MIsselijk worden van foliumzuur

HOI



IK ben sinds september gestopt (Na een 1/2 jaar even de pil te hebben gehad), maar nou ben ik sinds die tijd natuurlijk ook weer aan de foliumzuur (Fem natal van Davitamon) en sinds die tijd ben ik ook bijna de hele dag misselijk (zo’n weeïg gevoel) en best wel moe. Nou herinner ik me dat ik dit vorig jaar ook had.



ZOu dit door de foliumzuur kunnen komen? Heeft iemand hier ook last van en wat heb je gedaan?



GROETJES junior

Nee kan haast niet Foliumzuur is een lichaamseigen vitamine.allleeen maak je u een aanvulling er op. Eeen teveel aan binnenkomst wordt via urine (afvalstoffen) uitgedreven uit je lichaam.

Aan te raden is Veel blijven drinken,…



je lichaam is misschien aan ontwennen van de pil, dit kan wel weeeig gevoel geven



succes met de zwangerschapswens Bianca

Yep, Bianca heeft helemaal gelijk! Ik neem al een hele tijd foliumzuur. (Ik denk al bijna een jaar) Ik heb het een tijdje geleden eens nagevraagd bij mijn gyn. of het geen kwaad kan als je dit zolang inneemt en ook daar kreeg ik dus het antwoord dat Bianca je gaf. Het is een vitamine en kan nergens kwaad voor… Wel innemen met voldoede water werd mij aangeraden…

Groetjes

Kan je niet al zwanger zijn?

Het is overigens ook wel een beetje de tijd van het jaar om je zo te voelen toch?



Wanneer neem je die tabletten eigenlijk? Ik heb zelf altijd dat ik misselijk wordt als ik ze neem voor ik wat gegeten heb 's morgens.

Ik wou net zeggen, je kan ze het beste 's avonds nemen voor het slapen gaan. Ik heb er dan in ieder geval het minste last van.

Fem natal zit natuurlijk nog meer in dan alleen foliumzuur. Misschien dat je reactie meer te maken heeft met andere vitaminen?

Wat de dames al aanraden, probeer eens het tijdstip/moment te wijzigen, van nuchtere maag naar tijdens de maaltijd of net erna. Zelf slik ik het met tussenpoos ondertussen al meer dan 3 jaren en merk geen problemen.

Misschien heb je een B12 probleem.



Als je maagwand de B12 niet opneemt en je slikt wel extra folium dan kun je daar erg veel van merken.



Ik heb het zelf gemerkt 2 weken terug. Mijn B12 is te laag, die moest ik gaan aanvullen van de huisarts met een b complex. Ik slikte iets en werd ongeveer een uur daarna al moe en ellendig. M’n vriendin die drogiste is adviseerde me een zwaardere. Toen ik die slikte voelde ik me nog ellendiger. Ik ben toen gaan zoeken op het b12 probleem en kwam bij de b12 stichting uit. Ben weer naar de arts gegaan en krijg nu b12 injecties.



Het enige wat je kunt doen om dit te achterhalen is naar je huisarts gaan. Bloedonderzoek naar B12 en eventueel (maar altijd voor de huisarts je een injectie met B12 wil gaan geven!!!) MMa en… onderzoek. Op De site van de B12 stichting staat precies beschreven wat . Dit laatste om te ontdekken of je maagwand nog wel b12 doorlaat of niet.



Mijn idee is om de site even door te lezen en misschien herken je er wel meer dingen van… Om daarna met de huisarts te overleggen…



Vitamines zijn heel belangrijk maar niet zo onschadelijk als ze lijken hoor. Ze reageren wel degelijk op en met elkaar.

Als je ze op de nuchtere maag neemt kun je er wel degelijk misselijk van worden. Behalve foliumzuur zitten er ook “hulpstoffen” in de tabletjes.