mini laptop en filmpjes kijken

wie kan me helpen met het volgende:



graag wil ik een mini laptop waarmee je kunt internetten (wi-fi), foto’s kunt overzetten vanuit fotocamera en waarmee je filmpjes kunt kijken. Volgens mij zijn er geen mini laptops met dvd speler?

Is het wel mogelijk om filmpjes digitaal mee te nemen (desnoods op het geheugen vd laptop) om ze daarna te kijken?



wie van jullie heeft ervaring met een mini-laptop en kan me vertellen hoe en wat, welk merk/model je kunt aanraden?



alvast bedankt!

Toevallig van de week gegoogled op dvd kijken op mini laptop.

Daar kwamen wat tips voorbij. Je kan inderdaad een film(pje) op de harde schijf zetten om dan te kijken.

Ik wil er ook graag eentje hebben, dus lees even mee naar de ervaringen van de diverse mini laptops!

nou, tot nu toe zijn dat er niet zoveel :wink:



wat ik me afvraag is of de schijfruimte wel groot genoeg is voor EN foto’s EN een aantal kinderfilmpjes…of dat ik dan weer externe schijfruimte nodig heb. Zou dat ook op usb stick kunnen?



we gaan de laptop nl gebruiken als we op reis zijn. Ik wil dan iets wat zo klein mogelijk is met de meeste functionaliteiten.

weet dat de buren er eentje hebben en was daar vanmiddag en liet ze wat foto’s van de kleine zien… en daar stonden veeeeel foto’s op.

Weet niet of ze ook nog andere ruimtevreters erop heeft staan natuurlijk, maar die foto’s kon ze wel kwijt :thumbup:



Als je hem op reis gaat gebruiken zou je de foto’s via laptop op een usb stick kunnen zetten als de camera leegmoet enzo.

Ik heb geen ervaring, maar een kennis van mij had zo;n mini-laptop en vond het wel prettig. Alleen foto’s kijken deed hij liever op de gewone, want nu moest hij in de foto gaan scrollen om de hele foto te zien.



Ik heb het zelf niet gezien, dus kan er geen oordeel over vellen, maar dacht, ik deel het even. Kun je altijd even vragen als je het apparaat daadwerkelijk gaat kopen!



Succes!

Bij Scheer en Foppen is er een aanbieding, zaterdagochtend tussen 9:00-11:00. Een van Packard Bell voor 239,95.

bedankt voor de tip! Maar Scheer en Foppen is hier niet in de buurt (heb er zelfs nog nooit van gehoord :shifty: )



ik denk dat we binnenkort maar eens een mediamarkt o.i.d. inlopen om daar wat informatie te krijgen. Vanwege de films moet er ook een koptelefoonaansluiting e.d. opzitten. En de accu moet ook een beetje acceptabel lang meegaan. Dus we hebben toch nog wel een behoorlijk eisenpakket.



bedankt voor het meedenken!

Een vriendin van mij heeft er eentje, zij kijkt filmpjes er mee, maar zet ze zelf niet op haar laptop, ze zet ze op een usb stick. (OF memorycard)…

vanavond een MSI U100 gekocht bij Mediamarkt voor 209 euro, en hij doet het prima.:thumbup:

Er is nu 19% korting bij Mediamarkt dus erg aantrekkelijk nu!

Ik heb pas mijn Samsung notebookje verkocht omdat ik het niet fijn vond.

Idd scrollen om foto’s te bekijken, laat staan hoeveel ik moest scrollen om iets te maken in/met paint shop pro.



Daarbij zitten er in de mini laptops zelden een cd rom schuif, dus je moet alles via usb of bluetooth overzetten.



Nee geef mij maar een gewone laptop…

de minilaptop is er hier ook voor erbij…we hebben ook nog een gewone pc staan. En om mee te nemen en om filmpjes te kijken in de auto voor de kleine meid is het ideaal. Ik vind het kleine beeldscherm tot nu toe mee vallen. En gewoon op de harddisk een dvd van Bumba gezet, helemaal goed! :thumbup:

@Rooike wrote:

Ik heb pas mijn Samsung notebookje verkocht omdat ik het niet fijn vond.

Idd scrollen om foto’s te bekijken, laat staan hoeveel ik moest scrollen om iets te maken in/met paint shop pro.



Daarbij zitten er in de mini laptops zelden een cd rom schuif, dus je moet alles via usb of bluetooth overzetten.



Nee geef mij maar een gewone laptop…




hij is ook niet bedoeld als gewone pc, want die hebben we al. Hij is puur bedoeld voor als we op reis gaan: dat de kids een filmpje kunnen kijken in het vliegtuig, op vliegveld als we moeten wachten. Dat we de foto’s van onze camera kunnen bekijken en meteen de mislukte kunnen deleten en dat ik ons blog kan bijhouden als we onderweg zijn.

That’s it. Ik hoop dat hij daarvoor geschikt is. We gaan binnenkort even kijken bij mediamarkt en dan wil mijn man hem via internet bestellen.

Gisteren de minilaptop gebruikt in de auto. Kleine meid vindt autorijden niet leuk en huilt heel vaak. Gisteren dus wat filmpjes op de laptop gezet en tijdens autorijden laten kijken…helemaal perfect!

En ook het internetten en mailen gaat eigenlijk prima ermee, ondanks dat wij hier dus ook een gewone pc tot onze beschikking hebben.

Tot op heden dus zeker een goede koop geweest! (en met een prima korting bij Media Markt!)