Mirena Spiraal

Ik heb een ks gehad en de huisarts zei tegen mij dat het hetzelfde zou voelen als bij een vrouw die geen kinderen had. Dus ik moest wel even slikken. Echter viel het me heeeel erg mee. Tja je voelt wel iets ervan, wat druk in mn buik voelde ik, maar dat was het dan ook. Over verwijderen weet ik nog niks, want ik heb hem nu een driekwart jaar zoiets.

Ik heb 2 dagen wat gevloeid na het zetten en sindsdien geen druppel meer :dance: …HEERLIJK :thumbup:



Ook is mijn humeur erop vooruit gegaan. Ik slikte 12 jaar de pil en ben er nu gelukkig vanaf. Sterillisatie wil de huisarts nog niet aan, vind mij te jong en daarnaast wil ik het zelf ook niet aangezien mijn verzekering het niet vergoed en ik het dus zelf moet betalen. Ook blijf je dan gewoon je periodes houden waar ik nu dankzij de mirena geen last van heb.



(als je bij de huisarts laat plaatsen moet je 6 weken later naar het ziekenhuis om een controle echo te laten maken)



O ja, ik heb m ook volledig vergoed gekregen die mirena.

Je betaalt je eigen risico voor de mirena, dus als je die nog niet gebruikt hebt, dan betaal je je mirena bijna helemaal zelf.



Ik heb hem toen laten zetten, het zetten zelf vond ik niet pijnlijk… Maar een uurtje later begonnen de krampen en ik ben die avond pas kunnen gaan slapen na twee ibuprofens en drie glazen wijn :shifty: Wat een pijn heb ik gehad zeg… De dag erna nog steeds en toen werd het minder.



10 maanden later heb ik hem eruit laten halen , want twee weken na het zetten beginnen bloeden en gewoon niet meer gestopt. Vreselijk. Dus toen ik naar de gyn moest voor wat anders, heb ik gelijk gevraagd of hij dat ding er uit wilde halen. Hij vroeg “weet je t zeker?” en terwijl hij t vroeg had hij m er al uit :lol: Niets van gemerkt dus…



Maar hier dus nooit meer een mirena :naughty:

Nooit meer een mirena…

Mijn urine rook smerig…

Menstruatie bloed was ranzig… bruin en rook bedorven…

Ik was weken achter elkaar ongesteld… wat een ellende…

Heb em er zelf uitgehaald… (jajajaa ik weet t :wall: )

Wat een rommel…

Nu aan de pil en alles weer in orde… :thumbup: :inlove:

Ik heb het niet eens gevoeld, het inbrengen en verwijderen. Helaas heb ik hem na een half jaar weer weg laten halen omdat ik bleef bloeden…



Idd, net zo erg als net na de bevalling, maar dan een half jaar lang!!



Maar moet zeggen dat ik in mijn omgeveing ook wel goede dingen hoor.



(en een tip… als je hem laat plaatsen, doe dan niet een leuk witte blouse aan waar je met je billnen op ligt… Ik kon naar huis met een grote rode bloedvlek erop… foutje…

@LovelyMirrie wrote:





Mijn man wilt zich niet laten helpen dus eigenlijk heb ik zoiets van: bekijk het dan maar lekker, ik ga ook geen pijn lijden!!

Maar ja, dan snij ik ook mezelf weer in de vingers natuurlijk omdat we dan niet kunnen sexen :shifty:





.




Hij ook niet!



Wat weer een lekkere typische mannenreactie! :hand: Jij mag je tot drie keer toe laten opensnijden en nu mag je weer met je benen wijd om zo’n onding te laten plaatsten!

Tot nu toe heb ik weinig positieve reacties voorbij zien komen en ik heb er ook geen goede ervaring mee.

Misschien moet je man toch maar eens overwegen dat het nu zijn beurt is? Over die ingreep hoor ik veel minder negatieve reacties!

Hier ook 2x laten plaatsen… 5 jaar geleden en na 3 jaar ingezeten te hebben vanwege kinderwens eruit laten halen… Het inbrengen was me toen het allerergste. Ging van mn stokkie :silenced: Eruit halen voelde ik alleen geprikkel!



Na de zwangerschap van mn meisje dit jaar is het inbrengen pijnloos gegaan. Ik was als de dood ervoor maar ze zei dat het na de bevalling minder pijn doen dan voor de bevalling… Klopt ook wel want je bmm is al beetje verweken!



