Zijn er ook mensen die iets met mindfulness hebben gedaan? Iemand die daar iets over wil delen met mij? Mag gewoon per pb. Het heeft al jaren mijn interesse en ik ben op zoek naar ervaringen.
Ik heb net een pijnmanagementprogramma voor mijn rugklachten achter de rug en daar zat ook een stukje mindfullness in, erg interessant…
Ik moet er nog even meer van lezen om het ook goed te kunnen toepassen… We zijn nu bezig geweest met bewust worden van de pijn en het “wegsturen” van de pijn… En met “helpende gedachten” om je gedachten om te zetten naar minder negatief… En ik moet zeggen, tot zo ver werkt het prima…
Ook hebben we oefeningen gedaan om bewust te worden van je lichaam… Spierspanning zetten op bepaalde delen en dan weer loslaten en bewust het verschil voelen… Dit samen met ademhalingsoefeningen…
mijn schoonzus volgt momenteel éen mindfull training, en wat ze er altijd van vertelt klinkt het erg interessant.
Ik weet dat zij dagelijks oefeningen moet doen daarvoor en ze heeft me een aantal dingen verteld welke "opdrachten"ze meegekregen hebben.
(bijvoorbeeld altijd met een open blik kijken, bij iets negatiefs denken: het is zoals het is, enz.)
ze zou de cd voor mij copieren, en ik moet zeggen dat ik ebhoorlijk nieuwsgierig ernaar ben.
ook ik ben hier erg benieuwd naar… volg dit draadje even!
dank voor jullie reacties tot zover. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand de training zelf, het 8 weken programma heeft gedaan en hoe het daarna ging. Had je er nog iets aan of zakte het weg? Ik lees nu wel veel boeken erover, maar overdenk de training.
@natasja wrote:
dank voor jullie reacties tot zover. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand de training zelf, het 8 weken programma heeft gedaan en hoe het daarna ging. Had je er nog iets aan of zakte het weg? Ik lees nu wel veel boeken erover, maar overdenk de training.
ik denk dat dat ook bij jezelf ligt… als je er na die training niet meer mee bezig bent, zal ht eerder wegzakken vermoed ik…
ik merk bij mezelf dat ik de dingen die mijn sz me vertelde, wel veel herhaal en daar ook op bepaalde momenten mee bezig ben, en het dus ook wel helpt.
ik ken het wel vind het ook fijn maar wel moeilijk.
Het belangrijkste is je gedachten accepteren voor wat ze zijn en er geen oordeel over vellen.
ze laten opkomen en weer laten wegzakken.
En dat laten wegzakken en er geen oordeel over hebben vind ik heel moeilijk…
Mindfullness is toch wel een “way of life” zeg maar. Ik werk bij een organisatie die deze trainingen geeft en heb zelf alleen de workshop gevolgd. Ik snap het principe daardoor wel, maar ik ben zelf denk ik niet echt een persoon om dit helemaal in mijn leven in te weven.
Het echt bewust zijn van de dingen die je doet, voelt, ziet, ruikt, hoort en proeft. Soort van meditatie zeg maar. Het kan je echter wel rust geven, maar bij mij bleef dat van korte duur steeds ;).
Ik zou ook gewoon eens wat sites opzoeken van opleiders die mindfullness in hun aanbod hebben. Vergelijk het aanbod, zo kom je ook meer te weten over de werkwijze, interpretatie enz. Eventueel kan ik je ook de site geven van “mijn” opleidingsbureau (voor info).
@Sabrina84 wrote:
ik ken het wel vind het ook fijn maar wel moeilijk.
Het belangrijkste is je gedachten accepteren voor wat ze zijn en er geen oordeel over vellen.
ze laten opkomen en weer laten wegzakken.
En dat laten wegzakken en er geen oordeel over hebben vind ik heel moeilijk…
Dat kleine belangrijke stukje is heerlijk.
Een manier van niet-denken. Je observeert dan eigenlijk die gedachten zonder er een oordeel over te vellen. Het wordt ook wel beschreven in Eckhart Tolle, de kracht van het NU.
Hoewel ik heel erg nuchter ben vind ik het mindfulness-principe wel aardig; het is ook een manier van intens leven.
Bezig met het hier en nu, eigenlijk is dat gewoon heel nuchter
Alleen geef ik er geen naam aan. Het is iets wat ik al deed voordat ik wist dat er termen voor waren :mrgreen:
Dus eigenlijk weet ik er niets van, want ik vermoed dat er veel meer uit te halen valt, maar ik heb me er nooit zo in verdiept. Ik vind het wel best.
Het is mij bekend dat een way of life is. Dat is ook mijn bedoeling. Ik lees nu de boeken van David Dewulf en heb daarbij de meditatiecd’s van hem. ik denk dat een cursus meer een soort van extra steuntje in de rug zou zijn. Op zich heb ik wel veel info omdat ik er veel over lees. ik wil er vooral graag rust vinden, ik ben zo’n type die de hele dag van hot naar ren rent. En ook dingen makkelijker los kunnen laten, niet boos om worden dus. ik had een aanbieder gevonden, maar die kan nog niet starten omdat er te weinig deelnemers zijn. Morgen nog maar eens via huisarts proberen. die heeft het zelf ook gedaan en had er ook een goede ervaring mee.
ik lees ook mee, ik ga binnenkort een training volgen, ben benieuwd
@Leonie1979 wrote:
ik lees ook mee, ik ga binnenkort een training volgen, ben benieuwdben je al gestart met de training? Ik heb mij aangemeld, hopelijk start er een groep in maart of april.
Hai, nee nog niet gestart, ik wacht nog op de oproep. Ben benieuwd.
gr