Misbruik invalidenparkeerplaats.

Wij hebben tegenover ons huis 4 parkeerplekken waar iedereen vrij mag parkeren.

Over het algemeen maken wij weinig tot geen gebruik van deze mogelijkheid, maar het is wel erg prettig om die af en toe te gebruiken en voor gasten is het helemaal handig.

Tot een aantal jaren geleden een oud dametje met een nog ouder wagentje :mrgreen: in de straat kwam wonen. Dwz, wij kijken op de zijkant van haar huis, haar voordeur en dus haar adres is een andere straat.

Ze gaf toen al aan dat ze zsm een invalideplaats zou aanvragen, want er werd hier asociaal geparkeerd. Op mijn vraag hoe ze dat dan bedoelde kwam er het antwoord: niemand laat mij aan de zijkant parkeren, ze houden geen rekening met me.

Nouja, er zijn 4 plaatsen en vol is vol. En wil je daar dan parkeren dan is geen van de buren zo flauw om niet te proberen dat vak voor haar vrij te houden.

Nu is het haar gelukt om een parkeerplaats aan te vragen. Later zei ze al, haha ik heb dat mooi op mijn adres aangevraagd zodat niemand bezwaar kan maken want ze hebben niet door dat het 1 van die 4 vakken is. Ik moest er om grinniken, gehaaide dametje.

Toen nog wel. Ze heeft veel kinderen die de auto te pas en te onpas op stoepen, voor opritten en zelfs achter de auto’s vana ndere parkeren zodat iedereen er last van heeft. Als ze iets verder lopen (nog geen 25 metr) dan zou er geen vuiltje aan de lucht zijn.

Als iemand per ongeluk niet ziet dat het haar parkeerplaats is stuurt ze of de politie op je af, of gaat staan schreeuwen aan de straat. Zoals mijn s-ouders is gebeurt. Die hebben een invaliden kaart hebben maar domweg even het kentekenbord hadden gemist.

Nou, ik vind dat allemaal helemaal niet zo erg, ze mag best een parkeerplaats, als ze die echt nodig heeft. Nu heeft ze alleen al 6 maanden de auto er niet meer staan. 1 van de dochters was zo vriendelijk te vertellen dat zij de auto mocht gebruiken, want haar moeder reed niet meer.

Nu staat die plaats dus al 6 maanden leeg…en wij hebben tekort aan plaatsen. Elk familielid parkeert daar te pas en te onpas op die plaats hun auto, terwijl dat dus niet voor hen bedoeld is. We hebben gekeken en de auto is al maanden apk-verlopen. Het is ook een oud ding natuurlijk.

NU had mijn buurman de gemeente gebeld maar die zeggen dat ze niks kunnen doen.

Toch vind ik het haast te gek om een oud vrouwtje die plaats af te pakken als ze die ook werkelijk gebruikt. NU is het een priveplaats voor de hele familie. EIgenlijk neig ik ook wel om de gemeente te bellen, maar het voelt zo …verklikkerig.

Geen idee wat en of daar regels over zijn, weet iemand dat toevallig? of dit zomaar mag?

tja ik zo’n geval zou ik met die vrouw overleggen, en evt de gemeente toch bellen en overleggen.

misschien is het wel zo dat die vrouw geen auto meer mag rijden… zonde van zo;n plaats.

maar ja ik heb makkelijk praten… ik woon er niet en hoef die vrouw niet te zien…

je wilt natuurlijk ook geen bonje in de buurt…

ik weet nog van mijn mams dat je verschillende kaarten hebt,

maar heeft ze een prive plaats met het kenteken vd auto ?

Mijn mams had een kaart alleen voor hun auto, maar…

als ik in mijn eigen auto mijn moeder vervoerde, mocht ik dus ook op een invalide parkeerplek staan…

Ik zou gewoon even bij de gemeente informeren…

dan ben je echt geen klikspaan hoor !

Ik zou het er eerst met haar over hebben en dan ook aangeven dat je evt de gemeente inlicht, dit slaat toch nergens op :roll:

zou eerst eens kijken of de dame ook echt een dame is en dus aanspreekbaar.

Zo niet, dan toch eens informeren bij de gemeente.

Werkt dat niet… haar eigen tactiek toepassen? En als er een auto van de familie staat met een ander kenteken eens de politie op af sturen :oops: (oh zei ik dat echt… ja geloof het wel :shifty: ).

Oooh ik dacht hetzelfde als Marije… :shifty: als het echt op kenteken is mogen OOK haar familie daar geen auto neerzetten… :silenced:

Als ze zelf opmerking maakt erover (ala verklikkers ed) is het jammer maar boontje komt om zijn loontje…en de gemeente is mss wel blij met de extra inkomsten voor hun afgeroomde potje. :angel:

Het is dus inderdaad op kenteken.

Dus alleen die auto mag er staan, en ook niet van familieleden. Nu heeft al iemand gezegd dat het zo eigenlijk niet kan. haar antwoord is dat ze gewoon recht heeft op die plaats of die auto er nu staat of niet. Ze weet niet van wijken en vind dat we haar pesten.

Nou, dat is niet zo. Ik vind het prima dat er een invalidenparkeerplaats is, zelfs al is dat op kenteken. Maar die auto is niet eens gekeurd! Dan denk ik, maak er een gewone invaliden pakeerplaats van, dan kan de rest van het rijtje senioren (en mijn s-ouders) er ook gebruik van maken.

Heeft een beetje een landjepik idee. Maar aangezien wij de parkeerplaats het minst nodig hebben vind ik het een beetje…zeurderig. Straks krijgen we de naam dat we haar pesten, en dat vind ik ook niet zo…

Onze buurman van hiernaast heeft de gemeente al gebeld, en die zegt niks te kunnen doen. Dat is toch raar!

ik heb voor de zekerheid maar foto’s gemaakt van de auto’s die er niet mogen staan maar er toch staan. Allemaal familieleden :roll:

Foto’s allemaal naar de politie sturen?

Wijkagent?

Petitie naar gemeente incl bewijs dat ze geen auto meer heeft en foto’s dat anderen er staan?

Allemaal heeeeeeeeeeeeel erg flauw,maar het dametje is ook niet bijzonder respectvol naar haar buurtgenoten…

NEE…ze heeft geen recht op die plaats. WEL als ze zelf in haar auto kan rijden en hem ook voor haar eigen auto gebruikt! De auto is er kennelijk niet meer…ergo…weg plek! Simpel!

Mijn moeder heeft ook een eigen plek op kenteken.

An sich niet zo’n probleem…

Enige tijd terug stond er ineens een auto die er wel vaker ging staan als mijn vader weg was. Mijn vader werkt overdag,maar mijn moeder is ook bestuurder.

Na een aantal keer (ze heeft het even aangekeken en zag dat het elke keer dezelfde man was,maar kon hem niet achterna gaan om te kijken waar hij heen ging…hij verdween steeds of de auto stond er gewoon ineens).

Toen heeft ze de politie gebeld met een VRAAG. Ze vroeg of de politie haar het adres van die man kon geven,om even te gaan vragen of hij de auto voortaan elders wilde parkeren.

De politie gaf uiteraard geen adres en zei dat ze zelf wel even zouden gaan kijken/bellen.

Resultaat: een bon!

Heeeeel erg zuur,maar dat was niet de intentie van mijn moeder.

Meneer heeft haar kort daarna een keer aangehouden toen ze net uit de auto kwam en haar de wind van voren gegeven.

Ze kon niet uitleggen dat die bon haar intentie niet was.

Meneer begreep niet waarom ze niet gewoon aan kwam bellen…alsof mijn moeder maar weet van wie die auto kan zijn…

Zijn verweer: overdag is die plek wel eens leeg (oke…kan) en kort geleden was hij enkele weekjes leeg. Ja…vakantie…kan gebeuren toch?

Dat die dame bij jou nu even geen auto heeft,dat kan…dan heeft ze misschien nog steeds recht op die plaats. Haar familie niet!

Lijkt de situatie van mijn buren wel :roll:

We hebben een blok van 3eensgezinswoningen waarvan er 2 duplex zijn en dus intotaal 5 foto’s…Nou hebben de mensen op de hoek de 1e parkeerplek ook weten te bemagtigen met een gehandicaptenplek + kenteken.

Kenteken wat onder t bord staat is van de auto van hun dochter. Oke, alleen nu is het me al heel vaak opgevallen dat de desbetreffende Mercedes al lang niet meer van hun is! En het dus ook een familie plek geworden is. Opa word niet meer vervoerd (twijfel of de beste man nog leeft trouwens)

Maar ik heb van de week ook maar gewoon mijn auto op die plek gezet. Vind het wel prima anders kan ik bijna gaan parkeren in een andere wijk omdat hun zonodig die plek op eisen terwijl er niets meer staat!

Als ik jou was zou ik de foto’s naar de gemeente sturen met een goede begeleidende brief! Succes!!

Daar was ik nog wel een keer klaar geweest. Ze zeggen dan wel altijd… die jongeren van tegenwoordig… Nou, ik denk dat ik soms meer fatsoen in mijn lijf heb dan die ouderen…

Het gebeurd me regelmatig dat oudere mensen (STIEKEM!!) voor me willen kruipen in de supermarkt… Als ik dan vraag waar ze denken mee bezig te zijn, zeggen ze: O, maar ik ben oud dus ik mag toch wel even voor??? Nou, mooi niet dus.

Dit komt bijna op het zelfde neer… Ze denkt iedereen te slim af te zijn door een parkeerplaats op te eisen die ze niet eens gebruikt… Ik had er dus wel werk van gemaakt…

Ik zou er de wijkagent voor bellen. Lijkt me typisch een klusje voor een wijkagent. Fotootjes erbij, is niet zeurderig hoor. Regels zijn regels en die werken beide kanten op!

Voor zo n parking moet veel betaald worden. Mijn moeder heeft een aanvraag ingedient en ze kreeg uiteindelijk een plaats (werd eerst afgewezen), maar dat ging honderden euro s per jaar kosten.

Nu hebben ze het bij hun onderling in de buurt geregeld dat mn moeder altijd de auto kwijt kan en dat is super fijn.

Kijk dat bij ts er anderen op die plaats staan mag niet, maar zolang mevrouw de gemeente betaald mag ze die plaats houden, al klinkt dat natuurlijk niet terecht als ze geen auto meer zou rijden.

Hier hetzelfde. 5 parkeervakken waarvan 1 invalide die bedoeld was van me bovenbuurman… maar sinds een maand of 2 heeft ie geen cantawagentje meer en wij en de buren zetten gewoon auto op de invalideplek. Want er is wel naar de gemeente gebeld maar zij doen daar veelste lang over om die paal 123 eruit te halen :roll:

Reat ik vind je helemaal niet zeurderig of verklikkerig, Mw zelf twijfelt toch ook geen moment om de poltie te bellen waarom jij dan wel? Omdat het haar familie is??

Jullie kunnen die plek hard gebruiken, daarnaast woont ze zelfs aan een andere straat én rijd haar auto niet meer.

Ik zeg lekker een middagje met de fotootjes naar het bureau en eens vragen wat je er aan kan doen. En als je iemand op die plek ziet staan en je weet dat het familie is, politie bellen, kun je ook anoniem doen he :wink: :-*

Succes ermee

Oh dit is toch een heerlijke voor de Rijdende Rechter? Ik zou er van smullen!

En ook trouwens de gemeente inlichten. Kom nou toch, dat is niet verklikken hoor. Ze verpest het voor zichzelf! Ik had allang drie keer gebeld, for sure!

ik dacht al, dit topic gaat over het algemeen parkeren op gehandicapten parkeerplaatsen (je weet wel, mensen die goed ter been zijn en toch zo’n plaatsje inpikken).

Maar ik zou ook gewoon indd foto’s maken, en dit bij de gemeente blijven aankaarten.

Anders ook even de politie een email sturen, met jou vraag hierin. Dan komt er wel actie hoor!

wij hebben een oprit. Onze buren zijn Jahova getuigen en hebben vaak bijeenkomsten. Mensen die daar komen parkeren dus heel vaak voor onze oprit. Als we er iets van zeggen krijgen we zo’n grote mond terug :shock:

Dus tegenwoordig bellen wij meteen de politie. Die mensen worden dan gebeld door de politie met het verzoek hun auto weg te halen voor onze oprit en anders krijgen ze een boete! :thumbup:

Klinkt kinderachtig, maar ja wij ondervinden er last van dat mensen voor onze oprit parkeren. We worden dan letterlijk geblokkeerd.

Succes er mee meid!

0900-8844 is denk ik het aangewezen nummer ervoor. Niet dringend wel een vraag met politie-achtergrond. Als de gemeente je echt niet wil/kan helpen. En ongeacht of ze evt de gemeente ieder jaar veel geld betaald voor die parkeerplek; de plek is met reden ‘afgegeven’ incl kenteken en de hele rattaplan. Als er stadswacht door de straat loopt zouden ze niet aarzelen er een bon achter te plempen.

ik zou heel vervelend bellen dat er een auto staat en het kenteken niet overeenkomt met wat op het bord staat :oops: héél vervelend, maarja… eerlijk is het niet hé! Toen mijn opa zijn auto niet meer gebruikte bleef hij nog wel staan en als hij naar het zh moest reden ze met die auto (oom bracht ze dan weg en haalde ze op met de auto van mn opa)

toen mn opa overleden was heeft mn oma de auto verkocht en is die plek vanzelf opgeheven. Niet meer dan normaal toch?