mirena uithalen of niet

ik heb sinds oktober een mirena spiraal laten plaatsen op medische gronden (anticonceptie is een mooie bijkomstigheid) ik had hele heftige menstruaties met heel veel bloedverlies, deze menstruatie duurde meestal 7 dgn.

mijn Hb was elke keer erg laag en zelfs een keer hiervoor opgenomen in het zhuis voor een nacht.

nu heb ik heel veel klachten, zoals:

hele erg acne met name op mijn bovenrug en nek en mijn decollete. zijn echt van die onderhuidse ontstekingen die pijn doen en jeuken, het ziet er niet uit en draag dus ook altijd sjaals. heb hiervoor al een ab zalf maar dat helpt niets.

ook zijn er maar 4 dgn dat ik helemaal niets verlies aan bloed of bruinige afscheidingen, hierdoor staat ons seksleven op een zeer laag pitje.

vind het erg lastig wat nu te doen, de huisarts zegt dat ik het de tijd moet geven en dat het wel een jaar kan duren,

wat zouden jullie doen en zijn er evt mensen met ervaringen

Sorry geen ervaring met Mirena, maar hoop dat je hier de adviezen krijgt die je zoekt. :hug:

Hier wel ervaring met Mirena maar helemaal niet dezelfde als die van jou… was na een maand of 2 geregeld en heb niks meer, ze zeiden me dat het 6mnd kon duren… een jaar lijkt me lang…

info winnen bij een gyn?

Geen ervaring ermee maar er zou voor mij wel een grens zijn hoelang ik zoiets de tijd zou geven. Je bent nu al ruim 4 maanden bezig, mij lijkt dt symptomen dan al wel hadden moeten afnemen, milder moeten worden.

Als dat niet het geval is en je vindt deze bijwerkingen erger dan de kwaal ansich, wordt het mijn inziens tijd voor nieuw gesprek met je arts.

Dit wil je niet horen, maar het mag tot een maand of 9 duren eer je lijf helemaal is ingesteld op de Mirena. De meeste vrouwen wachten daar niet op, en laten 'm eerder verwijderen. Daar het voor mij de enige anticonceptie is die ik mag gebruiken had ik geen keuze voor iets anders, dus laten zitten. Na 8 maanden 3 weken per maand vloeien stopte het vloeien ineens, en was al het gedoe rondom de Mirena over. Daarna vier jaar lang heel tevreden mee geweest.

Mijn ervaring is dus wel dat het op den duur goed gaat komen, maar als andere anticonceptie voor jou een mogelijkheid is zou ik met de huisarts om de tafel gaan en kijken of er niet iets is waar je beter mee uit de voeten kan.

weinig keuze voor andere anticonceptie

ik wil al die rotzooi niet in mijn lichaam.

Heb je de bijsluiter al eens goed gelezen, wat wordt daarin gezegd van de bijwerkingen?

De afscheiding en het bloedverlies, dat geloof ik wel dat dit tijd nodig heeft en wel goedkomt.

Maar die acne en onderhuidse ontstekingen zou ik me meer over afvragen of dat wel een zo gebruikelijke bijwerking is.

Kan misschien wel zijn dat die afscheiding, wat overigens bruin normaal is. Maar dat dat van de vier weken meer dan drie weken plaatsvind. Vind ik niet normaal.

Ik ga denk ik maar weer eens een afspraak maken.

Ik heb hem na een maand of 8 laten verwijderen, zat ook onder de acné, ook op mijn gezicht en daar was ik echt heel erg klaar mee.

Verder ook nog steeds bloedverlies. Daar nam ik dat ding niet voor, kon ik net zo goed de pil slikken. Ik zal hem ook nooit meer nemen, alleen al om de acné.

Hier in januari laten plaatsen en ook 3 weken per maand bloedverlies… ben er klaar mee… :wall:

Stel dat ik hem laat verwijderen krijg ik dan daarna gelijk weer bloedingen.

Want ga zo de ha bellen om afspraak te maken, hij gaat eruit.

Maar ik ga weekend weg, en wil dan liever geen gigantische bloedingen.

Ik heb na het verwijderen wel een flinke bloeding gehad, vergelijkbaar met een heftige menstruatie.

Ik vind wel dat jullie het spiraal weinig tijd geven om te wennen. Mijn gyn zei dat ik er een jaar voor moest uittrekken.

Overigens heb ik gewoon elke vier weken een bloeding. Bij de meeste vrouwen blijft de menstruatie uit maar er zijn uitzonderingen.

Hier exact hetzelfde gehad. Ook ik bleef bruinverlies houden en bloeden. HA zei tegen mij “dan is het mirena spiraaltje gewoon niet geschikt voor jou”. Schoonzus heeft em ook en heeft geen bloedingen meer.

Na het verwijderen had ik een mini bloeding, maar vlot daarna wel gewoon ongesteld.

Hier is het niet elke 4 weken een bloeding maar bijna 4 weken lang.

Dat had ik in het begin ook. Vreselijk hè! Uiteindelijk reguleerde get. In elke vier weken een heftige bloeding. Helaas kan ik geen andere anticonceptie anders had ik hem wel verwijdert. Als ik geen anticonceptie gebruik wordt ik bijna niet ongi

ik werk bij voor dermatologen. De mirenaspiraal staat er echt om bekend dat het acne verergert, maar ook dat het acne kan uitlokken.

Bij hevige acne wordt ‘bij ons’ altijd geadviseerd om de spiraal te laten verwijderen (antibiotica behandelingen en andere behandelingen helpen niet zolang die spiraal nog zit)

ik heb na een jaar mijn mirena laten verwijderen omdat ik veel buik-en rugpijn en lange bloedingen had. bij mij bleek hij iets te zijn verzakt waardoor ik die klachten had. na het verwijderen weinig bloedverlies gehad maar toen mijn eerste menstruatie weer kwam liep ik zowat leeg. dat heeft een maand of drie geduurd. nu ‘normale’ bloedingen maar ben erg onregelmatig en lang ongesteld.

Ik heb nu 2 keer de mirena gehad en de eerste keer was het ook een jaar wennen. Ik was er toen ook zo klaar mee, maar ben heel blij dat ik het heb doorgezet, want als je lichaam eenmaal gewend is, dan is het zo fijn!

De tweede had een half jaar nodig. Na deze zwangerschap ga ik weer voor een mirena!

:dance: :dance: hij is eruit :dance:

wat voelt dat goed, geen rotzooi meer in mijn lichaam.