misselijk van de zwangerschapsvitamine pil

nou, de titel zegt het al: ik wordt enorm misselijk van de zwangerschaps vitamine pil…

ik neem hem altijd in na mijn ontbijt, met ruime hoeveelheid water, maar standaard kan ik een tijdje daarna rennen naar ded wc om over te geven.

De dagen dat ik dat pilletje niet neem, heb ik nergens last van. tenminste, niet op dat moment :slight_smile:

ik had dit ook met de teunisbloemcapsule, en de zwanger worden multivitaminen, dus het ligt niet alleen hier aan.

Maar, ik wil eigenlijk wel een vitaminepil blijven gebruiken, ook ivm de foliumzuur… iemand een tip?

folium hoef je officieel alleen de eerste 10 weken te slikken toch? dan zou ik het er nu even bij laten en weer gaan slikken als je wat minder misselijk bent/ervan wordt.

verder herkenbaar hoor! Ik ben bij de eerste zwangerschap vrij snel afgehaakt met de folium omdat ik gewoon echt over mijn nek ging van die pilletjes. deze keer had ik kleinere, die kreeg ik wel doorgeslikt. Maar dit keer was de floradix die ik op een gegeven moemtn tegen de vermoeidheid wilde gaan slikken het probleem. ook daar ben ik toen mee gestopt omdat ik elke keer stond te kokhalzen (en dat is echt extra naar als je zwanger bent vind ik, omdat je hele buik dan meegaat of zo… :sick: ).

ik zou het dus gewoon even laten, als het lukt zorgen dat je op andere manier genoeg vitamine-toevoer krijgt, en tzt kijken of het dan wel lukt.

oke thanks! ik dacht dat je folium tot je 13e week moest slikken, maar dat is dus niet het geval…

dan ga ik idd stoppen ermee, en gewoon extra op mijn eten letten en zo de nodige vitaminen binnen halen.

Ik slik gravitamon en ben er ook héél snel van teruggekomen om die 's ochtends te slikken, werd er ook misselijk van, ook na ontbijt.

Ik slik ze dus nu 's avonds en dat gaat prima.

Ik moest juist overgeven van de hoeveelheid water die ik nodig had om zo’n pil weg te krijgen.

dat wilde ik ook zeggen… van veeeeel water kun je ook over je nek gaan en zeker dan icm een pil.

Idd misschien op een ander tijdstip proberen?

Ik gebruik vitamines van de natuurwinkel, geen problemen eigen (maar heb ook veel moeten slikken in het verleden). Maar waarom niet naar de avond verplaatsen? Met water moet ik overigens sowieso spugen, altijd met thee en anders met appelmoes of vla…

weet niet van welk merk je ze gebruikt?

Want ik had bij de 2e die van de Etos en daar ging ik ook enorm van over mijn nek :sick: (en ik was die zw.schap sowieso al veel misselijk de eerste weken, dus was erg blij dat ik nog iets had om van over mijn nek te gaan :wink: ).

Weet eigenlijk niet welke ik daarna had :think: , maar dat ging goed… maar idd niet in de ochtend.

Ik ging van pro mamma van vsm over mn nek :sick:

Toen heb ik gravitamon genomen en nergens last van

Ik heb beneden in huis mamavitamines van VSM en boven van een ander merk (handig hoor, boven én beneden, je weet nooit hoe dement je deze zwangerschap weer wordt). Bij 's ochtends innemen vallen ze ook niet lekker, ergens in de loop van de ochtend (zeg vanaf 10.00) of later nergens last van. Ik neem ze 's avonds niet omdat ik dan weer vrij wakker word (in de zin van: hoofd wakker maar lichaam moe, niet prettig rond bedtijd).

heb hem gisteren om 4 uur genomen, maar nog steeds kwam hij er in no time uit. dus denk dat ik me n maar gewoon even rust geef van de vitaminepil

Ik slik medicijnen voor mijn schildklier en die moeten op de nuchtere maag, smorgens was dat 1 drama en heb ik het dus naar de avond verplaatst, dat ging wel goed. Inmiddelsgebruik ik ze gewoon weer smorgens en heb ik nergens last van :thumbup:

Van gravitamon werd ik ook misselijk, net bakstenen! :roll:

Ik ben toen overgegaan op prenafem van orthica (te koop bij o.a. natuurwinkel), dat waren van die softcapsules (niet zo groot) en toen had ik nergens last meer van. (Zijn wel flink duurder helaas…)