minimonkey

Ik ben me beetje aan het verdiepen in draagdoeken/draagzakken. Heb er bij Lienke en Rick nooit 1 gehad, maar lijkt me nu wel makkelijk. Dan heb je je handen tenminste vrij en loop je niet continue met je kind op de arm.

Nu zag ik de minimonkey en die lijkt me wel wat.

Ben nu wel benieuwd naar hoe de ervaringen hiermee zijn.

En als iemand iets anders kan aanbevelen… ik sta open voor alle opties :slight_smile:

Ik heb er 1, maar… ik gebruik hem nu heel soms (dochter 1 jaar 6m) even snel op mijn heup te dragen. Maar als baby vond ik het helemaal niks, droeg haar liever in een doek.

Ik heb er een gehad bij de middelste. Ik vond het eerlijkwaar helemaal niks. Heb toen een draagdoek gekocht. Vergt iets meer handigheid maar vond ik vele malen comfortabeler.

Leuk dat je wil gaan dragen! Niks zo lekker als je kindje lekker dichtbij je. En inderdaad ontzettend handig.

een minimonkey is zowel voor jezelf als voor je kindje niet echt een lekkere drager. Ik heb een soortgelijke bij mijn eerste kind gehad. HEt is een zak die je niet naar eigen wens kunt aanspannen en je kindje ligt niet in een erg ergonomische houding (een kindje draag je idealiter rechtop niet half liggend, al klinkt dat misshcien heel relaxed, maar daarbij kan kindje in ademsnood komen en de houding is minder goed voor het lichaam van kindje). Daarbij draag je hem slechts over 1 schouder, dat vind ik ook heel onprettig.

Er zijn heel wat betere dragers op de markt, zowel voor jezelf als voor je kindje. Je zou natuurlijk voor een (geweven) draagdoek kunnen gaan (als je op marktplaats op hoppediz zoekt, zul je ze voor zelfde geld als de minimonkey kunnen scoren, mocht het bedrag een doorslaggevende factor zijn)., maar als dat knopen je niks lijkt, zijn er ook ergonomische dragers te koop. Bondolino is bv een drager die je al vanaf de geboorte kunt gebruiken, ik geloof dat manduca ook een merk is dat al meteen vanaf de geboorte kan.

Als over 1 schouder dragen geen probleem voor je is, zou je ook naar een ringsling kunnen kijken. Deze kun je wél aanspannen waardoor het een stuk prettiger draagt dan bv een minimonkey. En je draagt je kind er rechtop in. Zijn ook voor niet veel tweedehands te koop.

Succes met je zoektocht!

ik had bij Michaël een draagzak, naam ontsnapt me momenteel.

ik dà cht toen dat ie goed zak, zowel voor hem als mij, maar had toch relatief snel rugpijn.

Nu heeft Tineke (mijn dochter) sinds de geboorte van haar tweede zoontje, Tijl, een draagdoek.

afgelopen weekend zijn we samen weg geweest én mocht ik hem op de buik :inlove: :inlove: :inlove:

zalig !!!

ik heb hem bijna 3 uur gedragen én voelde niets aan mijn rug. Tijl heeft heerlijk geslapen, dus ook voor hem was het comfortabel.

vanuit die twee ervaringen, zou ik zeggen: draagdoek…

de doek van Tineke is van simply good (en dat is hij dus ook :wink: ).

Effe wennen de eerste keren om de doek aan te doen bij jezelf, maar dat had zij heel snel geleerd. Er is trouwens een DVD met instructies bij omwille van de verschillende manieren van dragen.

groetjes

Gerda

hé Gerda wat leuk…een draagoma :inlove:

Ik sluit me verder helemaal aan bij de wijze woorden van Fiep :mrgreen: :wink:

Er is bij ´contact´ trouwens een topic over dragen. Daar kun je een heleboel tips vinden, en vragen stellen natuurlijk!

Succes!

@mayo28 wrote:

hé Gerda wat leuk…een draagoma :inlove:

:-*

ja, hééérlijk en zo leuk dat ik het mag van de mama ! :thumbup: :inlove:

xxx

Gerda

Bedankt voor jullie reacties :thumbup: .

Zo te lezen kan ik dus beter geen minimonkey kopen maar beter een draagdoek. Weet alleen niet of ik zo handig ben in knopen :think: :oops: .

Maar goed, geloof dat er op youtube genoeg voorbeelden te vinden zijn.

Waar moet je op letten bij het kopen van een draagdoek?

Een maat 6 (4,6 meter) is de meest gangbare maat voor alle knopen :wink: