Mirena-klacht?

Helleu,



sinds een week heb ik wat vervelende klachten down-under, waarvan de meeste nu alweer verdwenen zijn gelukkig. Wat ik wel nog steeds heb is een bizarre pijn tijdens het plassen, met name als ik bijna uitgeplast heb. Het lijken wel indalingsweeën, voelt echt alsof er iemand met een mes in me aan het wroeten is, ik gil het echt uit, heel naar. :oops:



Ik ben getest op blaasontsteking: urine is schoon, en ik ben behandeld voor een schimmeltje, zo van: baat het niet, dan schaadt het niet. Ook ben ik getest op een aantal geslachtsziekten, waarvan ik deze week de uitslag heb, maar ineens vroeg ik me af of de vreemde pijn iets met de Mirena te maken kan hebben. Ik ben ineens heel bang dat hij niet goed zit, is er iemand die de pijn zoals ik 'm beschrijf herken? Of iemand bij wie de Mirena verkeerd zat, maar hele andere klachten had? Of iemand die iets anders zinnigs te zeggen heeft? 8)

ik heb de eerste 3 mnd rare pijnscheuten down onder gehad.

voor de rest geen klachten, op heftige hoofdpijn na… sorry…



succes

Oh, dat had ik misschien even moeten vermelden: ik heb de Mirena al 2,5 jaar nu.

Kun je de Mirena nog steeds voelen, zoals je hem altijd hebt kunnen voelen?

Draadjes zijn niet ineens onvindbaar of juist erg lang?

Ik heb de Mirena nog nooit kunnen voelen. Dat was niet ongewoon volgens de huisarts, de draadjes kunnen ‘verdwijnen’ in het slijmvlies, is me verteld.

Zou het kunnen zijn dat je een verzakking van blaas of baarmoeder hebt? Als je namelijk goed uitplast, slinkt de blaas waarbij de druk naar onderen ook veranderd. Mogelijk dat je je blaas voelt zakken (of je baarmoeder, want dit ligt op de blaas en beweegt mee zeg maar, als je blaas vol is en geleegd wordt.

Waar heb je precies pijn D?

Echt je baarmoeder, of misschien meer naar de zijkant richting èèn van je eierstokken?



Ik herken namelijk wel wat van de klachten als ik een eisprong heb.

Vooral van dat laatse beetje plassen als je er druk op zet dat doet dan hartstikke zeer.



Maar als je denkt dat het door de mirena zelf komt kan je toch contact opnemen met je gyn.

De houdbaarheid van een mirena is bij lange na niet altijd 5 jaar maar wordt veel vaker al eerder vervangen.

Misschien is die van jouw wel gewoon aan vervaning toe.



Ik voel hem trouwens ook niet zitten, die draadjes.



:-*

Thanks meiden! :slight_smile:



Ik heb niet het idee dat het een verzakking is, de klachten die daarbij horen herken ik niet.



Wen: het voelt niet heel erg alsof het de baarmoeder is nee, maar ik vind het moeilijk om te ‘voelen’ waar de pijn dan precies is. De enorme pijn aan het einde van een plas is overigens nog steeds flink aanwezig.



Een van deze dagen krijg ik de uitslag van de SOA-test en de urinekweek, als daar niets vreemd uit komt ga ik wel even in overleg met de huisarts over hoe nu verder. Want dan wil ik op zn minst weten of de Mirena nog goed zit.

Als al je uitslagen negatief zijn dan zal je huisarts je waarschijnlijk eerst doorverwijzen voor een echo om idd te kijken of je mirena nog goed zit :slight_smile: