Pffff ik weet het niet meer.
Ik was naar de dokter, had eindelijk besloten om toch maar om de nuvaring te vragen, en eigenlijk stuurde ze me een beetje in de richting van de mirena. Nou weet ik het niet meer. Ik werd best depri van de pil, heeeel lang geleden. Maar we zijn het gepruts met condooms nu wel zat, en we willen nog geen definitieve beslissingen nemen. Wat zijn jullie ervaringen???
THANX!
Groetjes,
Femke
Ik heb geen ervaring met de nuvaring. Ik kan niet zo goed tegen de pil. Ik ben vaak misselijk, veel stemmingswisselingen. Om deze reden raadde mijn huisarts de nuvaring af. Hij heeft mij toen de mirena aangeraden.
Die heb ik gehad. Maar ik werd gewoon depressief van dat ding. Dus die er weer ui.
Nu heb ik een koperspiraal. Ik vind het super! Nergens meer aan denken. In het begin iets meer gevloeid, nu ook niet meer. Ik heb hem nu bijna een jaar.
Veel succes met kiezen
Groetjes
Yvonne
mirena! ik heb ondertussen exemplaar 3 en het bevalt nog steeds prima.
En de hormoon hoeveelheid is zo laag dat zelfs ik (stollingsproblemen waardoor bv de pil niet mag) hem mag gebruiken
Ik ben wel een nuvaring gebruikster.
Ik ben er zeer tevreden over.
Met de pil werd ik ook steeds misselijk en mijn humeur was ook niet alles met die hormonen.
Bij de nuva zijn de hormonen veel lager en heb ik er dus geen last van.
Vind het ook prettig dat je je menstruatie een keertje uit kan stellen als het “nodig” is.
Ik heb de nuvaring hier 3 maanden de kans gegeven. Maar ik werd er (net als bij de pil)
zo ontzettend down door. Ik kan niet tegen die hormonen…
Ik heb ze allebei gehad… ik vond ze allebei niks… Nu kan ik heel slecht tegen hormonen, dus daardoor werkte het bij mij allebei niet. Nuvaring had ik chronische hoofdpijn van, mirena heb ik 10 maanden gehad en daarvan heb ik 9mnd en 3 weken gebloed :roll:
Ik heb het idee bij de mirena, dat het alles of niks is. De verhalen die ik ervan hoor zijn of heel positief, of juist heel negatief.
Mirena hoef je aan niks meer te denken, als hij zit, dan zit hij. Nuvaring moet je elke maand zelf uithalen en weer inbrengen…
ook ik heb problemen met de pil. Ik had microgynon 30 maar daar moest ik steeds van spugen, daarna overgestapt op marvelon en die beviel prima maar kreeg ik pigmentvlekken van in mijn gezicht. Daarna meliane gebruikt, dat is de lichste pil die er is maar is helaas uit de handel genomen, daardoor gedwongen overstappen op microgynon 20 na de zwangerschap van mijn dochter maar ook daar werd ik heel misselijk van.
Nu al ruim 1.5 niets meer en bewust bezig voor een 2e! Wat het daarna gaat worden, tja dat word nog een heel uitzoekwerkje :roll:
De pil en nuvaring leggen m’n libido om zeep, dus dat is voor mij niks. Ik heb nu 1,5 jaar de mirena en ben nu tot de conclusie gekomen dat ik sindsdien behoorlijke stemmingswisselingen heb. Wel jammer, want hij had geen negatieve invloed op m’n libido dus daar was ik wel blij mee. Maar die stemmingswisselingen worden nu echt vervelend dus de Mirena gaat er hier uit binnenkort. Ik ga over op een vrij nieuw soort koperspiraaltje: de gynefix. Deze is kleiner dan het klassieke koperspiraal en je zou er dus minder heftige menstruaties van krijgen dan bij het gewone spiraal. In Nederland is hij nog niet zo erg ingeburgerd (in Belgie veel meer, daar komt het ook vandaan). Ik laat hem dus in een ziekenhuis plaatsen waar het vaker gedaan is. Ik hoop dat dit wat is, want ik ben de hormonen helemaal zat… :?
ik heb ze beide niet… maar ik ging ipv van de nuvaring voor de pessarium… maar werd mij ook afgeraden ivm betrouwbaarheid… mij is ook de mirena voorgesteld… maar ivm alle verhalen hier (en ik heftig op hormonen reageer) heb ik m nog steeds niet laten plaatsen…
2 x mirena gehad ( tussen 1 en 2 zat 7 jaar ) , 2 x dikke ellende
constant buikpijn, na de sex een dag vreselijke kramp zodat ik echt niet kon lopen, om de week bloedverlies.
ik heb ze er dus heeeeeel snel uit laten halen en nooit nooit nooit meer een mirena voor mij !! :naughty: :naughty:
Ik was echt helemaal happy met de mirena! Eindelijk minder menstruatieklachten, en ik had er ook geen omkijken naar. Zodra het kindje er is, gaat er hier weer een mirena in!
ik lees mee! Ik wil zo snel mogelijk van de pil af (wordt er een beetje neerslachtig van, al die hormonen :? ).
Heb al veel goeds gehoord over de nuvaring
Ik heb een mirena, en het bevalt mij ook prima. Heb nu totaal geen last van de hormonen, wat ik bij de pil wel heel erg had.
Ik ben super tevreden!! :thumbup: En je hoef er nooit meer aan te denken, hij werkt 5 jaar en dan hoef je hem pas te laten vervangen. Ideaal dus!
Ook ik heb de Mirena, ik ben er erg tevreden mee… Niet meer ongesteld, nergens meer aan denken…
hier steeds maar geprutst met condooms tussen de kids door… heb lang bv gegeven en wilde geen extra hormonen in mijn lijf, helemaal omdat ik mezelf een stuk gezelliger vind zonder die ac hormonen in mijn lijf.
Als dit kleine prutsje op de wereld is… dan komt er hier een permanente oplossing en zijn we dus helemaal klaar met nadenken over ac :thumbup:
Voor mijn zwangerschappen had ik regelmatig migraine voor of tijdens mijn stopweek. Uiteindelijk 3 jaar gestopt met anticonceptie (vanaf Pete tm Luc en Stan) en geen last meer van migraine.
Na de bevalling van Luc en Stan ben ik naar de huisarts gegaan en werd mij Nuvaring geadviseerd, omdat hier ten eerste minder hormonen in zitten en ten tweede lokaal werkt. Helaas had ik elke maand migraine in mijn ringloze periode. Ook voelde mijn man hem zitten met de seks (hij bleef zelfs een keer aan zijn eikel hangen :lol:) en deed ik hem sindsdien elke keer met de seks eruit, wat erg irritant was.
Na een half jaar ben ik Yaz 24+4 gaan gebruiken, dit was toen nieuw op de markt en de theorie klonk goed, omdat hier een lagere dosering oestrogeen in zit en je maar 4 stopdagen hebt en je dus minder hormoonschommelingen zou hebben. Helaas heb ik nog steeds elke maand migraine tijdens de stopdagen en soms ook halverwege mijn cyclus. Ook dit is dus geen succes.
Een Mirena is dan een optie, maar ik heb nog een vierde kinderwens (mijn man weet het nog niet zeker :roll:) en ik wil dus pas die stap gaan zetten als ik zeker weet dat het niet voor korte termijn zou zijn.
Ik ben alleen bang dat ik alsnog ga reageren op de hormonen van Mirena en hoofdpijn/migraine blijf houden van tijd tot tijd. Ook heb ik in mijn omgeving verhalen gehoord over darmperforaties en baarmoederontstekingen na het plaatsen van een spiraaltje en daar heb ik al helemaal geen zin in…
Ik heb dan nog een optie: Dat we voor een vierde gaan en daarna mijn man naar de uroloog sturen
Tussen Tejo en Siep hebben we condooms gebruikt en na Siep wilde ik dus wat gemakkelijkers, definitievers, maar ook weer niet geheel definitief
De pil wil ik gewoon nooit meer (vind het rotzooi en daarnaast ook nog een gedoe om elke dag een pil in te nemen)
Ivm de positieve verhalen over de mirena en de negatieve verhalen in mijn achterhoofd ben ik toch maar voor de mirena gegaan.
In het begin heb ik een aantal weken bloedverlies gehad. De eerste keren ongi ook lang ongi geweest al was het niet zoveel als ik gewent ben. Onregelmatig ben ik ook nog steeds, maar dat vind ik nu niet zo erg meer :lol:
Mijn laatste ongi was alweer een stuk korter (6 dagen meen ik), echter dit kon ik aan met een inlegkruisje :thumbup:
In het begin wist ik dus niet of ik er nu wel goed aan had gedaan. Inmiddels ben ik er dus wel erg blij mee :thumbup: :thumbup: