Na mijn eerste zwangerschap heb ik na 8 weken de Mirena laten plaatsen.
Maar merkte toen ook dat mijn productie achteruit liep.
Moet daar aangeven dat mijn zoon als hij bij mijn dronk dit via het tepelhoedje deed en ik verder alles afkolfde.
Na mijn tweede bevalling wilde ik de productie dip voorkomen en ben niet gestart met anticonceptie (pil of mirena).
Nu voed ik haar bijna 10 maanden (en live aan de borst) en we zijn er beiden nog echt niet toe om te stoppen.
Maar zijn mijn man en ik de condooms (en soms onveilig vrijen) zat.
Een definitief besluit daar zijn we beide ook nog niet aan toe dus dacht ik de beste oplossing toch weer de Mirena.
Hoe groot is de kans op een productie dip nu nog?
Alvast bedankt, Natascha
ik heb nooit die dip gehad en bij mij zat de mirena er na 8 weken al in…
grts patricia
Bedankt, denk toch dat er misschien weinig ervaring is met mirena en bv.
Snap ook wel dat de meest ideale manier zal zijn anticonceptie zonder hormoon.
Maar ja die rubbers ben je op den duur ook wek weer zat.
Ik heb 2 mnd na de bevalling van beide meiden een Mirena laten plaatsen en eigenlijk geen productie dip gehad. De dip bij je oudste zou natuurlijk ook ergens anders door gekomen kunnen zijn… Is het uiteindelijk wel weer goedgekomen? Ik merk wel dat m’n productie schommelt met m’n cyclus, dip zo vlak voor de menstruatie en daarna is het weer op peil. En je maakt zelf cyclisch meer progesteron dan er met een Mirena in je lijf tercht komt.
Succes met je beslissing.
Ik vraag me sterk af of de productiedip bij je eerste door de Mirena kwam.
Ik lees dat je met een hoedje voedde en kolfde, bij beide worden je borsten niet optimaal leeggemaakt dus die dip kan heel goed daardoor komen.
Ik denk dat je rustig een mirena kan laten plaatsen hoor.
@Mellie wrote:
Ik vraag me sterk af of de productiedip bij je eerste door de Mirena kwam.
Ik lees dat je met een hoedje voedde en kolfde, bij beide worden je borsten niet optimaal leeggemaakt dus die dip kan heel goed daardoor komen.
Ik denk dat je rustig een mirena kan laten plaatsen hoor.
Ik weet ook niet zeker of de dip daardoor kwam kwam.
Wel liep de bv voor die tijd vrij soepel (ook al kolfde ik en voede ik met tepelhoedje) en daarna moets ik meer moeite diete doen op het op peil te houden. Vandaar.
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de gyn om het toch maar te plaatsen.
En hoop dat me dochter en ik toch nog een lekkere tijd kunnen genieten van het voeden/drinken samen.