misschien beetje dom? Maar kun je innesteling voelen?

Hebben jullie, naast die steekjes in de buik nog iets speciaals opgemerkt dat moment van de innesteling?

Het was op een zaterdag, 4 dagen na de terugplaatsing van een embryo, ontstaan uit ICSI. Tot en met vrijdag was er niks aan de hand en toen ik zaterdagochtend op stond… alsof de man met de houten hamer was langsgekomen. Moe, enorm. Jankerig, alsof ik ongesteld moest worden. En gerommel in mijn buik, steekjes inderdaad. Rond half 4 moest ik naar de wc en ik weet nog dat ik dacht, even in de peiling houden. En jawel hoor, bij het afvegen zag ik wat bruin bloed in wat slijm. Dat was de enige keer dat ik dat zag. Ik heb toen tegen mijn vriend gezegd “Die zit!” en hij wilde me niet geloven totdat ik hem anderhalve week later de positieve test onder zijn neus hield. Hij twijfelt nooit meer aan mijn instinct, zegt hij. :mrgreen: Nog iets wat ik me herinner; zure luchten vond ik ineens smerig. Mijn vriend maakte een broodje ba pao in de magnetron klaar die ik normaal heerlijk vond, maar die lucht die eraf kwam… jaiks!!! :sick: En ik was vrij snel misselijk.

hoi hoi!Ik heb een vraag:6 dagen na mijn eisprong kreeg ik roze verlies,de 2de dag fel rood bloed,de 3de dag bloed/slijm…Hadden jullie ook bloedverlies met de innesteling?

Knuffs ikke :-*

Ik heb helemaal geen bloedverlies gehad, geen rose slijm of bruinverlies… tot nu toe helemaal niks (gelukkig!)

Groetjes,

Jippie

Ja ik had rose verlies tijdens de innesteling.

Edit: verkeerd neergezet…Tiijdens de vermoedelijke innesteling had ik geen bloedverlies, alleen maar krampjes ed

Maar een paar dagen later zo’n 5 dagen voor ik ongi moest worden verloor ik dus wel bloed, naderhand was dit duidelijk een innestelingsbloeding

ik had geen bloedverlies bij de innesteling, geen van beide zwangerschappen…!

Hi iedereen,

Ik vind het wel spannend om te horen dat er meer vrouwen hun innesteling voelde. Wij zijn pas begonnen. Gister had ik mijn eisprong (of eergister), maar had ook heel veel krampen. Anders voel ik bij mijn eisprong wel een aantal steekjes (ben nu vanaf dec van de pil, maar deze maand begonnen met “onveilig vrijen”.), maar ik had gister echt pijnlijke krampen. daarnaast was ik ook heel erg misselijk en had totaal geen trek in eten. :sick: Anders barst ik van de honger. Ik moet natuurlijk nog wel twee weken wachten voor ik de test kan doen of dat mijn menstruatie komt of niet, maar zal echt wel heel bijzonder vinden als ik nu al zwanger zou zijn met de eerste poging.

Ik hou jullie op de hoogte!! :smiley: :pray:

En succes voor de rest!

Groetjes Stef

Hoi Steffie,

Een eventuele innesteling is pas ruim een week na je eisprong, hoor! :wink: Het eitje moet eerst uit de eierstok, via de eileider, terug naar je baarmoeder. Daar zweeft het eerst rond en dan pas gaat het innestelen (mits het bevrucht is). Dus de kwaaltjes die je nu had, komen waarschijnlijk door je eisprong en kunnen nog niet van de innesteling zijn. Wij hebben ICSI gedaan en dan is de innesteling ongeveer op dag 3-5 na de terugplaatsing van de embryootjes. En de embryootjes worden drie dagen na de punctie (vergelijkbaar met je eisprong qua tijdstip) teruggeplaatst. Dus dan zit je in totaal op zo’n 8 dagen na de eisprong, als je het in het algemeen bekijkt.

Maar ik hoop natuurlijk dat je zwanger wordt deze ronde! Zou wel super zijn, meteen de eerste keer raak! Helaas hebben wij er 4 jaar over gedaan, maar gelukkig nu ook een mooie ticker onder mijn naam!

Groetjes,

Jippie