Pffff ik weet het niet meer.
Ik was naar de dokter, had eindelijk besloten om toch maar om de nuvaring te vragen, en eigenlijk stuurde ze me een beetje in de richting van de mirena. Nou weet ik het niet meer. Ik werd best depri van de pil, heeeel lang geleden. Maar we zijn het gepruts met condooms nu wel zat, en we willen nog geen definitieve beslissingen nemen. Wat zijn jullie ervaringen???
THANX!
Groetjes,
Femke
Ik heb geen ervaring met de nuvaring. Ik kan niet zo goed tegen de pil. Ik ben vaak misselijk, veel stemmingswisselingen. Om deze reden raadde mijn huisarts de nuvaring af. Hij heeft mij toen de mirena aangeraden.
Die heb ik gehad. Maar ik werd gewoon depressief van dat ding. Dus die er weer ui.
Nu heb ik een koperspiraal. Ik vind het super! Nergens meer aan denken. In het begin iets meer gevloeid, nu ook niet meer. Ik heb hem nu bijna een jaar.
Veel succes met kiezen
Groetjes
Yvonne
mirena! ik heb ondertussen exemplaar 3 en het bevalt nog steeds prima.
En de hormoon hoeveelheid is zo laag dat zelfs ik (stollingsproblemen waardoor bv de pil niet mag) hem mag gebruiken
Ik ben wel een nuvaring gebruikster.
Ik ben er zeer tevreden over.
Met de pil werd ik ook steeds misselijk en mijn humeur was ook niet alles met die hormonen.
Bij de nuva zijn de hormonen veel lager en heb ik er dus geen last van.
Vind het ook prettig dat je je menstruatie een keertje uit kan stellen als het “nodig” is.
Ik heb de nuvaring hier 3 maanden de kans gegeven. Maar ik werd er (net als bij de pil)
zo ontzettend down door. Ik kan niet tegen die hormonen…
Ik heb ze allebei gehad… ik vond ze allebei niks… Nu kan ik heel slecht tegen hormonen, dus daardoor werkte het bij mij allebei niet. Nuvaring had ik chronische hoofdpijn van, mirena heb ik 10 maanden gehad en daarvan heb ik 9mnd en 3 weken gebloed :roll:
Ik heb het idee bij de mirena, dat het alles of niks is. De verhalen die ik ervan hoor zijn of heel positief, of juist heel negatief.