Misschien spruw?

Wie kan me helpen. Ik heb heel soms een steekje in mijn borst.

Me meisje heeft 2 witte stipjes in der mond op de kaakjes.

Ze spuugt veel, krampt veel, en drinkt onwijs onrusitg en steeds kleine beetjes. Haar lipjes glimmem een beetje maar nou heb ik me hierover laten vertellen dsat dat door de zuigkrachtkomt dat je dit wel vaker ziet bij baby’s die hard zuigen… ik heb eventueel wel een foto… mocht het onduidelijk zijn…

@veertje wrote:

Wie kan me helpen. Ik heb heel soms een steekje in mijn borst.

Me meisje heeft 2 witte stipjes in der mond op de kaakjes.

Ze spuugt veel, krampt veel, en drinkt onwijs onrusitg en steeds kleine beetjes. Haar lipjes glimmem een beetje maar nou heb ik me hierover laten vertellen dsat dat door de zuigkrachtkomt dat je dit wel vaker ziet bij baby’s die hard zuigen… ik heb eventueel wel een foto… mocht het onduidelijk zijn…

Klinkt als spruw. Je kunt twee dingen doen: naar de huisarts voor daktarin of nystatine (zo heten ze geloof ik…) of via Eurolac Gentiaanviolet bestellen. Bij deze link kun je er meer over lezen

http://www.eurolac.net/index.php?p=109

Gentiaanviolet helpt sneller en het schijnt zo te zijn dat de spruw minder snel terugkomt dan bij ‘reguliere’ medicatie. Ik heb er nog geen ervaring mee, wel met de reguliere medicatie. Keer op keer op keer kwam het terug.

Bij dit kindje ga ik Gentiaanviolet gebruiken als we spruw krijgen, want het zal vast wel weer gebeuren. Ik heb nl. snel een schimmelinfectie helaas…

Ik heb wel gentiaan violet gebruikt. Helemaal niet moeilijk. Alleen even oppassen met vlekken, want die gaan er niet meer uit. Oude kleding gebruiken dus. Alleen bleek het bij mij uiteindelijk toch geen spruw :mrgreen:. Kan je dan ook niet uit ervaring vertellen of het helpt, maar het schijnt super effectief te zijn.

Ik vind het helemaal niet als spruw klinken. :oops: Bij spruw zie je echt witte aanslag op het tongetje, dat zich niet weg laat vegen. Het lijkt er ook een beetje bovenop te liggen als het ware.

Die witte stipjes op de kaakjes kunnen wel onderliggende tandjes zijn.

Wil je de foto eens plaatsen? Misschien geeft dat meer duidelijkheid?

Heeft ze een goede haptechniek? Want als dat niet helemaal het geval is, dan kan zij daar heel onrustig van worden en jij kunt daar ook pijn van in je borsten krijgen.

Ow sorry is al opgelost het was inderdaad geen spruw!!!

Maar onwijs bedankt voor meedenken!!! :-*