miskoop gedaan

Afgelopen zaterdag heb ik een zomerjasje gekocht. Het jasje zag er in de etalage heel leuk uit. Naar binnen om te passen… Het jasje was erg gekreukt, maar volgens de verkoopster was dat omdat de spullen bij haar niet echt netjes worden aangeleverd (het was nogal een ‘apart’ zaakje), maar met strijken zou het er zeker uitgaan. Niet dus :? . In de winkel hing een briefje dat ruilen mag, maar geen geld wordt teruggegeven. Maar moet ik hier in dit geval mee akkoord gaan? Ik heb mijn beslissing tenslotte genomen op basis van onjuiste informatie. Oh ja, bij het strijken bleken er ook fouten in de stof te zitten. Ik betwijfel ook of ze me een bon heeft gegeven, ik vond net alleen de pinbon. Geldt dat ook als betalingsbewijs?



Weet iemand wat mijn rechten zijn?



Ik heb allang geen miskoop meer gedaan, dus ik baal nu wel :wall: .

zelfs met het gepinde van een rekening… hadden wij een keer als garantiebewijs!



dus dan ga je met je rekeningafschrift erheen!

Ze zijn VERPLICHT je geld terug te geven, staat in de wet!

Er staat in veel winkels dat ze geen geld teruggeven maar dat je dan wat anders kan uitzoeken maar als jij je geld terug wil MOETEN ze dat doen!!!

tip: kies een beetje druk moment om stennis te gaan maken… helpt vaak wel! :wink: en je pinbon is je betalingsbewijs hoor! Succes!

@Greetje14 wrote:

Ze zijn VERPLICHT je geld terug te geven, staat in de wet!

Er staat in veel winkels dat ze geen geld teruggeven maar dat je dan wat anders kan uitzoeken maar als jij je geld terug wil MOETEN ze dat doen!!!




Dit geldt alleen (zoals in dit geval wel zo is) als er iets mis is met het product of er onjuist is geinformeerd. Producten die geruild worden omdat je ze toch niet zo mooi vind is vriendelijkheid van de winkel dat ze je het geld terug geven want dit MOET niet!



O ja, en officieel mogen ze ook nog eerst proberen te herstellen of een zelfde product aan te bieden.

In dit geval gaat het niet om “ruilen” maar om een klacht. Het gaat hier om een klacht op basis van verkeerd verstrekte informatie. Ik zou dus gewoon met die klacht naar de winkel terug gaan 1) jasje blijft gekreukt, ook na strijken 2) zitten weeffouten in de stof. Laat hen maar komen met en oplossing.



Van website Consuwijzer (Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument):

U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als een product defect is binnen de verwachte levenstermijn. Accepteer bij een ondeugdelijk product nooit een tegoedbon. Als u hem eenmaal aanneemt, dan kunt u er later moeilijk op terugkomen.U deelt de verkoper (liefst per brief) mee dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. Daarom wilt u uw geld terug. Verkopers zullen hier niet altijd mee akkoord gaan. In dat geval kuntu naar de geschillencommissie gaan of naar de rechter stappen.



U kunt alleen uw geld terug eisen als:



U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen

De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn

Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt

Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is



Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt enonbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.



Twijfelt u over een aankoop, informeer dan altijd of u uw geld terug kunt krijgen als u het terugbrengt.

@Ellen69 wrote:

In dit geval gaat het niet om “ruilen” maar om een klacht. Het gaat hier om een klacht op basis van verkeerd verstrekte informatie. Ik zou dus gewoon met die klacht naar de winkel terug gaan 1) jasje blijft gekreukt, ook na strijken 2) zitten weeffouten in de stof. Laat hen maar komen met en oplossing.



Van website Consuwijzer (Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument):

U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als een product defect is binnen de verwachte levenstermijn. Accepteer bij een ondeugdelijk product nooit een tegoedbon. Als u hem eenmaal aanneemt, dan kunt u er later moeilijk op terugkomen.U deelt de verkoper (liefst per brief) mee dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. Daarom wilt u uw geld terug. Verkopers zullen hier niet altijd mee akkoord gaan. In dat geval kuntu naar de geschillencommissie gaan of naar de rechter stappen.



U kunt alleen uw geld terug eisen als:



U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen

De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn

Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt

Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is



Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt enonbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.



Twijfelt u over een aankoop, informeer dan altijd of u uw geld terug kunt krijgen als u het terugbrengt.




Dit is ook wat ik schrijf, alleen wat uitgebreider :mrgreen:

Meiden, bedankt voor jullie informatie :thumbup: . Ik ga er zaterdag heen, hopelijk lukt het om mijn geld terug te krijgen. Gelukkig is het geen gigantisch bedrag, maar toch.

Gaat om 't idee toch!!