Misselijk ooh

Hoi dames,

Ben sinds kort zwanger :slight_smile: maar o wat een misselijkheid. Heb heel het inet afgestruind naar wondermiddelen. Maar die bestaan natuurlijk niet. Voor ieder helpt wat anders.

Ik heb het vooral in de ochtenden, en ik moet niet overgeven maar dat gevoel wordt zo sterk dat je liever wilt overgeven om te kijken of dat gevoel weggaat. (heeft iemand van jullie dat weleens gedaan en helpt het?)

Het ergst van allemaal, ik werk nu 3 tot 4 dagen in de week en moet een uur in trams zitten (voel me dan ook hondsberoerd). Als ik aankom voel ik me zo benauwd/misselijk en zwak. Maar ik kan nog niks vertellen omdat ik er net 2 weken werk. Ze zullen er op dit moment ook helemaal gestrest van raken dus ik hou het ook voor me.

Zijn er lotgenoten :mrgreen:

Hoi gefeliciteerd.

Tja misschien niet een hele goede tip, maar misschien moet je het gewoon uitproberen of het bij jouw helpt.

Ik dronk s’morgens gewoon 2 glazen water achter elkaar en ging dan op m’n gemakje overgeven (vinger in de keel :sick: )

Dan was ik er van af en het overgeven met een half liter water gaat gewoon veel makkelijker :shifty:

Maar ik was enkel s’morgens misselijk op een lege maag.

Als je dat niet durft, licht ontbijten met beschuit of geroosterd brood, kopje slappe thee het liefst in bed, voordat je opstaat.

Dus je hub lief aankijken

:wink:

Of langs de huisarts…er zijn medicijnen die je hiermee helpen!

Ik had er zelf totaal geen last van, maar ik weet wel dat je Okugest van VSM mag innemen.

En verder…ik had wel andere klachten en hield me eraan vast dat ik zo in ieder geval voelde dat ik zwanger was zolang ik nog geen echo had gehad en de baby niet voelde.

ik had dit ook, een misselijk gevoel maar niet hoeven over te geven.

wat mij hielp,was rustig beginnen, niet te snel opstaan…en idd vaak iets drinken voordat je uit bed gaat…

bij mij was dat met een week of 10 over…dus nog even voor je :wink:

Oh wat ellendig. Ik ben zo blij dat ik het achter de rug heb. Het ergste althans, bij vlagen als ik te druk ben geweest komt het gewoon weer opzetten :frowning:

Wat hier de eerste tijd hielp was elke anderhalf uur iets eten. De tijd erna hielp af en toe op de bank liggen, en daarna niks. Maar wat sowieso altijd hielp was wel doorgaan, me niet ziekmelden ofzo, gewoon gaan werken, huis poetsen, hoe misselijk ik ook was. Dat gaf afleiding.

(en een erge dooddoener, maar hier wel waar: er komt een tijd dat het over is, waarschijnlijk, en dan vergeet je eigenlijk de ergste ellende!)

Bij mij hielpen biscuitjes wel wat, gewoon die droge thee biscuitjes.

Sterkte!!

Ik lees even mee hier… heb het nog niet heel erg, maar een lichte misselijkheid…

Kslik pepermuntjes als ik overdag misselijk ben, maar het komt vooral als ik een lege maag heb, dus probeer dan wat te eten. Heb in de koelkast een bak rundvleessalade staan, daar eet ik dan wat hapjes van, eet makkelijk weg. Voor de rest helpt cola tegen de misselijkheid, misschien een idee voor in de tram|?

@Dina, kom je meeschrijven in het okt mama 2011 onderwerp? :slight_smile:

Ik heb het allemaal gehad, het ligt gelukkig weer achter me.

Ik leef met je mee hoor…

Bij hielpen zure dingen erg goed. Sinasappels, Granny Smits, Augurken, Tomaten en af en toe zoog ik een partje citroen uit.

Maar of het bij jou helpt, dat weet ik natuurlijk niet.

Ik weet dat mijn lichaam er echt naar vroeg. Ik kreeg er echt trek in ondanks dat ik zo misselijk was.

Wie weet heb je er wat aan.

Beschuit hielp bij mij…

Ik had tot week 13 misselijk gevoel maar niet genoeg om over te geven. Bleef ergens in mijn keel hangen en voelde me soms net zo ellendig als jij. wat wel een klein beetje hielp was rustig opstaan en een beschuitje, cracker of iets dergelijks eten zodat je geen lege maag hebt. Ook vanillevla hielp bij mij erg goed hihi

Tja, en verder is het helaas een kwaal die er vaak bij hoort. Ik denk persoonlijk dat de dokter bij 7 weken zwangerschap nog niet zo snel medicijnen daartegen zal geven. Meestal wordt het vanaf 10 a 12 weken wel weer minder of verdwijnt het helemaal.

Sterkte ermee! :hug:

Ik heb wel eens gehoord dat armbandjes tegen wagenziekte of dergelijk nog wel eens schijnen te helpen.

Kun je o.a bij te apotheek krijgen, zelf geen ervaring mee overigens.

Zwangerschap 1 was ik tot 16 wkn heel erg misselijk, en hielp niets behalve Primperan zetpillen.

Zwangerschap nummer 2 tot mijn grote verbazing nauwelijks ergens last van gehad geloof dat ik hoog uit 4 keer overgegeven heb en dat luchtte op en was het ook weg…

dina ooooow wat vervelend he die misselijkheid. ook al is eht voor het goede doel maar ik heb er ook last van gehad. en owww wat voel je je dan ellendig he? ik heb van de ha emasefene gekregen. dat zijn zetpillen. het mag gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap. en soms wil overgeven ook wel eens helpen. ik was dan altijd ff van de misselijkheid af. maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook helpt. ik wil je iig heeeeeeeel veel sterkte wensen!!

Lieve dames,

Bedankt voor al jullie antwoorden!!! Voor de nog zwangeren veel succes zo. Voor de dames die misselijk zijn, we komen er wel doorheen.

Het is gewoon lastig, in mijn vorige zw.schap kon ik overgeven en was het ook over… en dat kon nog voor ik het huis uitging. Nu is het zo een hele ochtend, soms ook een hele middag.

Heel wat stress en verantwoordelijkheid op werk, maar tjah concentratie is gewoon naar beneden gekelderd, dat vind ik lastig.

Ik merk nu dat meteen iets eten bij het opstaan ook echt helpt. (ik heb in de ochtend ook echt pijn in mn buik (soort spier/trekpijn) en dat wordt ook pas minder als ik wat gegeten heb al is het maar een hap vla ofzo.

Thnx voor jullie adviezen… We wachten nog even 4 weken af :mrgreen:

:cry: Ik neem mn woorden terug. Ben 4 keer in de nacht spontaan wakker geworden om over te geven. En in de ochtend een kop thee en een sneetje brood, maar dat kwam er ook uit. Mn maag gooit er alles uit. en mennnn gal in je maag is viesss :silenced: ik ben echt slap.

Ik ben ongeveer even ver zwanger als jij en herken het probleem… :frowning:

Even een aantal dingen die kunnen helpen op een rijtje:

Okugest van VSM

Vanillevla

cola

pepermunt

Gember (er zijn ook gemberpillen gewoon op natuurbasis)

kleine beetjes eten (zorgen dat er altijd iets in je maag zit)

Seabands, ik heb ze, maar weet niet of ze helpen.

ik moet voor 3 andere kindjes zorgen dus ben naar de huisarts gestapt, van hem heb ik emesafene en metoclopramide gekregen, het eerste hielp niet zo goed het tweede helpt heel goed, middelen zijn overigens volkomen veilig. Het zorgt voor mij het verschil tussen niets kunnen en mezelf op de been houden.

Overigens een kleine troost, je bent ziek door het hcg hormoon, dit stijgt tot 9 weken, en zakt daarna gestaag weer af, rond week 16 komt het op een laagniveau waarbij bij de meeste vrouwen de misselijkheid afneemt.

Sterkte!!

mijn antwoord gaat je niet helpen

ik ben bij nikki tot elf weken misselijk geweest en alleen smorgens

bij mijn MA tot aan de curretage de hele dag alleen maar spugen

en bij Lizz tot 16 weken alleen maar gespuugd niks hielp niks bleef erin

ook geen medicijnen dus helaas kan het ook zo

en mijn dinnetje heeft zelfs in zkh gelegen en hielp ook niks

sterkte ik weet heel goed hoe je je voelt :hug:

en dan sommige mensen doe zeggen het hoort erbij heel vervelend

mijn vriendin die zei dat ik alleen aan mezelf d8 ja ik kon niks anders

dan spugen en plat liggen