Afgelopen maandag had ik een licht positieve test die woensdag al een stuk duidelijker was. Nu heb ik donderdag donker geel/ beetje bruin verlies gehad en ik voelde mijn borsten niet meer. Dus het zit niet goed en waarschijnlijk dus weer een miskraam.
Gisteren heb ik wat bruin verlies gehad en ik heb wel wat ongi krampen gehad. Maar nu verlies ik nog een klein beetje geel bruinig (lekker verhaaltje, sorry dames). Ik heb af en toe nog van die krampen maar mijn borsten voelen weer alsof ik zwanger ben.
Heeft iemand het wel eens meegemaakt, bloedverlies en het idee ongi te worden en dat het toch goed bleek te zijn. De gyn bellen heeft geen zin want ik zou a.s. maandag pas een week of 5 zijn dus dan is er nog niets te zien.
En natuurlijk wil ik het ook weten als er dames zijn die hetzelfde mee hebben gemaakt die toch een miskraam hebben gehad.
Het lijkt weer zo anders dan de vorige keer. Ik weet het gewoon niet meer.
O Mosje, wat een onzekerheid. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet mis te zijn he. Kan ook innestelingsbloeding zijn. Of nog wat oud bloed dat nog je lichaam uit moest. Ik weet van een medeforummer dat die veel bloedde, maar haar kleintje doet het super in haar buik.
Veel sterkte :hug:
Zoals je zelf zegt…het kan alle kanten op…
Krampjes kán ook erbij horen…bij echte pijnlijke krampen )samentrekkingen) en helder bloed lijkt het meer op een mk…
En zelfs dan heb ik in mijn omgeving nog wel meegemaakt dat de baby bleef zitten en vrolijk verder groeide :shock:
En een ander heeft géén bloedverlies en ziet ineens op de 1e echo dat het mis is
Ik voor je meis…
Het kan ‘gewoon’ heel goed goed zijn is mijn idee… :hug:
wat buikkrampen had ik ook. Hoort er een beetje bij! Ligt bruinverlies hoort er vaak ook wat bij. Ik denk zelf dat er niets aan de hand is.
Duim voor je dat alles goed gaat!!
hey mosje meiantwoorden heb je al , en daarkan ik me bij aansluiten.
Meis wil je alleen even succes en sterkte wensen.
dat alles goed gaat. :-*
Liefs bianca
Ik schreef het al in ‘ons’ topic, maar ook hier: bruinverlies kán er idd bij horen, had ik ook en ook een ongi-gevoel.
Omdat je schrijft dat het maar een beetje is, zou het zomaar alle kanten op kunnen volgens mij. Als ik jou was, zou ik de moed nog niet opgeven, ookal begrijp ik dat dat moeilijk is voor je. :hug:
Mosje, hoe is het nu met je?
J aik ben ook wel benieuwd,
meis heb je nog weer bloedingen gehad ?
Hoi Mosje ik duim mee met je, hoe is het nu??? ik hoop dat het goed gaat. Weet je al wat meer??? Miricle
Tot nu toe gaat alles goed. Nog weinig verlies, vandaag zelfs helemaal niets. Ik heb dinsdag een afspraak bij de gyn.
Ik voel me borsten nog steeds, niet enorm maar ze zijn wel gevoelig en mijn test was zondag ochtend weer een stuk duidelijker dan vorige week maandag en woensdag. Dus we houden hoop.
Heb je constant hetzelfde gevoel in je borsten of is dat het ene moment iets meer dan het andere moment??
Lief dat jullie meeleven. Zodra ik meer weet laat ik het horen.
Dat is schrikken.
Ik heb ook bruinig bloedverlies gehad en pijn in mijn buik alsof ik ongesteld moest worden. Volgens de dokter was dat het innestellen. Dus het kn er bij horen.
Maar wel spannend.
Jekka
Hoi,
Afgelopen donderdag een 2e zw.test gedaan, en 2 overduidelijke strepen, de test ervoor op de zaterdag waren ook al 2 streepjes, maar 1 streepje was veel lichter toen.
Alleen heb ik sinds vorige week maandag last van licht bloedverlies.
Eerste dagen bruinig/donkerrood, en sinds afgelopen zaterdag is het bloedverlies licht en helder van kleur, zonder stolsels, en is nog op te vangen met 1 inlegkruisje op een dag. Hierbij heb ik zaterdag wat menstruatieachtige krampen gehad, en daarna is het weggetrokken, en heb ik geen last meer gehad van buikkrampen. Hele lichte buikpijn, alsof de spieren in de buik overuren hebben gemaakt.
Verder heb ik pijnlijke borsten, net blauwe plekken, misselijkheid af en toe, vieze smaak in mijn mond, blauwe aders op mijn borsten, meer honger, borrelende maag/darmen, soms last van lichte buikpijn.
Verder heb ik het gevoel nog zwanger te zijn, maar door het bloedverlies, want dat blijft, en wordt niet minder, ben ik bang om weer een miskraam te krijgen. Vorig jaar heb ik al 2 miskramen gehad, en ik word heel moeilijk zwanger. Want we zouden volgende maand voor vruchtbaarheidsbehandelingen gaan. Nu nog spontaan zwanger geworden, wel 2 maanden geleden gestopt met roken, en heb een kijkoperatie gehad afgelopen februari en de eileiders doorgespoten.
Ik hoop zo dat deze zwangerschap toch goed is.
Donderdag moet ik naar de gyn. echo en bloedtest. Dan hoop ik dat ik meer zekerheid krijg, en hopelijk is het wel goed.
Heeft hier iemand ook ervaringen mee???
Groetjes Wilma32
Ik heb geen ervaringen met langdurig bloedverlies, miskramen of moeilijk zwanger worden.
Ik kan me wel voorstellen dat dit alles erg moeilijk is en wil je bij deze heel vel sterkte toewensen voor de komende tijd. :hug:
Jekka
Afgelopen woensdagmiddag werden de bloedingen iets meer, en ik kreeg erge buikkrampen, waardoor ik op mijn werk een uurtje verlof heb moeten nemen. Ik voelde me zo slecht, en was bang dat ik nu ter plekke een miskraam zou krijgen op mijn werk.
Thuisgekomen heb ik een potje gejankt, ook van de pijn, en ik dacht dat het misging nu.
Intussen al 3 paracetamol ingenomen tegen de pijn, heel veel naar de w.c. geweest, en op een gegeven moment werd het bloed slijmeriger, glibberiger. Ik wilde met wc papier afvegen, en toen kwam er een groot bloedstolsel mee. Ik ben heel erg geschrokken, en heb meteen mijn vriend geroepen, ik heb het wc papier met stolsel op het wasbakje gelegd, want ik wilde het bewaren voor de gyneacoloog.
Mijn vriend heeft het in een plastich zakje gedaan, want ik kreeg het niet klaar. Volgens mij zit er weefsel bij, en ik denk dat dit het kindje was met alles er op en eraan, wel niet echt herkenbaar. Was zoveel bloed aan.
Ik dacht dus gelijk dat de miskraam had doorgezet nu. Ik was en ben er kapot van, ben mezelf niet, ben heel verdrietig dat het weer misgegaan is, en vraag me af waarom dit mij steeds gebeurd. Wat doe ik verkeerd, wat is er mis met mijn lichaam???
Ik rook al 9 weken niet meer, ook daar ligt het nu niet meer aan.
Ik had vorige week al een afspraak gemaakt bij de gyn. Daar kon ik vanmorgen terecht.
De gyn. heeft een inwendige echo gemaakt, maar de baarmoeder leek schoon te zijn, of de zwangerschap moest nog iets priller zijn.
De gyn. was dus niet helemaal zeker van een mk.
Het bloedstolsel heb ik haar gegeven, zij heeft het in een potje met water gedaan, en dit wordt onderzocht door het lab, of dit zwangerschapsweefsel is of niet. ( Zelf denk ik van wel. )
Nu heeft ze mij nog bloed laten prikken op HCG en HB en hematocriet.
Vanmiddag krijg ik daar de uitslag van. De gyn. heeft dit voor cito gedaan, zij wil uitsluiten of ik nog zwanger ben. Ze denkt wel dat het geen goede zwangerschap is, en waarschijnlijk een mk is geweest, maar zekerheid krijgt zij nu door de bloedtest. En ik dus ook vanmiddag als het goed is.
Gisteravond was ik letterlijk een zombie, en ik kreeg regelmatig huilbuien. Mijn vriend heeft me goed opgevangen, maar hij is er zelf ook kapot van. Zeker nu er in de baarmoeder ook niks te zien was.
Ik heb wel al bloedverlies vanaf maandag 30 april tot nu toe. Dit bloedverlies was bij mij constant, niet minder en niet meer, heel af en toe buikkrampen, maar vanaf afgelopen zaterdag is wel het bloedverlies iets meer geworden. Tot gisteravond dus.
Vol verdriet, maar alles om me heen gaat verder, heb nog een aantal afspraken vandaag en vanavond, niet veel zin in, maar misschien wel goed voor afleiding.
In elk geval wil ik zeker verder gaan met zwanger worden, alleen zullen het voor mij geen zorgeloze meer zijn. Zeker de eerste 3 maanden niet.
Die angst en onzekerheid zit er in, en op de een of andere manier heb ik sinds vorige week al aangevoeld dat deze zwangerschap niet goed was, door het bloedverlies vertrouwde ik het niet.
Ik wil sowieso na onze huwelijksreis beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen.
Inmiddels heeft de gyn. mij gebeld over mijn HCG waarde, die was niet zo hoog, eerder aan de lage kant, d.w.z. dat een buitenbaarmoederlijke zw.schap zo goed als uitgesloten is, maar ze denkt inderdaad dat het een miskraam is geweest.
Nu moet ik as. maandag weer bloed gaan prikken op HCG, en dan hoor ik woensdag of de HCG waarde gedaald is, want dit wil de gyn. controleren, of het goed daalt, en ik moet bloed blijven prikken tot mijn HCG weer op nul staat.
Ik heb gevraagd aan de gyn.: als ik zwanger word, dan gaat het steeds mis, dit is de 3e keer dat ik zwanger ben, en alle 3 de keren een mk.
Wat gaat er mis???
Daar kon ze me nu geen antwoord op geven. Ze zij: laten we eerst dit traject doorlopen, en dan kijken we wat we verder gaan doen.
Daar ben ik het wel over eens.
Met mijn vriend heb ik veel gepraat, heb hem ook gevraagd hoe hij zich voelt. Hij zei dat hij er ook kapot van was, en het gewoon niet begreep waarom het steeds mis gaat. Ik snap ook niet waardoor.
Mijn vriend praat hier makkelijker over met een collega of zo, dan ik.
Hij heeft het kunnen delen met een collega, die zijn ook al 2 jaar bezig zwanger te worden.
Op mijn werk weet niemand ervan, mijn ouders niet, ik heb het niemand vertelt. Alleen mijn vriend had zijn jongste zus in vertrouwen genomen dat ik zwanger was vorige week. Ik had haar al gezegd dat ik het niet vertrouwde. Gisteravond belde ze mij hoe het gegaan was, slecht nieuws dus.
groetjes Wilma32
Hoi Wilma,
hoe is het nu met je? :hug:
Hier heb ik ook een paar mk’s gehad. Maar nu je op 3 zit word er wel onderzocht wat de oorzaak is … klinkt naar he… het moet eerst 3 keer fout gaan voor ze iets doen.
Ik hoop dat er snel duidelijkhied is! Bij mij was het zo simpel als Progesteroon nemen de eerste weken van de zwangerschap…
mijn lichaam maakt dat dus niet genoeg aan en daardoor kreeg ik steeds een miskraam. Ook slik ik nu nog bloedverdunners omdat ik snel bloedklontertjes krijg… en zo raakte de navelstreng verstopt …
Veel sterkte en ik hoop dat het heel snel goed mag gaan!!
Hoi Vuegje,
Dank je voor je reactie.
Ik heb geaccepteert dat ik een miskraam heb gehad. Het doet pijn, en de vraag waarom blijft knagen? Maar we moeten verder, en dus proberen we weer gewoon verder te klussen ook.
Alleen heb ik nog steeds bloedverlies, de miskraam is al bijna 2 weken geleden. Is dat normaal???
Ik merk wel op dat ik steeds meer duidelijkere blauwe aders op mijn borsten krijg, wat een zwangerschapsteken is.
Kan er een nieuwe zwangerschap zijn, ondanks blijvend bloedverlies, niet zo heftig als een menstruatie, en ook geen menstruatiekrampen.
Ik voel me vrij goed, heb wel vaker honger en die blauwe aders vallen op. Borsten zijn iets gevoeliger weer.
Kan dit ook nog door de vorige zwangerschap zijn dat ik nog zwangerschapsverschijnselen heb??? HCG was vorige week wel dalend, maar stond nog niet op 0.
Ik moet morgen weer bloedprikken, en as. vrijdag naar de gyn. Zij maakt dan nog een echo, zeker omdat ik vorige week alleen maar telefonisch contact heb gehad met haar. Ik vertelde dat ik nog bloedingen had, en ze wilde toch dat ik dan nu komende vrijdag wel even langskwam, dan kon ze nog een echo maken.
Ik ga er vanuit dat alles met de miskraam en zw.schap te maken heeft.
Wat denken jullie hiervan??? Is dit herkenbaar na een miskraam??
Groetjes Wilma
Hoi Wilma,
Ik ben half maart gecurreteerd na een zwangerschap van 12, 5 week ( hartje van ons beebje was 5 weken daarvoor al gestopt ) Ik heb ook ongeveer 2 weken gebloed en bleef vrij lang last houden van gevoelige borsten… Op de echo was alleen een lege baarmoeder te zien, ongeveer 4 weken na de curretage. Mijn HCG is nog heel lang boven 0 gebleven: 2 mei was het nog 8.
Je lichaam moet toch even ontzwangeren…
Ik wens je a.s. vrijdag veel succes en hoop voor je dat je gauw weer zwanger bent! :hug:
Liefs, Daantje xxx
Hoi Daantje,
EEn zwangerschapsverschijnsel dat ik heb is blauwe aders in mijn borsten. Heb ik voorheen nooit gehad, en sinds ik zwanger geweest ben wel, maar de blauwe aders in mijn borsten worden steeds duidelijker en meer.
Kun je ook meer zwangerschapsverschijnselen krijgen, terwijl je 2 weken daarvoor een miskraam hebt gehad???
Bij mijn vorige 2 mk’s, die nog 1 week priller waren, heb ik geen last gehad van blauwe aders of misselijkheid, en meer honger.
Nu nog steeds heb ik vaker honger, af en toe buikpijn, soms vieze smaak in mijn mond, gespannen borsten valt reuze mee, wel veel blauwe aders.
Verder voel ik me wel goed, bloedverlies lijkt wel minder te worden sinds vandaag.
Gistermiddag ben ik nog bloed gaan prikken op HCG. Ben benieuwd wat de uitslag daarvan is as. vrijdag.
Verder hoop ik dat de uitslag van het weefsel er is wat ik heb afgegeven bij de gyn. Ze kunnen daar alleen aan zien of het zwangerschapsweefsel is, en of het een miskraam is geweest. Oorzaken kunnen ze daar niet in vinden.
De gyn. zou nog eens een echo maken of alles schoon is van binnen.
Verder hoop ik dat ze een gesprek met ons wilt aangaan ivm. onderzoek naar oorzaak van mijn miskramen. De 3e keer al.
Ik word al zo moeilijk zwanger, en dan gaat het ook nog steeds mis, we zijn nu al bijna 2 jaar bezig.
Ik eis dat ze ook kijken of ik genoeg progestoron aanmaak en mijn bloed niet klonterd. Ergens gaat er iets mis, alleen weet ik niet waarom.
De zwangerschap wordt afgebroken steeds in de 4e en 5e week. Bij alle 3 de mk’s.
Een chromosoomonderzoek hoeven ze al niet meer te doen, dat is al gedaan, en bleek goed te zijn bij ons.
Overige wil ik onderzocht hebben. Gelukkig heeft mijn vriend zich tussendoor verlof genomen om met me mee te gaan.
En maar weer proberen opnieuw zwanger te raken.
Groetjes Wilma32
He Wilma,
Hoe voel je je nu? Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van het HCG…
Laat je dat vrijdag even weten? Het zou natuurlijk kunnen dat niet alees weg is of dat het er 2 waren?
Het is iig fijn dat ze het in de gaten houden, toch?
Zelf heb ik na de geboorte van ons zoontje, 2 MK gehad. Bij ons op het ZH hadden ze het over een of ander onderzoek waar je voor in aanmerking kunt komen met 2 of meer miskramen. Het had iets te maken met de stolling van je bloed of iets dergelijks. Dan kun je in het begin gaan spuiten met anti-stolling of iets en houden ze alles goed in de gaten. Weet niet hoe dat onderzoek heet en of het in meer ZH gedaan wordt. Ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik vanwege trombose tijdens mijn eerste ZW-schap bij een volgende al bloedverdunners moet gebruiken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt…
Liefs, daantje xxx
p.s. Al die verschijnselen kunnen ook te maken hebben met het feit dat je lichaam helemaal in de war is… Ik voelde mij ook nog een hele tijd echt nog zwanger.
Hoi daantje,
Ik hoop dat het er 2 zijn, waarvan er nog 1 leeft. Maar dat is denk ik valse hoop. Ik denk dat er niks is, anders had de gyn. dat op de echo toch moeten zien toen ik volgens haar bijna 6 weken zou zijn.
Hoop dat het hcg goed gedaald is, dat ik die zwangerschapsverschijnselen kwijtraak.
En wat nog erger is: ik heb sinds 2 dagen ontzettend pijn in mijn onderbuik en soms mijn maag. Ook is de bloeding gisteren weer wat toegenomen, terwijl die gisterochtend volgens mij minder was, is die gistermiddag weer erger geworden. Het is ongeveer zoals de 4e dag van mijn menstruatie. Het is nu al bijna 4 weken dat ik bloedingen heb, zonder onderbreking.
Ik maak mij overigens wel zorgen over mijn buikpijn, soms heb ik zo’n buikpijn dat ik amper kan lopen, en dat kan ik niet meer recht staan.
Ik heb vanmorgen weer een paracetamol ingenomen, en gisteren ook 3 stuks.
Nu heb ik nog steeds last, is iets gezakt, maar komt om de zoveel tijd weer op. Ik merk wel dat het helemaal onderin mijn buik zit.
Het is geen menstruatieachtige kramp, het zijn steken en is zeurderig, met uitschieters naar zeer heftige pijn, die voelbaar is tot in mijn rug en mijn bips.
Zou dit een ontsteking of zo zijn???
Gelukkig kan ik morgen naar de gyn. die kan me dat hopelijk wel vertellen.
Groetjes Wilma32