Door wie hebben jullie je mirena spiraal laten plaatsen?
Door ha of gyn?
En wat is jullie ervaring?
Door de ha, 6 weken na de bevalling. Was een fractie van een seconde gemeen pijnlijk, en toen was het klaar. Viel echt heel erg mee.
ik ook door de gyn, vond het helemaal niet erg.
Huisarts. En na een aantal weken een controle echo in het ziekenhuis.
Volgens mij doen de gynaecologen hier in het ziekenhuis het niet eens. Ja tenzij op zeer speciaal verzoek omdat je een traumatische ervaring oid hebt gehad.
Het wisselt nogal volgens mij, sommigen voelen er niks van, sommigen hebben behoorlijk pijn. En daarna kun je best lang bloedverlies hebben maar daarna ben je er vaak voor langere tijd vanaf. Ik heb er weinig van gevoeld.
Hij ligt voor mij alweer klaar bij de apotheek
HA
bijna geen pijn alleen vreemd gevoel.
verder door de dag beetje zwaar gevoel in onderbuik.
6 weken later nacontrole ook door HA.
mag ik zeggen dat de mirena mij tot nu toe totaal niet bevalt, heb hem nu vanaf oktober. ik zit constant onder de pukkels die zeer doen en jeuken. ook ben ik 11 dgn ongesteld. en ik weet niet meer wanneer ik het wordt terwijl ik eerder de klok erop gelijk kon zetten.
bij mij is hij om medische redenen geplaatst ivm heeeeel heftig bloedverlies en constant een hb van 5.2
De eerste keer door de gyn en daarna door de ha…
Nu moet ik eerst bij de ha vragen of ze het wel doet na ks of dat ik door naar de gyn moet… En weet ook niet wanneer het kan na een ks…
Ik heb ook ks gehad, hier dus door ha
door een ha. niet mijn eigen, hij verwees me door naar een vrouwelijke die veel ervaring had met plaatsen. 8 weken na de bevalling laten plaatsen.
heel even pijnlijk en een dag of 2 wat buikpijn gehad.
na een jaar weer laten verwijderen omdat ik er veel last van had (heftige menstruaties, veel buik-en rugpijn), hij bleek iets verzakt te zijn waardoor hij mijn baarmoedermond irriteerde.
nu geen anti conceptie meer, mijn man heeft zijn verantwoordelijkheid genomen :lol:
Door de ha en 2x door de gyn, beiden keren goed door staan. Bij de gynaecoloog is wel voordeliger.
Bij de gyn. Ik vond t geen pretje :silenced:
Bij HA, fluitje van een cent. Ze gaf aan dat dat kwam, omdat ik me zo goed ontspande. Dus een gedeelte ligt aan ervaring van arts, maar ook gedeelte bij jezelf.
Eerst twee maanden constant ligt bloedverlies gehad en nu helemaal niet meer ongi . :dance: Heerlijk
Ik heb Mirena vanwege extreem bloedverlies. Manlief heeft een knipje, dus qua anticonceptie was het niet nodig.
Ik ook bij de HA. Viel wel mee het zetten, alleen moest hij even wroeten met de eendenbek omdat mijn bm gekanteld lag. Dat was even vervelend.
@Marsie wrote:
Bij de gyn. Ik vond t geen pretje :silenced:
Zou mijn reactie kunnen zijn… Maar bij mij 1 maal door de ha geplaatst en 1 mislukte poging bij de gyn.
WAwa, de huisarts zei ook dat het bij mij tussen de oren zat… Met name dan alleen al de eendenbek plaatsen. Jammer dat ik me door die reactie al helemaal niet meer kon ontspannen. Dus hier daardoor geen uitstrijkje gelukt.
Bij de gyn. Huisarts doet het niet.
Vond het plaatsen niet prettig, maar ook niet overdreven pijnlijk. Het eerste uur erna…Het leken wel weeën.
@lonneke1980 wrote:
WAwa, de huisarts zei ook dat het bij mij tussen de oren zat… Met name dan alleen al de eendenbek plaatsen. Jammer dat ik me door die reactie al helemaal niet meer kon ontspannen. Dus hier daardoor geen uitstrijkje gelukt.
Ik vind zoiets niet tussen de oren zitten hoor, want als je je niet kunt ontspannen dan doet het juist ook pijn. Ik bedoelde juist dat het fijn is als je weet hoe je je kunt ontspannen bij zoiets :hug:
@Wawa wrote:
@lonneke1980 wrote:WAwa, de huisarts zei ook dat het bij mij tussen de oren zat… Met name dan alleen al de eendenbek plaatsen. Jammer dat ik me door die reactie al helemaal niet meer kon ontspannen. Dus hier daardoor geen uitstrijkje gelukt.
Ik vind zoiets niet tussen de oren zitten hoor, want als je je niet kunt ontspannen dan doet het juist ook pijn. Ik bedoelde juist dat het fijn is als je weet hoe je je kunt ontspannen bij zoiets :hug:
Thanx
Ik weet inderdaad al van mezelf dat ik me niet kan ontspannen. Dus vandaar dat ik eigenlijk geen mirena wil. Inwendige echo deed al véél pijn en is eenmaal ook niet goed gelukt.
En moet zeggen dat ik het dan liever door een gyn zou laten zetten als door mijn eigen huisarts…moet die man daarna ook nog onder de ogen komen :shifty:
Maar goed hoor verder veel wisselende verhalen van vriendinnen die het wel hebben laten inbrengen. de ene vond het vervelend, andere pijnloos. De ene heeft hem er uit laten halen door allerlei klachten door de mirene, de ander is af en toe nog eens ongi. en weer een andere vriendin is inderdaad nooit meer ongi. Ze hebben ze allemaal bij hun ha laten zetten.
Door de huisarts, het erin zetten deed niet echt pijn, wel vervelend…
Maar kreeg daarna enorme buikpijn, leken bij mij ook idd net weeen…
Ik heb 4 weken lang daardoor enorm veel bloedverlies gehad.
En voelde het gewoon zitten, dus heb hem na 5 weken laten verwijderen.
dat was een hele opluchting…
Gab, denk dat hij misschien niet goed zat dan … :think:
Hier vorig jaar laten zetten: het moment zelf geen fijn gevoel maar niet echt pijn… dezelfde dag nog wel weeachtige pijn gevoeld, hadden ze gezegd dat dit dkon en moest hiervoor preventief medicatie nemen (ik niet gedaan )
Dan vier maanden elke maand beetje bloed en daarna niks meer!
Ik ben blij dat ik nog 4j gerust ben
Niemand voelt het hier
Oh ja, ik denk dat een spiraal best door een gyn geplaatst wordt…