Mirena spiraal verwijderen - touwtjes zoek..!

Hoi allemaal!

We zijn afgelopen week naar de huisarts geweest om mijn spiraal te laten verwijderen, omdat we graag voor nummer twee willen gaan. Toen kon de huisarts mijn spiraal niet vinden. De touwtjes zijn kwijt. En dat terwijl hij er pas vanaf november 2011 inzit. Ik moet dus 11 oktober bij de gynaecoloog zijn en ik knijp hem stiekem best wel. Het kan dus zijn dat m’n spiraal raar in m’n baarmoeder zit of er gewoon al uit is. Het laatste is geen probleem, maar het eerste wel. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Linda

Bij mij waren de touwtjes ook al vrij snel kwijt, ze waren gewoon opgelost, want de spiraal zat nog prima op zijn plek. De gyn heeft hem met een tangetje verwijderd en dat was zo gebeurd. Geen zorgen, komt vast goed :slight_smile:

Herkenbaar verhaal. Ik vond het ook best een naar idee, want waar was dat ding dan gebleven en was ik nog wel beschermd, en en en… Bij de gyn bleek dat hij gewoon wat naar achteren was geschoven, zat nog wel waar hij moest zitten maar net te ver weg om zo bij te kunnen. Gyn heeft 'm met een tangetje verwijderd, zo gebeurd.

Als de Mirena niet goed zit, zou dat klachten moeten geven, is mij verteld. De kans is groter dat de touwtjes gewoon zijn opgelost en dat er niets geks aan de hand is hoor. :slight_smile:

bij mij waren ze ook zoek, dat was toen hij na 5 jaar verwisseld moest worden

de gyn. kon ze eerst ook niet vinden, maar nadat de stoel in verschillende standen werd gekanteld zag ze ze toch.

|Als ze niet gevonden worden, en bij een echo blijkt de mirena er nog in te zitten wordt die evt. operatief verwijderd.