mirena spiraaltje onder narcose plaatsen????

hoi allemaal,

ik zit nogal met het volgende, gisteren zou bij mij een spiraaltje geplaatst worden, echter is dat niet gelukt door de pijn… nu zei de gynaecoloog dat ze het onder narcose gaat doen, ik stemde daar in toe mede doordat ik het zo echt niet wilde.

maar nu ik erover nadenk :think: is dat het wel waard? ervoor onder narcose gaan??? en kan de bv hierdoor terug lopen??? ik twijfel echt of dat ik dit nog wel wil.

maar nu ik erover nadenk is dat het wel waard? ervoor onder narcose gaan??? en kan de bv hierdoor terug lopen??? ik twijfel echt of dat ik dit nog wel wil.

er staat in de bijsluiter van de mirena dat je hem niet met bv samen zou moeten nemen. mijn arts zei echter dat het niet erg was. Ik zou het absoluut wel even bespreken met je arts.

En of narcose de moeite waard is...tja... ben je wel eens onder narcose geweest? Hoelang wil je de spiraal? Ik denk dat je echt de enige bent die een antwoord kan geven op die vraag. Ik kan wel makkelijk zeggen: nee joh, doe het gewoon zonder narcose...maar ik ken jouw angsten niet...

Is narcose zelf niet schadelijk voor de bv?

@fiep klophout wrote:

maar nu ik erover nadenk is dat het wel waard? ervoor onder narcose gaan??? en kan de bv hierdoor terug lopen??? ik twijfel echt of dat ik dit nog wel wil.

er staat in de bijsluiter van de mirena dat je hem niet met bv samen zou moeten nemen. mijn arts zei echter dat het niet erg was. Ik zou het absoluut wel even bespreken met je arts.

En of narcose de moeite waard is…tja… ben je wel eens onder narcose geweest? Hoelang wil je de spiraal? Ik denk dat je echt de enige bent die een antwoord kan geven op die vraag. Ik kan wel makkelijk zeggen: nee joh, doe het gewoon zonder narcose…maar ik ken jouw angsten niet…

de gynaecoloog zei dat het met bv samen mocht. ik heb voor mijn zwangerschap ook een spiraaltje gehad en toen ben ik tijdens het plaatsen drie keer flauwgevallen, ben normaal toch geen watje :? voel me dat nu wel hoor nu het plaatsen gisteren niet lukte, alleen het speculum inbrengen ging al niet, heeft ze drie keer geprobeerd. ze zei ook dat ik een lastige baarmoedermond heb :oops:

tweet: ik zou de eerste voeding na de narcose moeten kolven en weggooien…

Ik las hier ook bij iemand dat ze ook plaatselijk kunnen verdoven… Misschien ook niet prettig even maar dan heb je wat minder last van de nasleep.

Ik verwacht eigenlijk dat ze je geen volledige narcose zullen geven maar alleen een roesje, of niet? Een mirena kan 5 jaar zitten, dus in dat opzicht denk ik dat het de moeite wel waard kan zijn, maar misschien niet als je met een jaar toch nog over een zwangerschap denkt.

Ik wist trouwens helemaal niet dat de mirena eigenlijk niet met bv zou kunnen, ik wil hem straks ook laten plaatsen. Al lees ik hier dat gyneacologen het dus blijkbaar niet zo’n probleem vinden. :think:

@Kay30 wrote:

Ik verwacht eigenlijk dat ze je geen volledige narcose zullen geven maar alleen een roesje, of niet? Een mirena kan 5 jaar zitten, dus in dat opzicht denk ik dat het de moeite wel waard kan zijn, maar misschien niet als je met een jaar toch nog over een zwangerschap denkt.

Ik wist trouwens helemaal niet dat de mirena eigenlijk niet met bv zou kunnen, ik wil hem straks ook laten plaatsen. Al lees ik hier dat gyneacologen het dus blijkbaar niet zo’n probleem vinden. :think:

de gyn zei echt narcose, gen roesje, heb ook een voor afspraak over die narcose…

over een mogelijke volgende zwangerschap, we willen zeker eens een brusje voor Ella en niet pas over vijf jaar… dus zeg dat het spiraaltje twee jaar zou zitten maximaal.