minipil

Aangezien ik echt een hekel heb aan condooms, heb ik zitten denken aan het slikken van de minipil, aangezien ik BV geef en dus geen gewone pil kan slikken. Wie heeft ervaring met deze pil en kan mij er meer over vertellen? Zitten er ook nadelen aan?

Ik lees hier op het forum weinig over dus vandaar m’n vraag.

mijn huisarts wilde em mij niet voorschrijven omdat hij het niet zo betrouwbaar vond.

je moet hem heel trouw slikken om hem betrouwbaar te hebben.

Met de normale pil kun je hem 12 uur later nog innemen met de minipil dus echt niet!!

Anders zou je even bij je apotheek een bijsluiter kunnen halen en die eerst even doorlezen.

Op zich kan de pil en BV geen kwaad maar de productie gaan achteruit.

hoi, heb na mijn mirenadebacle van gister (zie mirenatopic) nu de minipil kan best volgens ha maar je moet hem elke keer op hetzelfde tijdstip slikken. Dus ik heb hem naast de koffie gezet :mrgreen: mijn dag begint altijd met koffie :mrgreen: om 06.30 uur. Als bv goed op gang is kan het prima volgens mijn ha.

nadeel kan zijn dat je onregelmatige bloedingen kan krijgen (je hebt ook geen stopweek)



ik heb m wel al liggen maar ben er nog niet aan begonnen omdat mijn cyclus zo raar op gang kwam, dus wou even afwachten hoe dat verder zou gaan.



t schijnt wel de ideale pil te zijn voor als je bv geeft

maar het kan ook wegblijven en da is dan een voordeel :slight_smile:

@miriam wrote:

maar het kan ook wegblijven en da is dan een voordeel :slight_smile:




bij mij dus niet…

ik ben nu om de week een hele week ongesteld.

ben er behoorlijk zat van!