Miskraam gehad --> nu onveilig .....?

Hallo allemaal,



Ik heb echt een vraag waarop ik vlot antwoord hoop te krijgen.

Ik heb een miskraam gehad en ik begon daarbij vorige week vrijdag (14dec) bloed te verliezen en afgelopen maandag het vruchtje verloren.

Daarna nog wel een paar dagen bloed verlies en nu dacht ik gister dat het over was.



Dus wij gingen gisteravond veilig met C…m vrijen.

En even later waren we klaar, en toen kwam manlief er achter dat dat geval kapot was gegaan. Dus het was uiteindelijk niet veilige … :oops: :shock:



Nu had de gyneacoloog in het zkh gezegd jullie mogen weer seks als het bloedverlies weg is, maar pas weer onveilig als je een menstruatie cyclus hebt afgewacht…



Dus ik baal hier wel heel erg van!!



Kan dit kwaad ergens voor?





Ik hoop dat jullie wat weten.



Ik kan me best voorstellen dat jullie hier even om moeten lachen, ik stiekem zelf ook wel, maar toch werd/word ik er een beetje nerveus van… :lol: :shifty:

Meid ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, volgens mij zegt de gyn alleen dat je een menstruatie moet afwachten zodat je weer weet wat je cyclus doet, als het namelijk echt om een of andere reden belangrijk was dan hadden ze dat mij en vele anderen ook wel gezegd en dat is hier niet het geval geweest. Probleem is alleen wel dat stel dat je nu toch al een eisprong zou hebben en je test na een week of 2 hij vals posi kan aangeven omdat er misschien nog hcg in je lichaam zit van de mk.



Liefs Marieke

Hmmm :think: Ik geloof het niet hoor!!

Heb zelf een miskraam gehad op 18 April, toen na een ruime tijd het bloeden weer voorbij was …

Zijn we er gewoon weer tegenaan gegaan!

17 Mei weer mijn cyclus, en eind mei vruchtbaar …

En nu in blijde verwachting :inlove:

Je hoeft je echt geen zorgen te maken (tenzij je zelf graag nog even wilde wachten). Mijn verloskundige zei me dat je lijf na een miskraam zelf aangeeft of het er weer klaar voor is of niet. Als dat niet zo is, word je niet zwanger. Ik ben zelf de 1e cyclus na de miskraam weer zwanger geworden (ben dus helemaal niet meer ongesteld geweest), en dat gaat prima (nu 28 wk). Enige was dat de termijn echt met een echo bepaald moest worden omdat je die 1e cyclus nog van slag bent. Bij mij bleek dit 5 dagen te schelen.

Hi anita,



ik heb gisteren een curretage gehad en de gyn vertelde me dat we in principe meteen weer verder mogen gaan met proberen zwanger te worden. Hij vertelde dat het enige voordeel van 1 cyclus af te wachten is, dat je dan weet vanaf wanneer je moet gaan rekenen. Maar medisch gezien is er totaal geen reden waarom je zou moeten wachten.



Ik :pray: voor ons dat we allebei snel weer mogen schrijven bij de 9 mnd mamma´s. (we schreven even samen bij de juli mamma´s :cry: )



liefs, suzanne