misdragen bij ander mensen (spelen)

De titel zegt het al…Mijn zoontje van 6 kan zich de laatste tijd niet zo goed gedragen als hij uit spelen is.

Het is ook wel een kind wat echt duidelijkheid en structuur nodig heeft maar om nou van de trap te spugen :shock: en weg te rennen bij de tram als je leuk mee mag naar een museum :shock:

Ik heb geprobeert uit te leggen dat mensen je dan dus niet meer mee vragen omdat dat echt niet leuk is maar dat komt niet aan. Op het moment zelf wel maar dan "vergeet"hij het toch als hij ergens is.

Zelf kan ik hem altijd wel ergens goed weer bij halen maar ja ik ben er natuurkijk niet bij.

Ik vind het een lastige situatie maar ben wel blij dat de mensen het wel zeggen.

Wie heeft tips of hetzelfde meegemaakt want ik weet echt niet wat te doen. Ik zou het ook zo erg vinden als hij straks nergenb

s meer kan spelen :?

Hier is het omgedraaid,

een vriendje komt hier regelmatig spelen,

maar soms denk ik jeetje…

schreeuwen rennen, en laatst stak ie zijn middelvinger uit tegen de politie…

ik heb dit netjes tegen de mama verteld,

de lieve jongen moest mij bellen om sorry te zeggen !

dat vond ik erg netjes, :thumbup:

en ik heb gezegd, dat hij de volgende keer echt lief moest spelen,

anders mag het niet meer !

en thuis is hij echt ontzettend lief,

maar hij probeerd gewoon zijn grenzen uit!

het is altijd leuk om bij andere mensen dingen te doe die hij niet mag!

Volgens mij heb je het goed gezegd zo, idd om te zeggen als je zo stout bent, hou je geen vriendjes over, en wil niemand met jou spelen…

Dat bellen is idd. wel een goeie :thumbup:

ik heb al gezegd dat hij een tekening moet maken of een birefje schrijven idd.

Het lastige is dat hij het zelf gewoon echt niet door heeft, beetje autistisch zeg maar. Ik kan het hem wel duidelijk maken maar bij andere mensen is het echt wel lasitg, ook omdat het hun kind niet is natuurlijk…

Hij is om het nog makkelijker te maken totaal niet autoriteits gevoelig.

Ik zit net te bedenken dat dit eigenlijk op de verkeerde plek staat, hij zit in groep 3.

Verder niemand :think:

Ik heb een kind wat ook veel duidelijkheid en structuur nodig heeft maar tot nu toe zich altijd als een engeltje gedragen heeft bij anderen dus in dat opzicht kan ik je niet echt helpen.

Wel dacht ik bij je berichtje om je zoon misschien slechts met een beperkt aantal mensen mee te geven. Mensen met wie je allicht kan overleggen hoe met hem om te gaan en als hij echt autistische trekken heeft zou ik sowieso niet aan teveel onduidelijkheden, nieuwigheden ed blootstellen. Kan hij wellicht niet altijd mee maar de keren dat hij mee kan dat het dan wel goed gaat of beter.

Ik heb er ook nog niet echt ervaring mee. Mijn middelste heeft ook wel van die trekjes maar gedraagt zich bij anderen meestal keurig, wel mag hij van mij bij lang niet iedereen spelen en vertel ik die ouders ook wat ze het beste kunnen doen als hij ehm volledig uit zn plaat gaat of het vertikt te luisteren.

beetje autistisch zeg maar

auw... Beetje autistisch bestaat niet hoor :mrgreen:

mijn oudste is dus echt autistisch :wink:
maar zijn vriendje heeft duidelijk ADHD...
Ze zitten ook allebij op een rec 4 school..

de volgende keer moet je hem gewoon meteen voor het blok zetten..
hard he..
maar sorry zeggen op deze leeftijd is wel moeilijk,
zeker tegen vriendjes!
dus direct actie onder nemen!

Mijn advies is dus om hem goed voor te zijn,
duidelijk aangeven dat hij ook bij andere mensen moet luisteren!
desnoods met een vriendjes-beloningsbord..
heeft hij een paar keer lief gespeeld,
mag hij bijv. 15 min. langer opblijven,
of langer een spelletje spelen,
of hij mag wat kiezen wat hij wil spelen..
meer stimulatie zeg maar..

ik weet niet hoe goed je de ouders kent?
anders blijf je even een half uurtje daar?
Zodat jij kan zien wat er nu mis gaat?

miss. is het ander vriendje ook vreselijk druk,
en jagen ze elkaar op ???
zoiets van jij durft niet te spugen ?
auw... Beetje autistisch bestaat niet hoor

We zijn bezig met een onderzoek voor hem, er is nog niks uitgekomen. Tot die tijd heeft hij een beetje autistische trekjes zeg maar :) wil verder niemand kwetsen maar weet ook niet hoe anders te omschrijven.

Ik moet hem idd. niet bij iedereen laten spelen maar het ging de laatste tijd erg goed en hij vindt het zelf heel leuk....
Bij het wegrennen rende zijn vriendje idd ook weg. Bij het spugen was het kleine zusje hun aan het plagen (vertelde moeder in ieder geval) en probeerde hij en zijn vriendje haar naar beneden te krijgen. Maar dan gaat Hij dus over de grens en heeft dus echt niet door dat je echt niet kunt spugen in iemands huis.....
Bij hem is het zo dat iemand anders meestal begint maar hij gaat door als het echt niet meer kan/leuk is.

hij heeft toen ook sorrie gezegd hoor maar ik zie het nog wel vaker gebeuren in de toekomst dus ik dacht misschien heeft iemand ee gouden tip! Voorloopig laat ik hem maar hier afspreken, dat gaat meestal wel geod nl. Ook met zijn drukke vriendjes (hij heeft idd. ook drukke vriendjes :wink: ).
Ergens een half uurtje blijven is wat lastig met nog 3 kids en het wil ook niet zeggen dat het daarna goed blijft gaan.
Hij meot echt leren autoriteit van andere te accepteren maar dat vind hij dus moeilijk.
In ieder geval bedankt voor de reacties en gab het is vast erg gezellgi bij jullie met een autistisch kind en een adhd'er :wink: respect h :wink: or

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor… :wink:

maar goed ik denk niet dat er een gouden tip is…(helaas)

strakjes als de diagnose is gesteld, kun je ambulante hulp aanvragen.

zij geven dan de handvaten aan hoe je het beste hiermee kunt omgaan…

maar ik denk, (persoonlijk dan) dat je beter het probleem kan verhelpen,

dan het te vermijden!

juist kinderen met een autisme, hebben veel structuur nodig, ook visueel,

je kan hem wel erop aanspreken, maar vaak is dat op een korte termijn geheugen.

Mijn oudste is trouwens de rust in huis, kinderen met een autisme, kunnen juist niet tegen drukte, en gaan ze als het ware flippen…

vaak doen ze het ook onbewust…

kind met ADHD ziet dat weer anders…

daarom is een voorberreiding zo goed voor dit soort kindjes.

Ze kunnen nl niet tegen plotselinge veranderingen,

als mijn oudste ergens gaat spelen, is dat min. 1 dag later,

zodat ik afspraken kan maken met hem…

Ik zit al 7 jaar in dit traject, en heb een hoop geleerd!

ik zie mijn oudste opbloeien nu tot een geweldig mannetje!

ook alle ouders weten dat jasper iets anders is dan anders,

en weten nu ook een beetje hoe ze hem kunnen aansturen…

Ik weet zeker dat het voor jullie ook tijd nodig heeft!

mocht hij echt in het autisme vallen, en jullie elkaar beter begrijpen,

valt alles op zijn plek !

:hug:

Het is nu idd, ingewikkeld omdat we nog niet precies weten wat hem triggerd zeg maar.

Ben ook wel benieuwd naar het onderzoek, zowel adhd als verschillende dingen uit het autistisch spectrum zitten in de familie :shifty:

We hebben wel al een eerste intake gehad en hij gedroeg zich werkelijk voorbeeldig, weet nog neit of de rest ook door gaat nu. Zij vroeg zich af of het echt nodig was en zou het nog gaan bespreken maar nooit meer wat gehoord (was voor kerst).

fij dat het bij jullie zo goed gaat :thumbup: