Mirena bij gekantelde baarmoeder

Heb ik weer :shock:

ga ik vanmorgen naar de huisarts voor het plaatsen van een Mirena spiraaltje, lukt het haar niet. Het inbrengen van het speculum ging goed maar toen ze de baarmoeder probeerde te ‘pakken’ deed het onwijs pijn. De dokter zei ook, dat zij het spiraaltje niet kon plaatsen (of het zou zéér pijnlijk worden) en ze me dus zou doorsturen naar de gynaecoloog. Nu blijkt mij baarmoeder gekanteld naar links te liggen en ook was de binnenkant zeg maar rood en een beetje geirriteerd. Hmmmm…

Nu vraag ik me dus af of er meer hier zijn die een gekantelde baarmoeder hebben en of het dan moeilijker is de Mirena te plaatsen. Mijn huisarts zei dat ik me er niet van moest laten weerhouden als ik het toch graag wilde en gewoon naar de gyn moet gaan (hoeft daar niet tijdens je menstruatie gelukkig want die is inmiddels al weer zo goed als over nu).

Ik twijfel nu dus heel erg of ik het nog wel zal laten doen. heb echt geen zin in een heel pijnlijk gebeuren of nog eens voor niks met mijn benen wijd te moeten gaan :snooty:

Hee mekkie wat balen!!!

Mijn baarmoeder zit wat naar achteren gekanteld weet ik, maar het is de huisarts wel gelukt…

Ik vond het plaatsen op zich wel pijnlijk, maar goed het is even pijn en daarna veel gemak…

Als ik jou was zou ik toch gaan!

Succes met het maken van je keuze!

Groetjes Alex

Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, ik heb dan geen ervaring met een huisarts de de Mirena plaatst…

BIj mij was het van meet af aan de Gyn en behalve wat ongikrampen heb ik hier niets van gevoeld.

Maar dat zal ook wel komen doordat een Gyn hier meer ervaring mee heeft dan een huisarts.

Na de geboorte van Yoni heeft de huisarts de mirena zelf geplaatst, zonder problemen. Waarschijnlijk is na de geboorte van Anyk mijn baarmoeder gekanteld. De huisarts had in eerste instantie de mirena wel zelf geplaatst. Ze had ook niks gemerkt, het ging vrij simpel. Maar ik had allerlei klachten waarvoor ik naar de gyn ben gestuurd. Daar bleek de mirena niet goed te zitten. De gyn heeft hem er toen uitgehaald en er een nieuwe ingezet. Met behulp van een echo, waardoor ze gelijk kon zien of hij goed zat. Het was even vervelend, maar toen hij eenmaal zat heb ik er niet veel last meer van gehad. Beetje krampen de eerste dag, maar dat was het dan.

Tja dat kan idd.

Ik heb ook een gekantelde baarmoeder( na mijn zwangerschappen overgehouden) drie keer een spiraaltje laten zetten en het lukte wel gewoon, moest wel in de menstruatie(als je nog best flink vloeit gaat het makkelijker) een keer heb ik dat niet gedaan en toen deed het echt wel pijn!!!

een gynacoloog is misschien beter als dat ze gaan rommelen, ben je misschien nog verder van huis.

Moet wel zeggen dat de mirena erg goed bevalt :thumbup:

Sterkte!!!

Liefs gwen

Hier ook een gekantelde baarmoeder, en ik heb twee keer een spiraaltje gehad. De eerste keer een gewoon koperen spiraaltje, en de tweede keer een Mirena. Beide keren ging zonder problemen. De huisarts heeft de Mirena geplaatst en dat ging zonder problemen. Echt pijn deed het bij mij ook niet.

Ik denk dat het toch ook met ervaring te maken heeft, ik heb een keer een assistente gehad die een uitstrijkje bij me moest maken wat voor geen meter lukte, ze deed me zeer… kwam ook door die gekantelde baarmoeder zei ze. Misschien kan de gyn je beter helpen! Een spiraaltje zetten is in de meeste gevallen niet leuk, maar echt giga pijn zou het volgens mij niet moeten doen.

Bij mij komt er na deze zwangerschap weer een Mirena, ik vind het een geweldig ding!

Veel sterkte!

De mirena was in eerste instantie niet goed gezet. Na deze bevalling dus, hiervoor zat hij wel goed. De gyn heeft het opnieuw gedaan, het was pijnlijk maar hij zit nu wel goed.

Mijn ervaring van de eerste keer was goed. Ik was ook heel ontspannen, in zoverre dat kan in die houding :shifty: Het zal allicht beter gaan als je ontspannen bent, daar lag het bij mij niet aan. De huisarts wilde hem zelf niet weer zetten. Bij een gekantelde baarmoeder is de kans gewoon aanwezig dat het niet wil of niet goed komt. En dan werkt hij ook niet :shifty: