Wie heeft er een mirena spiraal en heeft nog steeds een eisprong?
Ik weet bijna heel zeker dat ik ineens weer een eisprong heb, vandaag, en vorige maand ook al.
Is dit een teken dat ie minder goed gaat werken.
Ik heb hem nu precies 2 jaar, dus hij zou nog 3 jaar mee moeten kunnen gaan.
Het meeste waar ik nu mee zit is dat er nu ook gewoon een bevruchting plaats kan vinden, en aangezien Hub en ik samen een beetje heel erg vruchtbaar zijn vind ik dit toch wel een beetje eng.
Ik had 2 weken geleden al het gevoel dat het allemaal niet klopte met raar bloedverlies en een vreemd gevoel, dat zou dan in theorie gewoon een mk kunnen zijn geweest.(voor zover ik dat zo mag noemen van een vruchtje wat zich niet kan innestelen, zonder iemand voor het hoofd te stoten)
Dit is juist de reden waarom ik de mirena heb genomen ipv een koperspiraal, ik heb nu een beetje het idee dat ik nu voor niets toch nog hormonen binnen krijg.
Ik denk er eigenlijk steeds harder over na om mezelf dan maar te laten steriliseren, maar dat vind ik ook weer zo een stap.
Hoewel ik echt wel klaar ben met kindjes krijgen, gaat me dat eigenlijk een beetje te ver, moeilijk allemaal.
Als ik mijn spiraaltje niet meer vertrouwde (ik het er geen) dan zou ik het toch wel laten verwijderen. In theorie kan het vruchtje niet innestellen, maar ik ken gevallen…
Ik twijfel ook over een steralisatie. Voor mij is het ook klaar, maar idd het is een hele stap.
Hoi, ik heb ook gewoon m’n cyclus met een Mirena. Het spiraal werkt op meerdere manieren, kijk maar eens op http://www.mirena.nl. Bij sommige vrouwen onderdrukt het de eisprong, dus lang niet bij iedereen. Het werkt o.a. ook op de beweeglijkheid van de zaadcellen en op de dikte en kwaliteit van het baarmoederslijmvlies.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de betrouwbaarheid ondanks dat je wel een eisprong hebt.
Ja hoor al mijn 4e mirena en altijd wel een eisprong gehad, en ja het eitje kán in theorie bevrucht worden, maar kan niet innestelen.
Phoe ik schrok een beetje van je verhaal. Ook hier de mirena, bijna 2 jaar en ook hier zeer vruchtbaar. Vanaf november vorig jaar t/m eind juli geen mensturatie gehad en sindsdien wel weer af en toe, niet veel, maar toch wel weer wat. Heb er nooit zo over nagedacht dat ie dan misschien wel minder goed zou kunnen werken :think: Ik hoop dat ie wel gewoon goed werkt nog, sterilisatie vinden zowel mijn man als ik een te grote stap.
@mamy wrote:
Ja hoor al mijn 4e mirena en altijd wel een eisprong gehad, en ja het eitje kán in theorie bevrucht worden, maar kan niet innestelen.
Wordt jij dan ook gewoon iedere maand ongesteld?
Ik dus niet en ik vind het dus niets, ik krijg op deze manier een beetje het gevoel dat ik mijn lichaam niet meer ken.
Ik was vroeger altijd erg stipt, ik kon de klok erop zetten wanner ik mijn eisprong had en wanneer ik ongesteld zou worden, en nu is alles in de war.
Maar is het niet raar dat ik nu weer ineens een eisprong heb terwijl dat zeker meer dan een jaar weg is geweest?
@mamma van sharondenise wrote:
@mamy wrote:Ja hoor al mijn 4e mirena en altijd wel een eisprong gehad, en ja het eitje kán in theorie bevrucht worden, maar kan niet innestelen.
Wordt jij dan ook gewoon iedere maand ongesteld?
Ik dus niet en ik vind het dus niets, ik krijg op deze manier een beetje het gevoel dat ik mijn lichaam niet meer ken.
Ik was vroeger altijd erg stipt, ik kon de klok erop zetten wanner ik mijn eisprong had en wanneer ik ongesteld zou worden, en nu is alles in de war.
Maar is het niet raar dat ik nu weer ineens een eisprong heb terwijl dat zeker meer dan een jaar weg is geweest?
Nee ik wordt niet ongesteld, behalve als je die ene dag in de paar maanden bruin afvegen ongesteld zou willen noemen…
Ik vind dat persoonlijk een heel goed iets, aangezien ik bloedverdunners slik en ongesteld zijn niet grappig is…
Voor mij is het voelen van mijn eisprong een “mijn lijf doet het nog” teken.
Ik ben overigens nooit bang geweest dat mijn mirena het niet meer zou doen hoor… 5 jaar is een veilige tijd om aan te nemen, geloof me ze lopen heus niet het risico dat het bij de een 2 jaar is en bij de ander 8 en dan roepen dat het 5 jaar is.
En ook hier zeer ruchtbaar, nadat mijn eerdere mirena eruit ging was testte ik 11 dagen later positief, het resultaat van die test is nu 6,5 jaar jong :inlove: