mini verschoonmatje

Wie weet waar je een klein opvouwbaar verschoonmatje zou kunnen kopen?

Aangezien wij 2 kleine skiphop luiertassen aan de Phil en Teds Vibe hebben hangen. En hier dus het reguliere verschoonmatje uit bijvoorbeeld de prenatal tas niet in past. Zoek ik iets opvouwbaars.

ikea :thumbup:

handdoek kun je ook steeds verschonen en werkt net zo goed

Hema :thumbup:

ik zal eens bij de ikea en Hema kijken. Ik had ze daar nog niet gezien maar ja dat zegt niet zoveel.

zelf maken :mrgreen:

Moet je wel kunnen natuurlijk, maar ik maak ze dus zelf en ook voor vriendinnen en familie die zwanger zijn. Meestal vraag ik de maten van de tas op en dan maak ik er 1 die past met een leuk stofje en een handdoekje van de hema (gastendoekje) die met klittenband of drukkertjes erop vast gezet kan worden en dus makkelijk te reinigen.

Dus anders even iemand in je kennissenkring vragen?

een foto, oke, niet heel duidelijk want Peter ligt erop :inlove: Maar je ziet de drukkertjes (die ik er in het begin nog trouw opnaaide :roll: ) klittenband rules tegenwoordig. En 1 fotootjes waar je ook het handdoekje erop ziet.

De maat van de mat pas ik gewoon aan. Ik meet het vak in de tas waar hij in moet en hoe dik het maximaal mag worden en maak dan een mat die max in 6 op te vouwen is. (vouw dan eerst 2x naar binnen net als een nette brief en dat dan 1x dubbel)

Het is allemaal stof natuurlijk, maar het handdoekje is hetgeen meestenstijds in de was beland en mocht het een keer echt mis gaan, dan kan de hele mat in de was. :thumbup:

Er zijn diverse shopjes die ze verkopen.

edit beheer: er mogen geen links geplaatst worden ivm commerciële activiteiten.

www 's gedeleted.

van die matjes die in het kraampakket zitten. Die lekker niet door en zijn lekker klein en licht.

Ik neem altijd gewoon een hydrofieldoek mee.

Ik heb het geluk dat ik aan een behoorlijke hoeveelheid incontinentiematjes kan komen. Die zijn letterlijk wegwerp voor onderweg. Maar je kunt ook altijd nog het waterdichte plastic matje uit het kraampakket op maat maken als ‘onderkant’ daarop van de Wibra van dat klittenband op plakken. Dan een gastendoekje zoals Cell aangeeft waarop je de andere kant van het klittenband (bij voorkeur het ‘zachte’ deel dat blijft beter in de was) eraan maken en idd een paar steekjes zodat het langer vast blijft want lijm houdt niet in de was. Die van de Ikea is ook een optie al vond ik de zijkanten te lastig met telkens opblazen maar ach die kun je er ook afknippen. Hij is wel wat aan de dikke kant vind ikzelf.

of een leuke handdoek :inlove: hydrofiel of handdoekje is kleiner, neemt minder ruimte in, meer plek voor ander spul :smiley:

Hij zat gewoon bij mijn luiertas, dat was pas handig, naarmate ze groter worden, neit handig hoor, is het te klein, maar goed wel lekker zacht onde rbepaalde lichaamsdelen.

de zeeman verkoopt tegenwoordig erg leuke met polkadots. Opvouwbaar met een tajse eromheen waar nog precies 1 of 2 luiers bij passen.

Daarvoor had ik een groter pakketje van de prenatal; ook een opvouwbaar matje met ruimte voor luiers, doekjes, schoon rompertje en zo.