Misselijk worden NA ontbijten???

Tja, ik ben dus niet misselijk als ik 's morgens wakker word. Ook niet wanneer ik op sta. Maar wel wanneer ik mijn ontbijt achter de kiezen heb!

Ik hoef geen koffie te drinken 's morgens. Cornflakes vallen ook al niet goed. Boterhammen ook niet. Beker melk niet. Koude of warme chocomel niet… En inmiddels begin ik nogal tegen ontbijten op te zien! :roll: :oops:



Wat nemen jullie als ontbijt? :?

Alles met zuivel achterwege laten! Hier drink ik een kopje thee en neem een beschuitje. Heel veel vrouwen kunnen niet meer zo goed tegen zuivel op de nuchtere maag. Daar valt dan ook kaas bv onder. En soms werkt alleen een crackertje of droge beschuit. Kreeg ooit van iemand de tip dat cola (gewone met mate) kan helpen tegen de misselijkheid dus je kunt ook nog proberen gewoon te ontbijten en na het ontbijt wanneer je de misselijkheid voelt opkomen een slokje cola te nemen. Wat ook nog misselijkheid in de hand kan werken is voor je ontbijt je vitamine pillen nemen en dan pas ontbijten. Dus die volgorde omdraaien kan ook werken. Dan ligt het niet aan je ontbijt. Het blijft een beetje experimenteren.

Thanks Rhiannon! Mijn vitaminen neem ik meestal bij mijn drinkmoment rond half elf, dus daar zal het niet aan liggen… :think:

Ik had ook geen last van de bekende ochtendmisselijkheid na het opstaan, maar net als jij kwam het pas na mijn ontbijt opzetten.

Ik at het liefst een crackertje. Dat valt ook redelijk licht op je maag, net als een beschuitje. En idd een kopje thee. Al moet ik zeggen dat wanneer ik eerst at en na het eten een beker melk nam het op zich wel aardig ging.

Ok, dank je wel, aapie! Ik ga zo dus maar een cracker, en thee pakken… Hopelijk helpt het!

Eerst op bed wat droge crackertjes eten en daarna rustig opstaan. Bij mij hielp gele vla heel goed tegen de misselijkheid terwijl alle andere zuivel juist afgeraden wordt.



succes :slight_smile:

Gele vla, ik moet er echt niet aan denken! :sick: :lol:

Heb nu een kop thee voor me staan, en twee beschuitjes… Op hoop van zegen! :wink:

Vanillie vla, roepen ze altijd…

de oma’s dus :-*

Nou, beschuitjes en glas thee op. Buik = niet blij vooralsnog…

Even kijken wat het over een uurtje doet, maar begin nu aardig buikpijn te krijgen…

Vergeet het maar, heb nu een baksteen in mijn maag, en ben echt gruwelijk misselijk! :sick: Nog niet gespuugd, maar scheelt niet veel meer… :frowning:

ik heb 6 maanden geleefd op vla (vanille) gemengd met wat yoghurt (en in de avond kipsnitzel) dat was het enige waar ik niet zó misselijk van werd en wat ik dus binnenhield



6 maanden omdat mijn dochter met 6 maand met spoed gehaald is

Jemig mamy, dat is ook heftig zeg! :shock:

En als je wat later ontbijt?



Eerst een glaasje thee / water, en dan een uurtje wachten en dan pas een broodje / beschuitje? Dat helpt bij mij soms.



Succes!!!



Groetjes,

LaBruja

Helaas. ik ontbijt ook al later. Ik sta meestal rond 7u op, en mijn ontbijt is meestal pas rond negen uur… :frowning:

pfff balen joh…



Hopelijk vind je iets dat werkt, steeds zo misselijk is echt Grrrrrrrrrr STOM.



Iemand gaf mij ooit de tip om van die dieet/maaltijd-shakes te drinken. Mij hielp het niks, bleef misselijk, maar wie weet is het nog iets voor jou?



Groetjes,

LaBruja

Zou ook nog kunnen ja… Ik denk er in ieder geval wel sterk over, ook na het lezen van de tip van fruitontbijt, om vloeibaar ontbijt te gaan proberen… :think:



De buikpijn is inmiddels gelukkig weer een eind gezakt, mn buik was ook duidelijk flink opgezet. :shock: Maar nog steeds wel een erg ongemakkelijk gevoel… :frowning: