misschien een stomme vraag

Ivan heeft 7 maand BV gehad, daarna ben ik gestopt. Vlak daarna kreeg ik onzettende spijt. (nu nog hoor trouwens) Hij groeide niet goed genoeg meer dus moest bijvoeden van CB.

Had ik bijv. na een maand nog weer kunnen starten :think: :think: dat de productie weer op gang komt.

Ja…

Relacteren…

Even googlen…

@faizaa wrote:

Ja…

Relacteren…

Even googlen…

maar was het dan niet raar geweest, nu hij 9 maand is :think: :think:

nee, waarom zou dat raar zijn?

en… Stomme vragen bestaan niet!

Nee als jij dat graag zou willen is dat niet raar… :wink: :-*

Ik had precies hetzelfde als jij! Heb nog geprobeerd of ik hem nog aangelegd kreeg maar hij wou al niet meer. Toen was het ook klaar voor mij, ik wilde niet om de 2 uur moeten kolven dag en nacht.

Was jij allang gestopt dan Fryskefaam :think:

ik ga me verdiepen in relacteren

Relacteren is niet makkelijk…

Het is geen kwestie van 2 dagen proberen en dan klaar…

Je moet doorzetten… het kost tijd… moeite… en frustratie denk ik…

Wat je ervoor terugkrijgt is natuurlijk super…

Pb Vlinder83 eens… (?) zij heeft gerelacteerd…

Relacteren is niet makkelijk, maar je moet er niet te moeilijk mee omgaan :mrgreen:

Wil Ivan nog aan de borst?

Heb je een Kolf?

Het kán wel, maar het vraagt idd wat doorzettingsvermogen en heel veel geduld en tijd(heb ik me laten vertellen :wink: ) en wat het vervelendst is: sommige kindjes verleren erg snel hoe je aan de borst moet drinken, dus dan kun je alleen gekolfde voeding geven… Mocht je ervoor gaan wens ik je iig heel veel succes :thumbup: :-*

@faizaa wrote:

Relacteren is niet makkelijk…

Het is geen kwestie van 2 dagen proberen en dan klaar…

Je moet doorzetten… het kost tijd… moeite… en frustratie denk ik…

Wat je ervoor terugkrijgt is natuurlijk super…

Pb Vlinder83 eens… (?) zij heeft gerelacteerd…

dat weet ik , het is ook niet zo dat ik even denk dat doe ik zo. Ik vraag me af of Ivan het nog wel wil zou ook niet weten hoe ik er achter kom kan hem natuurlijk niet zo maar aanleggen.

Ik heb er regelmatig met mijn man over dat ik zoveel spijt heb dat ik gestopt ben, meer omdat hij niet goed groeide en daar het cb op hamerde.

Ik ga mijn eerst heel goed inlezen. En ik ga zeker Vlinder83 pben.

Sweet-Love, ik heb een medela borstkolf.

Qua tijd ik werk het meeste middags, ben maandag en vrijdag vrij. Heb 1 lange dag op woendag. Die dag zou het erg lastig zijn om te kolven.

Als je wilt relacteren, ben je zowat getrouwd met je kolf, het is heel veel doorzettingsvermogen, ik heb het gedaan, gekolfd elke 2 uur, ook snachts.

Daar moet je doorheen, dat is om je productie omhoog te halen, dat kan paar dagen duren of langer.

Heb je nog melk? Ik heb altijd nog wel wat gehad, niet veel paar druppels maar was niet leeg.

Ik zou Ivan dus wel zo aanleggen kijken wat hij er mee doet, als hij het niet wilt, kan je altijd nog kolven en dat geven.

Volgens mij kun je hem best gewoon een keer aanleggen :think: , kijken of ie’t nog snapt :think: , maar ja dat weet ik ook niet zeker. Ik zou dan wel meteen een flesje klaar hebben staan, want als er niks komt is ie natuurlijk erg gefrusteerd, logisch uiteraard :wink:

Maar misschien is het wel het handigst om contact op te nemen met een lk? Die weet als het goed is wel hoe of wat :-*

Maar vind zo lk het niet vreemd :think: die zal niet zeggen hij heeft 7 maand lang genoeg gehad het is zonde om nu weer te beginnen :think: :think:

Ik heb wel mijn man die er al 100% achterstaat. Ik ga morgen eerst bellen met een lactatiedeskundige.

Idd eerst eens een LK inschakelen…

Neem er je tijd voor…

Vlinder heeft gerelacteerd en Sweet ook… beide met succes…

Verder, succes ermee… houd op op de hoogte he… :inlove:

Kusje aan je Ivan… :-*

Ik zal me maar even melden :mrgreen:

Niks geks aan toch als je nu weer wilt gaan relacteren? Is op zijn minst de moeite waard als je er zo’n spijt van hebt.

Als je mijn topic hier op kok doorleest kun je lezen hoe ik de bv weer op gang heb gekregen.

Ik heb een maand bv gegeven, 2,5 maand gestopt, daarna dus begonnen met relacteren en ik geloof dat toen ik 3 maanden bezig was hij out of the blue weer aan de borst wilde :inlove: .

Het is niet iets wat je zomaar even doet, je moet er wel veel tijd in willen steken.

Ik heb besloten om het niet te doen :oops: , er gaat heel veel tijd in zitten en op dit moment heb ik die niet. Ik wil niet aan iets beginnen en dan maar half half doen. En dan na 2 week weer stoppen. Heb Ivan al geprobeerd aan te leggen maar hij wil niet/snapt het niet. Ook omdat we de wens hebben voor een 3e kindje. Had gebeld maar LK (na veel moeite eindelijk te pakken) die was ook niet echt happig om te starten. Er komt nog wel wat melk uit (gelig/wit , weet niet of dat goed is?)

Mocht we het geluk hebben een 3e kindje te krijgen dan zal ik proberen zolang mogelijk te voeden wat het cb ook zegt.

Ik wil jullie iedereen heel erg bedanken voor de tips.

Vlinder83 heel erg bedankt voor je ervaringen.

:-*

Je moet het inderdaad ook alleen doen als je er echt voor wilt gaan en tijd voor vrij kunt maken. Maar hopenlijk kun je tzt in de herkansing en weer een mooie bv periode meemaken :wink:

@Karin1981 wrote:

Ivan heeft 7 maand BV gehad, daarna ben ik gestopt. Vlak daarna kreeg ik onzettende spijt. (nu nog hoor trouwens) Hij groeide niet goed genoeg meer dus moest bijvoeden van CB.

Had ik bijv. na een maand nog weer kunnen starten :think: :think: dat de productie weer op gang komt.

Oh Karin, allereerst: wat sneu, zeg! :hug: En grrrrrrr, ècht dat stomme CB weer, hoor!.

Ben zelf nog wel nooit op het CB geweest (woon niet in NL), maar hoor dit verhaal zò ontzettend vaak!

Hoezo groeide Ivan dan niet ‘goed genoeg’? Nam hij af, bleef hij op hetzelfde gewicht, of groeide hij gewoon wat langzamer dan de curves ‘voorschrijven’?

Gok maar op het laatste…? De curves die het CB hanteert zijn gebaseerd op de groei van zowel BV- als FV-kinderen, voornamelijk de laatste en zoals men steeds meer erkent, volgens FV-kinderen een ander groei’patroon’ dan BV-kinderen, waarbij BV-kinderen eigenlijk niet de ‘langzame’ groeiers zijn, maar de FV-kinderen juist de ‘snelle’ groeiers, maar door dit ‘misverstand’ wordt bij BV-kinderen dus al vaak veel te snel gezegd dat ze ‘niet goed genoeg’ groeien en bijvoeding of overstap op FV wordt geadviseerd…

Bij mijn oudste zou BV nagenoeg onmogelijk zijn, vanwege zijn open verhemelte, maar ik heb tòch doorgezet. Hij groeide alles behalve volgens de curve (vooral qua gewicht) en tòch heeft de ka er hier nooit een probleem van gemaakt. Hij heeft altijd veel meer de ‘norm’ ‘zolang-ze-vrolijk-actief-en-tevreden-zijn-zit-het-wel-goed!’ gehanteerd. Na 10,5 maand, had hij niet meer echt interesse in de borst en ik zat er inmiddels behoorlijk doorheen, dus ben ik toen gestopt. Aan de ene kant weet ik dat dat de juiste beslissing toen was, maar aan de andere kant heb ik er (al vrij snel) toch ook weer spijt van gekregen (had me 1 jaar voorgenomen en had dat zò graag volgehouden). Heb toen ook wel aan relacteren gedacht, maar die stap toch ook niet gewaagd (zoonlief was toen inmiddels ook al 13 maanden).

Nu bij nr. 2 is de BV vanaf het begin ‘van een leien dakje’ gegaan. Ook hij volgt de curves niet (is van 50e percentiel inmiddels afgebogen naar onder de 25e percentiel), maar ook hier zegt de ka verder niets van. Hub en ik zijn allebei ook niet zo groot, dus hoeven onze kinderen dat van hem ook niet te zijn :slight_smile: . Ik geef nu nog 2x per dag en een enkele keer ook nog 's nachts BV. Nog 2,5 maand en we het jaar ‘gehaald’! :smiley:

Echt heel jammer dat je zo door het CB ‘onder druk’ bent gezet! :frowning:

Hoop dat jullie gauw een brusje voor Daan :vlinder: en Ivan mogen verwachten en dat die dan wèl lekker zolang bij z’n mama kan/mag drinken als JULLIE beide dat willen/kunnen! :-*