk beter, want verder hielp ook niets eigenlijk van de standaard adviezen zeg maar…
succes, de hele tijd misselijk zijn is niet fijn…
emasafene zetpillen heb ik gehad omdat ik de gewone pillen niet binnen hield maar ze hielpen hier niet echt bij anderen weer wel heel goed tis het proberen waard maar verwacht geen wonder middeltje hihi
Ik ben de hele zwangerschap misselijk geweest, niets hielp eigenlijk :think: Ik ben toen op het laatst via de vk nog bij een klassiek homeopaat geweest die me een soort van druppels heeft gegeven. Dat hielp wel een beetje maar helemaal over was het niet.
Succes!
thjemig, 9 maanden lang, moet je toch niet aan denken…
Bedankt voor de tips allemaal.
zal die pillen ff in gedachte houden.
ik hoef (gelukkig) niet te spugen maar loop de hele dag op het randje dat het gaat gebeuren zegmaar…
@charity wrote:
emasafene zetpillen heb ik gehad omdat ik de gewone pillen niet binnen hield maar ze hielpen hier niet echt bij anderen weer wel heel goed tis het proberen waard maar verwacht geen wonder middeltje hihi
Ik was echt heel erg misselijk de hele dag en de tabletten werkten erg goed bij mij…bij de vorige was ik het 9 mns lang dus ik weet het is…ervaring.
van zetpillen hoor ik vaker dat die niet zo helpen :think:
wat ook kan helpen is gember, gemberthee
Vanillevla. Hele liters naar binnen gewerkt. Maar ja, het schijnt per persoon te verschillen, dus dit zal ook geen wondermiddel zijn.
Sterkte met de misselijkheid!
Ja het is inderdaad even uitpluizen wat het beste werkt bij je…
Sterkte, vorige keer 9 mnd misselijk in extreme mate.
Nu 17 wkn. Cola en eten zonder dierlijke vetten kon ik alleen verdragen, maar is gewoon echt puzzelen helaas, iedereen is anders! Good Luck!
@Heleen wrote:
Bij de huisarts om emesafene tabletten vragen, ze zijn veilig voor de baby en je mag er 3 op een dag, werken zo’n beetje 8 uur lang door…
als je savonds vlak voor het slapen gaan 1tje neemt sta je de volgende niet al te misselijk op :thumbup:
Bij mij ging het daarna een heel stuk beter, want verder hielp ook niets eigenlijk van de standaard adviezen zeg maar…
succes, de hele tijd misselijk zijn is niet fijn…
heb ik ook gehad.
werkte perfect bij mij! ik was er een gelukkiger mens door hoor haha!
ook werkte het bij mij als ik een eierkoek :eh: at voor het opstaan … tja zwangeren … haha :lol:
hier ook iemand die de hele dag door misselijk is tot spugen aan toe :?
Via de huisarts emesafene zetpillen gehad 3xdgs maar die helpen bij mij helaas ook niet…
Wat bij mij wel een klein beetje helpt is hele slape limonade en gele vla.
@dragon wrote:
hier ook iemand die de hele dag door misselijk is tot spugen aan toe :?
Via de huisarts emesafene zetpillen gehad 3xdgs maar die helpen bij mij helaas ook niet…
Wat bij mij wel een klein beetje helpt is hele slape limonade en gele vla.
oh jakkes ook spugen…bah dan heb ik nog mazzel
ik denk dat ik gele vla ook maar eens ga proberen…
Vanillevla hielp ook bij mij, net zoals bij Carenza. Proberen zou ik zeggen. (Later was het ook om het lekkere, met slaroom en hagelslag erop :oops: )
Succes en sterkte ermee!
Liefs, Dores.
heb maar meteen bij de buurvrouw een pak vla gehaald… :oops: :oops:
hads er meteen zo’n trek in :shifty: