WAt is het minimum wat een kindje zou moeten krijgen…
HEt gemiddelde is 150 ml per kg gewicht…maar is er eigenlijk een minimum?
Dit omdat Joyce nu ziekjes is en heel erg slecht drinkt…
Ze is nu rond de 5 kilo…
Ik kan je niet echt helpen eigenlijk, sorry :oops:
maar ik zou even bellen naar het cb, dan weet je het zeker.
zieke kinderen eten zowiezo niet zoveel, maar hoe dat met een baby zit weet ik niet…
hmm, je hebt eigenlijk niet echt veel aan mijn reactie
liefs van Rose
als ze nu slecht drinkt zou ik vaker kleine beetjes aanbieden, om zo toch een beetje op wat je normaal geeft te komen… dus even vaker en minder, tot ze zich wat beter voelt…
ik bied nu ook minder aan wel iets verdund met water dat ze in ieder geval vocht binnen krijgt… maar ze drinkt niet wat ze normaal drinkt hoor.
Maar ik houd het wel in de gaten hoor. Heb gisteren mijn ORS vervangen die was over datum, dus heb nu weer goede in huis…
Liefs Tina
Hier ook een zieke en heb gister hele forum doorgespit op zoek naar antwoord op dezelfde vraag.
50 cc per kg lichaamsgewicht is het minimale wat ze binnen moeten krijgen.
En nu nog zorgen dat ze het binnen houden…
Ah, het antwoord ook gevonden. Jeetje, alle kindjes van ong. dezelfde leeftijd ziek .
Finn sinds gistermiddag ook steeds flesje weigeren, spugen, dunne luiers. Gelukkig ging er gisteravond om 23 u wel een fles van 140 cc in (half slapend).
Vanochtend om 5u hele vieze luier, bijna niks drinken, om half acht toch 100 cc, maar dat is er zojuist als diaree allemaal uitgekomen (zo dun als plas en ik had hem net even in badje gedaan ). En nu net toch nog 130 cc.
Ik zal ook eens naar de datum van de ors kijken! Dat kan zo ook over datum zijn want heb het ooit gekocht voor Jula :oops: .
Sterkte met de zieke kindjes :hug: !
Groetjes Hilda
Jullie allebei in de weer met ors lees ik. Hoe geven jullie dat? Sam weigert het resoluut.
Al geprobeerd met kamille thee, geprobeerd op een lepeltje, geprobeerd in een flesje…Maar nixniet willen.
Ander merk gekocht met ander smaakje, sinaasappel ipv citroen, maar ook dat doet de truuk niet.
Tips?