Ik had kort na het 2de x inbrengen enorm last van stemmingswisselingen. Maar nu gaat het weer zoals het moest zijn. En doorbraakbloedingen… Pfff… Bleef eerste 3 wkn alleen maar bloeden!





Ik heb alleen het idee dat de kilo’s erbij zijn gekomen hierdoor maar HA zegt van niet!



Ben er blij mee :slight_smile:

@ melanie, mijn eigen risico was al ‘op’ dus dan moet je het zelf betalen.





mocht over een paar jaar blijken dat onze kinderwens echt klaar is dan laat hubbie zich helpen. toen ik zwanger was van Sebastian kwam hij daar gelijk zelf al mee. ik heb hem gezegd dat ik het nu nog te definitief vind, wie weet willen we over een paar jaar nog een kindje en zo niet dan kan hij altijd nog onder het mes.

@mama_desiree wrote:

@ melanie, mijn eigen risico was al ‘op’ dus dan moet je het zelf betalen.





mocht over een paar jaar blijken dat onze kinderwens echt klaar is dan laat hubbie zich helpen. toen ik zwanger was van Sebastian kwam hij daar gelijk zelf al mee. ik heb hem gezegd dat ik het nu nog te definitief vind, wie weet willen we over een paar jaar nog een kindje en zo niet dan kan hij altijd nog onder het mes.


Meis, ik bedoel je eigen risico niet, dit jaar zit de mirena in de basisverzekering dus als je hem dit jaar hebt laten plaatsen en je eigen risico is op dan ben je verkeerd voorgelicht door je verzekering en moet deze vergoed worden!

Serieus, ga het nakijken en je geld terugvragen :-*

@~Melanie~ wrote:

@mama_desiree wrote:
@ melanie, mijn eigen risico was al ‘op’ dus dan moet je het zelf betalen.





mocht over een paar jaar blijken dat onze kinderwens echt klaar is dan laat hubbie zich helpen. toen ik zwanger was van Sebastian kwam hij daar gelijk zelf al mee. ik heb hem gezegd dat ik het nu nog te definitief vind, wie weet willen we over een paar jaar nog een kindje en zo niet dan kan hij altijd nog onder het mes.


Meis, ik bedoel je eigen risico niet, dit jaar zit de mirena in de basisverzekering dus als je hem dit jaar hebt laten plaatsen en je eigen risico is op dan ben je verkeerd voorgelicht door je verzekering en moet deze vergoed worden!

Serieus, ga het nakijken en je geld terugvragen :-*




Klopt ja, mijn eigen risico is meestal in januari al op en ik heb m ook gewoon volledig vergoed gekregen vanuit de basisverzekering. Dus nog maar eens goed navragen zou ik zeggen.



(@ TS Voordat ik m liet plaatsen hoorde k ook die vreselijke negatieve verhalen, maar weet je, er zijn ook heel veel positieve, je zal zelf moeten ondervinden hoe je lichaam op die spiraal reageerd. Ik had me zelf voorgenomen het een half jaar aan te zien, maar het was dus super positief…een vriendin van mij heeft een negatieve ervaring, de mirena had in 1 keer alle hormonen losgelaten, tja zeer balen, maar niet geschoten is altijd mis, toch?) Succes met je beslissing

ik heb 2x een spiraal gehad en echt ideaal

is bij mij het enige wat werkt tot nu toe

heb allerlei pillen gebruikt zelfs de prikpil maar overal doorbraak bloedingen en werd gek van mezelf



1ste keer was echt pijnlijk omdat ik nog niet bevallen was de 2de was een eitje



heb je wel ontsluiting gehad toen je keizersnee kreeg?

volgens mij gaat het er ook om of je baarmoeder gewent is om iets in de baarmoeder te hebben.

misschien is het wel handig om het dan te doen als je ongesteld bent

dan staat de bmm altijd wat open

ik heb trouwens bij de 1ste keer wel pijnstilling gehad

bij de 2de moest ik alleen een uur van te voren 1000 mg paracetamol in nemen

maar het viel me 100% mee

Ja gossie mikkie, in die negatieve dingen heb ik écht geen zin. Onze relatie staat al onder zo’n grote druk (ex enzo) dat ik dat er ook niet bij wil hebben.



En het erin zetten, ieeeeeek!!

ik heb ondertussen mijn 4e mirena en heb eigenlijk weinig problemen ondervonden. Ik ben niet tot nauwelijks (lees: 2 druppels ofzo) ongesteld, geen pijn, geen krampen.



