ik heb de mirena spiraal nu 2 maanden ongeveer en af en toe heb ik een behoorlijke depri bui :oops:
in begin had ik nog zoiets van hoe komt dit maar nu weet ik als ik mij zo voel komt er weer bloedverlies :roll: en als die “menstruatie” er dan is dan gaat het opzich wel weer tot de volgende depri bui weer komt :roll:
van de 2 maanden dat ik hem nu heb heb ik al 5-6 weken op en af bloedverlies gehad :roll:
wie heeft dit ook gehad met die depri buien en gaat dat echt over of is de kans klein en kan ik beter gaan kijken dat dat ding eruit gaat?
ik heb wel gehoord dat er 3 maanden wentijd voor staat… maar goed gaat het echt goed komen na die 3 maanden…??
Ik zou nog even volhouden, het duurde bij mij ook 2-3 maanden. Daarin had ik veel bloedverlies maar het werd steeds minder. Iedere maand werd het minder, totdat ik het met een inlegkruisje afkon. Dat was wel lekker.
Qua depri buien is het even afwachten denk ik. Misschien als je bloedverlies afneemt, dat ook de buien dan afnemen maar dat is afwachten. Wordt het qua bloedverlies wel beter / minder? Of heb je juist het idee dat het verergert?
Ik zou hem er pas uithalen als je klachten steeds erger worden of over een paar maanden niet minder zijn geworden en je hebt er echt last van.
Heb je al eerder hormonale conceptie gebruikt? Hoe reageerde je daar op?
bloedverlies word wel minder gelukkig
ik kan niet tegen hormonen :lol: (heb de pil geslikt vroeger en als dan de menstruatie naderde vloog ik de gordijnen in :oops: ) maar omdat hier heel weinig hormonen in zitten was er een kans dat ik hier wel goed op zou reageren :shifty:
De pil is wel anders in de zin dat je er eens per dag een lading hormonsters ingooit. Je houdt dus niet een ‘stabiel’ niveau in je bloed. Mirena is minder en stabieler. Daardoor krijgt je lijf ook de kans een soort gewenning op te bouwen. Dat het bij jou wat langer duurt kan ik me wel voorstellen gezien de heftigheid waarmee je op de pil reageerde. Ik heb welliswaar geen Mirena (gehad of nodig ) maar wel ervaring met de Nuvaring. Ik droeg die ook door ivm een komende operatie en de planning daar toen voor. De eerste tijd…brrrr stemmingswisselingen, depri, een soort wandelend hormonster was ik. De pil is aan mij ook niet echt besteed. Maar ik wende er wel degelijk aan! :thumbup: Heeft iets van een maand of 4 geduurd dat wel. Als je bloedverlies minder wordt betekend toch wel dat je lijf eraan begint te wennen. Het ding zit in je baarmoeder dus ook best logisch dat die als eerste ‘gewend’ is mbt de opbouw (eig juist weinig opbouw ) van het baarmoederslijm. Hormonen in je hersenen duurt wat langer. Geef het een half jaar meis, ben je dan echt nog niet tevreden dan kun je altijd kijken hoe of wat. :-*
En wie weet, kan je in overleg met de HA dan zelfs wel een verwijsbrief krijgen waarin staat dat voor jou sterilisatie een ‘must’ is ivm het slechte reageren op hormonen… vragen staat vrij toch of zoiets kan?
Rhiannon: m’n man gaat zich laten steriliseren dus opzich hoef ik dan niks meer
heb de spiraal ook niet genomen als voorbehoedsmiddel maar meer om niet meer ongesteld te zijn hahahaha
Oooh op die fiets (je man dan even niet na het knipje 8) ) dan zou ik het zeker een half jaar geven! De pil is niet tof, en meer hormonsters en er zijn nu eenmaal niet veel AC’s die je menstruatie verminderen of zelfs laten verdwijnen. Das 1 van de redenen waarom ik ook de Mirena overweeg…maar vooruit ik probeer nog niets zolang ik BV geef daarna zie ik wel verder. Heeeel misschien dat ik eerst voor de Nuva ga maar ook daarmee moet ik nog wachten. Zul je zien dat Floris tot een maand of 24 mamamelk wil hahaha. :lol: Ach dan nog is het vanaf volgende week nog ‘maar’ 20 maandjes…
hahahahaha lekker toch als je zo lang kan voeden :thumbup: maar blijft je menstruatie niet uit dan zolang je bv geeft? (of is het alweer terug bij je?)
Ik ben inderdaad ook gewaarschuwd dat het 2 maanden kon duren, en voor mijn gevoel duurde het ook haast op de dag af zolang…
Het wordt ook een beetje kiezen of delen denk ik voor je…ongesteld worden wil de niet, dus niks is geen optie. Steriliseren is nog niet gelukt en de pil is het ook niet.
Denk dat dan ook een beetje de vraag is waar je wèl mee kunt leven en wat je er voor over hebt om niet ongesteld te zijn
@Lily2006 wrote:
Denk dat dan ook een beetje de vraag is waar je wèl mee kunt leven en wat je er voor over hebt om niet ongesteld te zijn
hoe bedoel je?
De depri buien herken ik (gelukkig) niet sinds ik de mirena heb, en dat is ook sinds 2 mnd.
Deze week is de eerste week dat ik bloedvrij ben (heerlijk). Vond het af en aan verliezen van bloed, wel minimaal maar toch, echt verschrikkelijk. Ik was gewoon elke keer verplicht om iets te gebruiken. Afijn, er wordt idd gezegd dat je het een poos de tijd moet geven. Dat kan soms wel 6mnd duren.
Wel heb ik op internet gevonden dat depressieve klachten toch wel redelijk vaak voorkomen bij de mirena.
@Angel & L.O.S wrote:
@Lily2006 wrote:Denk dat dan ook een beetje de vraag is waar je wèl mee kunt leven en wat je er voor over hebt om niet ongesteld te zijn
hoe bedoel je?
Nou, precies zoals ik zeg. Er lijkt geen perfecte oplossing te zijn, want aan elke mogelijke oplossing kleeft ook een nadeel. Dus moet je je afvragen met welk nadeel je het beste kunt leven
Ik heb sinds mei een Implanon staafje, ook vanwege de hormomen. Ben na het zetten 7 dagen ongesteld geweest en daarna helemaal niet meer.
Super dit voor mij.
Lily: was het maar zo simpel waar ik mee kan leven het gaat meer om m’n omgeving waar hun het minste last van hebben
Mamavanimke: ok zal die in m’n hoofd houden als het echt niet wil lukken met de spiraal
Was voor mij ook een gok. Maar die is erg goed uitgevallen. Zeker wat ongesteld zijn betreft.
Hoop dat het met de Mirena snel wat beter gaat bij je. Niet fijn zo :hug:
Angel, euhm ik ben hormonaal ook niet altijd even voorspelbaar. Na de bevalling bijna gelijk weer een cyclus. Vorige keer bij Casper ook overigens…sjucht terwijl ik bv bij gebruik van de pil weer last heb van tussentijds bloedverlies ed. Om het niet te hebben over allerlei andere bijverschijnselen, stemmingswisselingen, libido leuk woord voor scrabble…en amper vermindering van het bloedverlies bij mijn menstruatie. En ja heb het zeker een jaar de tijd gegeven daarna was ik er wel klaar mee. :lol: