Minimale hoeveelheid fv met 7 maanden

Onze dame heeft al een aantal keer laten merken dat ze het beter doet op minder eten dan de gemiddelde hoeveelheden. Ze slaapt dan beter, namelijk tot rond half 7 en anders maar tot 5. Klinkt gek, maar elke keer blijkt minder ervoor te zorgen dat ze langer slaapt, misschien ook door reflux? Met 5 flessen ging het beter als ze ze niet helemaal leegdronk, met 4 flessen ging het na wat bijvoeding slechter, maar toen ik dus (eerder dan meestal gebeurt) de 4e fles liet vallen sliep ze ook weer beter. Inmiddels krijgt ze behoorlijk wat bijvoeding, ze eet alsof ze nooit anders heeft gedaan en zou zo eten wat een kind met 10 maanden wegkrijgt. Ik ben npog niks tegengekomen wat ze niet lust en het gaat hier dus ook niet om een hapje of wat, maar echt meer. Ze is actief en licht, dus ze wordt er niet dik van. Nu heb ik 1 fles al verlaagt, maar ik heb t idee dat ze weer teveel krijgt. Ze slaapt weer maar tot 5 half 6 en spuugt weer meer. Maar, om de bijvoeding weer te minderen wil ik eigenlijk niet, maar ik vraag me af of ze niet een bepaalde hoeveelheid flesvoeding nog nodig heeft?

Ze krijgt nu:

7 uur 200 cc papfles (toen ie wat dikker was liet ze hiervan steeds wat staan en sliep ze ook beter)

10 uur 1 stuk fruit met beetje water

13 uur halve boterham met 150+5 melk (voor de boterham was dat nog 180 + 6)

15 uur rijstwafeltje of stukje soepstengel met beetje water

17 uur groente met aardappel of pasta en vanaf nu mag daar vlees bij, ze eet wat ze gemiddeld mag of een heel potje van 6 mnd

19 uur fles 180+5 melk

Waar zouden jullie evt in minderen? Zou ze nog minder melk kunnen? In principe kijk ik naar wat ze aangeeft, maar vraag me af of er bepaalde dingen in melk zitten waarvan ze nu persé een minimale hoeveelheid nodig heeft?

Bedankt!

Ik vind het een heel net schema. Hier is het ongeveer hetzelfde. Misschien dat je de laatste fles iets minder kan geven. Mijn dochtertje krijgt na de groenten nog een beetje yoghurt. De laatste fles is nu 150+5 dus 165cc. Ik wil deze vanaf volgende week gaan afbouwen naar 150cc totaal, dit omdat ze best wel wat yoghurt eet.

Ze krijgt overdag ook nog drie flessen.

7.00 uur fles 200cc (geen pap)

10.00 uur fruit

12.00 uur boterham + fles 200cc

15.30 uur sap + liga/rijstewafel

17.30 uur groenten + yoghurt

19.00 uur fles 165cc

Je geeft tussendoor ook genoeg water dus volgens mij krijgt ze ook voldoende vocht binnen. Als je dochtertje aangeeft dat ze het beter doet op minder zou ik dat gewoon doen.