Het inbrengen heb ik nooit als pijnlijk ervaren, het uinemen is nooit een probleem geweest tot de vorige, daarvan konden ze bij de ha de touwtjes niet vinden en dus heeft de gyn die eruit gehaald, nu zit dus nummer 4 weer.



Wat melanie zegt klopt: als hij in 2010 geplaatst is zijn de kosten volledig gedekt door de basisverzekering, als je dus zelf hebt moeten betalen klopt dit niet

@Elka wrote:

@LovelyMirrie wrote:




Mijn man wilt zich niet laten helpen dus eigenlijk heb ik zoiets van: bekijk het dan maar lekker, ik ga ook geen pijn lijden!!

Maar ja, dan snij ik ook mezelf weer in de vingers natuurlijk omdat we dan niet kunnen sexen :shifty:





.




Hij ook niet!



Wat weer een lekkere typische mannenreactie! :hand: Jij mag je tot drie keer toe laten opensnijden en nu mag je weer met je benen wijd om zo’n onding te laten plaatsten!

Tot nu toe heb ik weinig positieve reacties voorbij zien komen en ik heb er ook geen goede ervaring mee.

Misschien moet je man toch maar eens overwegen dat het nu zijn beurt is? Over die ingreep hoor ik veel minder negatieve reacties!




2 keer opensnijden was niet zijn schuld hahaha.

Hij is gewoon bang dat hij geen erectie meer kan krijgen want dat schijnt ook weleens voor te komen :shifty:



Ik wilde me laten helpen maar heb me bedacht omdat ik er niet voor 100% achter stond. Ik geloof dat ik wel redelijk klaar ben met 3 kinderen maar je weet nooit in de toekomst. Ben nog geen 30 dus nog redelijk jong.



Waarom kunnen die mannen niet gewoon een pil slikken die hun zaadjes naar de knoppen maakt?? Is toch vele malen makkelijker :smiley:

Dat zou een goed idee zijn Mirrie! Ik zit ook te dubben over de mirena… Ik slik de pil maar ik heb zo’n last van die hormonen… :roll: Heb hem in het verleden geprobeerd te laten zetten maar dat deed mij zo zeer toen dat ik nu amper nog durf. Schijnt na een bevalling minder zeer te doen dus wie weet. Ook ik vind me nog te jong voor sterilisatie, je weet het nooit…

Ik heb 1,5 jaar de mirena gehad en hem afgelopen zomer laten verwijderen. Het plaatsen vond ik geen probleem, en ik was vrijwel meteen regelmatig ongesteld en het bloedverlies was echt minimaal. Ook m’n libido was ok. Maar, na 1,5 jaar realiseerde ik me opeens hoe vlak ik was geworden in m’n emoties, afgewisseld met stemmingswisselingen. Ook had ik reumatische pijntjes af en toe (opeens een zere knie of zere teentjes, last van m’n rug). Het duurde even voordat ik de link met mirena legde. Eind augustus heb ik hem laten verwijderen, ben nu bijna 3 maanden verder en ik voel me dus echt een ander mens. Ik ervaar weer emoties en ben veel ontvankelijker voor wat er om mij heen gebeurt. Afgelopen 1,5 jaar heb ik met m’n hoofd in een soort mistbank gezeten, zo kan ik het het beste omschrijven.



Ik heb nu de gynefix koperspiraal en tot nu toe bevalt deze prima! Ik voel hem niet zitten, heb m’n natuurlijke cyclus en ben alleen vlak voor de menstruatie enorm humeurig maar de rest van de maand voel ik me top! :thumbup: Het enige nadeel is dat ik weer wat heviger ongesteld ben, maar daar is nog prima mee te leven.



Ik vind het jammer dat gyneacologen alleen maar standaard met mirena komen, (de koperspiraal wordt niet eens meer aangeboden, daar moet je echt om vragen) en zich niet voldoende bewust zijn dat mirena niet altijd zaligmakend is.



Ik vind mirena dus helemaal niks, maar anticonceptie is zo persoonlijk. Het enige wat je kan doen is het uitproberen, bevalt ie niet, dan kan je hem altijd weer laten verwijderen.

@mamy wrote:



Wat melanie zegt klopt: als hij in 2010 geplaatst is zijn de kosten volledig gedekt door de basisverzekering, als je dus zelf hebt moeten betalen klopt dit niet




ik heb hem vorig jaar zelf moeten betalen… dacht ook dat het in de basisverzekering zat, maar moest ik van mijn eigen bijdrage betalen, die was nog niet op nl :twisted: