mirena spiraal

Ik ben opzoek naar info over zwanger worden na spiraaltje

Er zijn verschillende verhalen in omloop.

De ene zegt dat je meteen na het verwijderen van mirena spiraal zwanger kan worden en

de ander zegt dat je beter een paar ongi’s kan wachten omdat je slijm in baarmoeder beeinvloed is dooe spiraal en daardoor makkelijker een miskraam kan krijgen



Wat is jullie ervaring ???

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken en ik was binnen een maand zwanger, volgens de gyneacoloog waar ik onder controle stond geen enkel probleem, juist omdat de mirena plaatselijk hormonen afgeeft is de kans op meteen zwanger worden veilig en vaak voorkomend!

De eerste keer was ik na 2 maanden zwanger, en dat is gewoon goed gegaan. Tweede keer was ik direct zwanger, maar dat is wel een mk geworden (gelukkig 2 maanden later weer zwanger hoor). Maar of dat nou aan de Mirena lag? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen :? Ik heb persoonlijk dus ook niet het geduld om te wachten hoor, toen bij mij die Mirena eruit was, wilde ik ook het liefst de dag erna al zwanger zijn :oops:



xheske

Hier hoefde ik van de gyn ook niet te wachten.

Hormoon is maar wordt met mirena maar plaatselijk afgeven in lage dosering.

Mijn cyclus was wel ff van de leg…werd pas na 53 dagen ongi.

Daarna meteen zwanger. Succes

ook ik hoefde niet te wachten. Heb na het verwijderen een maand gebloed (was de schuld van de ha) en daarna de 2e ronde zwanger! Helaas na 7 weken wel een mk, maar dat kan haast niet aan de mirena gelegen hebben, lijkt me



Maarre… Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, das volgens mij veel belangrijker dan wat anderen ervan zeggen/vinden



succes!



liefs

daffie

ik ben 1 keer ongi geweest en nu zwanger



Succes!!!

@Clairtje27 wrote:

ik ben 1 keer ongi geweest en nu zwanger



Succes!!!




Same here!



Op 17 oktober mijn mirena laten verwijderen, op 20 november eerste dag ongi, op 18 december positieve test!



Zet hem op en hou ons op de hoogte.



:-*

Ik heb mijn mirena net 2 dagen geleden laten verwijderen en volgens huisarts kan ik direct zwanger worden.

Gynaecologe heeft dat ook gezegd toen ik hem liet plaatsen.