ik weet eigenlijk niet of het hier hoort, maar wil even van alle ervaren moeders (in spe) horen of ht volgende kan.
Ik hoorde het weekend dat een oude vriendin van ons een miskraam gehad heeft. In eerste instantie dacht ik: oei wat erg en vervelend voor haar!
maar toen ik het verhaal hoorde, vond ikhet zelf een ebetje raar.
Ze had zelf uitgerekend zon 6 weken zwanger te zijn. ging toch nog naar de huisarts om het zeker te checken, en ze bleek idnerdaad zwanger. Diezelfde dag glijdt ze van de trap af, besluit 's avonds nog een zwangerscapstest te doen om te kijken of de dokter echt gelijk had, en ineens geeft de test niet meer aan dat ze zwanger is.
wat ik hoorde heeft ze verder geen klachten gehad, alleen maar ineens het feit dat de test niet zwanger aan geeft.
Ik vind dit een beetje een raar verhaal, (helemaal met de wetenschap in mijn hoofd dat zij vaker dingen “faked” te hebebn om in de aandacht en belangstelling te staan)
maar ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie idee-en hierover. Ik dacht namelijk zelf altijd dat je hcg hormoon niet meteen uit je lichaam is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik vind dit ook een raar verhaal. Als jouw vriendin namelijk echet zwanger was en idd een miskraam heeft gehad dan zou ze alsnog minstens een week of 4 positief moeten testen. Het hormoon hcg is namelijk echt niet direct uit je lichaam!
Dus of je vriendin is helemaal niet zwanger geweest
of de test klopte niet, dan zou ze dat nog eens moeten proberen.
Inderdaad een beetje een “vaag” verhaal, maar niets is onmogelijk. Bij de HA doen ze vaak een test die al bij (ik meen) een hCG waarde van 20 of 25 positief test.
Als je vriendin zich vergist heeft in haar zwangerschapsduur, zou het heel goed kunnen natuurlijk dat ze nog geen 6 weken zwanger was, maar een stuk korter. Als er dan 's ochtends met geconcentreerde urine een gevoelige test bij de HA is gedaan en zij heeft 's avonds een “normale” test (die bij 50 positief test) gedaan, dan is het heel goed mogelijk dat de test 's avonds negatief aangaf.
Bovendien is het niet zo dat iedereen na 4 weken nog positief test. Dat is afhankelijk van heel veel factoren (o.a. of er nog iets is achtergebleven in je baarmoeder). Als je nl. direct “schoon” bent (en zeker bij een spontane MK), dan heb je vaak na een week of 2 al een negatieve zwangerschapstest. (Ook na een bevalling is het hCG na een paar dagen normaliter al minder dan 5 en dus niet meer waarneembaar voor een zwangerschapstest) Om een voorbeeld te geven: ik heb begin juli een spontane MK gehad en was op dat moment 6 weken zwanger. Op de dag dat ik het vruchtje verloor bij 6+3 , was mijn hCG minder dan 40. Dit ben je echt heel snel kwijt . Anderhalve week later had ik een negatieve (hele gevoelige) zwangerschapstest.
En buiten alles wat hierboven al staat…maakt het echt uit voor jou? Ik begrijp dat jij een dergelijk verhaal “verzinnen” niet door de beugel vindt kunnen, maar ik kan het niet helpen te bedenken dat er waarschijnlijk een diepgewortelde kinderwens achter steekt…eentje die niet vervuld is of gaat worden en dat dit haar manier van “verwerking” is.
Ik bedoel niet te zeggen, dat ik haar methode nou zo goed vind, maar meer dat ik dat dan ook ergens wel kan begrijpen.
maar icl, wat ik me dan afvraag: als je nu van de trap valt, je hebt geen bloedverlies of krampen, echt helemaal niks. kan je dan die avond meteen al negateif testen? dat vond ik zo raar…
en de ha bevestigde dat ze al 6,5 week zwanger was dus over de duur bestond geen twijfel eigenijk
@Debke wrote:
En buiten alles wat hierboven al staat…maakt het echt uit voor jou? Ik begrijp dat jij een dergelijk verhaal “verzinnen” niet door de beugel vindt kunnen, maar ik kan het niet helpen te bedenken dat er waarschijnlijk een diepgewortelde kinderwens achter steekt…eentje die niet vervuld is of gaat worden en dat dit haar manier van “verwerking” is.
Ik bedoel niet te zeggen, dat ik haar methode nou zo goed vind, maar meer dat ik dat dan ook ergens wel kan begrijpen.
daar heb je gelijk in, dat het voor mij niet echt uit zou maken. maar het feit dat zij al 3 jaar het ene na het andere verzint om maar aandacht te krijgen, maakte voor mij wel dat ik het graag zou willen weten. ten eerste vind ik het inderdaad absoluut geen manier om het dan zo te doen, maar na drie jaar klaar staan en de raarste verhalen horen (en ik werk ind e zorg, dus dorozag veel dingen helaas voor haar) vind ik dit weer een schreeuw om aandacht. en die wil ik eigenlijk niet geven omdat ik twijfels heb bij het verhaal. Mocht het wel gewoon kunnen, en mocht het mogelijk zijn zoals ze nou verteld, en ze dus echt een mk gehad heeft, wil ik mijn medeleven toch wel betuigen. (volgens mij staat het heel warrig beschreven, maar ik heb me toch een hoofdpijn :S )
Ik snap het! En ik kan me ook voorstellen dat je nu even niet weet wat te doen…
Ik kan je alleen maar vertellen wat ik in een dergelijk geval zou doen. Ik zou toch dat kaartje met een paar lieve woorden op de bus doen. Ik zou het mezelf niet in dank afnemen als ik dat niet zou doen en later blijkt dat er geen sprake was van iets “faken”.
En daarbij…zelfs als ze het wel zou faken…dan nog lijkt het er voor mij op dat ze wel een paar woorden van steun kan gebruiken omdat naar mijn idee mensen over het algemeen niet gaan “liegen” over dergelijke dingen als ze niet heel erg hard een beetje positieve aandacht nodig hebben.
Overigens…ik werd getipt dat ik “boos” overkwam in mijn vorige post…Dat was absoluut niet de bedoeling hoor!
ik ving het ook niet boos op hoor debke!
en tja, ergens zit er wel iets in, in je laatste post, maar weet je? ik vraag em af hoelang jwe er in mee moeten gaan… wanneer namelijk dit verhaal weer gezwakt is bij iederen, en niemand meer vraagt hoe het met haar gaat, verzint ze weer iets…
het is zelfs zo erg, dat ik dit al voorspelt had… ik had al een vermoeden dat zij eerst een paar mk zou "krijgen"voor ze daadwerkelijk zwanger is. En waarom ik dat dacht?"omdat het steeds zo is… en in mijn ogen verdeint ze ook best een kaartje, maar dan omdat ze naar mijn idee "ziek"is om steeds dingen te verzinnen… of kom ik nou heel hard over?
@knipoogje1983 wrote:
maar icl, wat ik me dan afvraag: als je nu van de trap valt, je hebt geen bloedverlies of krampen, echt helemaal niks. kan je dan die avond meteen al negateif testen? dat vond ik zo raar…
en de ha bevestigde dat ze al 6,5 week zwanger was dus over de duur bestond geen twijfel eigenijk
Helemaal geen bloedverlies?? :think: En een HA die kan bevestigen dat ze 6 1/2 week zwanger zou zijn??? :think: Vraag me af hoe de HA dat kan bevestigen… een “exacte” vaststelling van de duur van de zwangerschap is alleen maar mogelijk via een echo (en zelfs dan kan daar nog wel eens een “verschil” in zitten :roll: )
Het zwangerschapshormoon kan niet binnen een dag uit je lichaam zijn.
Of binnen een paar uur als ik jouw verhaal lees.
Zelfs toen ik op de echo al had gezien dat ik een miskraam kreeg gaf de test nog harstikke zwanger aan.
@ICL wrote:
@knipoogje1983 wrote:maar icl, wat ik me dan afvraag: als je nu van de trap valt, je hebt geen bloedverlies of krampen, echt helemaal niks. kan je dan die avond meteen al negateif testen? dat vond ik zo raar…
Helemaal geen bloedverlies?? :think: En een HA die kan bevestigen dat ze 6 1/2 week zwanger zou zijn??? :think: Vraag me af hoe de HA dat kan bevestigen… een “exacte” vaststelling van de duur van de zwangerschap is alleen maar mogelijk via een echo (en zelfs dan kan daar nog wel eens een “verschil” in zitten :roll: )
Mischien is er een bloedtest gedaan, dan kunnen ze toch aan de waarde van het HCG kijken hoever je zou meoten zijn.
@ICL wrote:
@knipoogje1983 wrote:maar icl, wat ik me dan afvraag: als je nu van de trap valt, je hebt geen bloedverlies of krampen, echt helemaal niks. kan je dan die avond meteen al negateif testen? dat vond ik zo raar…
hier had ik dan ook al mijn vraagtekens bij…
@knipoogje1983 wrote:
ik ving het ook niet boos op hoor debke!
en tja, ergens zit er wel iets in, in je laatste post, maar weet je? ik vraag em af hoelang jwe er in mee moeten gaan… wanneer namelijk dit verhaal weer gezwakt is bij iederen, en niemand meer vraagt hoe het met haar gaat, verzint ze weer iets…
het is zelfs zo erg, dat ik dit al voorspelt had… ik had al een vermoeden dat zij eerst een paar mk zou "krijgen"voor ze daadwerkelijk zwanger is. En waarom ik dat dacht?"omdat het steeds zo is… en in mijn ogen verdeint ze ook best een kaartje, maar dan omdat ze naar mijn idee "ziek"is om steeds dingen te verzinnen… of kom ik nou heel hard over?
Heb je nu nog veel contact met haar? Je had het in je eerste post over een oude vriendin.
En nee…ik vind niet dat je hard overkomt. Als het zo is, zoals je denkt, dan is ze ook soort van “ziek” volgens mij. En je moet er in mee gaan, zolang als jij je daar goed bij voelt. Zo lang het voor jou belangrijk is.
Snap je wat ik bedoel (ik kom volgens mij een beetje vaag over…)
ik snap wat je bedoelt!
hebben we nu nog contact: weinig. Maar haar man was wel de getuige van mijn man twee jaar geleden.
het contact is dus altijd erg goed geweest, tot ongeveer een half jaar geleden.
veel contact hebben we er dus niet meer mee, maar voorhen was het contact wel intensief, tot we ons steeds meer begonnen te ergeren dat alles altijd om haar moet draaien…
Da’s nog een redelijk recente “breuk” dus. Helemaal off topic hoor…maar heb je al eens gedacht aan een goed gesprek met haar? Al was het maar bij wijze van “afsluiting”? Of misschien heb je dat gesprek al lang wel gehad… Ik bemoei me weer met dingen waar ik me niet mee moet bemoeien…sorry… :oops:
Hoe dan ook, het verhaal op zich is op zijn zachts gezegd vaag te noemen, da’s wel duidelijk!
@joseetje wrote:
@ICL wrote:@knipoogje1983 wrote:maar icl, wat ik me dan afvraag: als je nu van de trap valt, je hebt geen bloedverlies of krampen, echt helemaal niks. kan je dan die avond meteen al negateif testen? dat vond ik zo raar…
Mischien is er een bloedtest gedaan, dan kunnen ze toch aan de waarde van het HCG kijken hoever je zou meoten zijn.
Als je een bloed laat prikken, dan krijg je daarvan niet direct de uitslag volgens mij :think: … Bij ons wordt bloed overigens ook niet door de HA zelf geprikt, maar moet dat bij een “prikpost” worden gedaan en dan gaat het bloed vervolgens naar het lab. Bovendien kan uit de waarde van het bloed niet de exacte zwangerschapsduur worden vastgesteld. Kijk maar eens HIER. Er zit een dusdanig grote marge in, dat je daaruit volgens mij nooit de exacte zwangerschapsduur kunt vaststellen.
@joseetje wrote:
Het zwangerschapshormoon kan niet binnen een dag uit je lichaam zijn.
Of binnen een paar uur als ik jouw verhaal lees.
Zelfs toen ik op de echo al had gezien dat ik een miskraam kreeg gaf de test nog harstikke zwanger aan.
Maar jij was bij de echo dan ook nog zwanger… je baarmoeder was niet “schoon”.
Als die “vriendin” echt een MK zou hebben gehad, zou ze in mijn ogen iig bloedverlies moeten hebben gehad.
En voor de rest zou ik zeggen: maak je er niet druk om. Wat Debke ook al zegt: waarschijnlijk zit er een hele diepe kinderwens achter die maar niet vervuld wordt. En als het wel zo is dat ze één of meerdere MK-en heeft gehad, dan is dat echt heel vervelend voor haar. Een “vervelende” of argwanende reactie van familie/vrienden is dan het laatste waar je op zit te wachten. Ik heb zelf ook meerder MK-en achter elkaar gehad (zonder cyclus er tussendoor :shifty: ) en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat niet willen geloven. Ik kan het in mijn geval van van minimaal 2 keren “bewijzen”, omdat er bloedonderzoek is gedaan op hCG (in juli en augustus). Van de keren daarna heb ik zelf dus geen “bewijzen” in de zin van bloed uitslagen. Het enige dat je voor die vriendin kan doen, is er voor haar zijn als ze je nodig heeft.
als ik niet wil dat je je ergens mee bemoeit, zeg ik dat wel hoor
een gesprek hebben we al vaker gehad. maar dan wel inhoudelijk op dingen die zij zei te hebben, maar die zooo tegenstrijdig waren, dat dat gewoon niet kon kloppen… maar daar reageert ze ook al zo vaag op…
ja, ik vond het ok een erg vaag verhaal…
Ja…da’s vaak zo he…als je mensen “betrapt” op leugentjes gaan ze vaag en ontwijkend doen…Mijn puberzoon is er ster in!
Gelijk gepost
@knipoogje1983 wrote:
als ik neit wild at je je ergens mee bemoeit, zeg ikd at wel hoor
een gesprek hebben we al vaker gehad. maar dan wel inhoudelijk op dingen die zij zei te hebben, maar die zooot egenstrijdig waren, dat dat gewoon niet kon kloppen… maar daar reageert ze ook al zo vaag op…
ja, ik vond het ok een erg vaag verhaal…
@Debke wrote:
Ja…da’s vaak zo he…als je mensen “betrapt” op leugentjes gaan ze vaag en ontwijkend doen…Mijn puberzoon is er ster in!
hoe herkenbaar idd bij mensen die je op een leugen(tje) betrapt…