Minder zin om te vrijen door pilgebruik?

Zou dat kunnen? Ben natuurlijk ook wel wat vermoeider aan het eind van de dag tegenwoordig met 2 kids maar ik kan de zin er ook amper voor maken. Ben nu 2 maanden weer aan de pil, zou er een verband kunnen zijn?

Ja! Tenminste dat denk ik wel.

Toen ik met de pil stopte kreeg ik weer veel meer zin :mrgreen:

Hoe het was toen ik met de pil begon weet ik niet meer, haha.

Dat had ik dus ook dat ik meer zin kreeg… Maar ja dan ga je ook "klussen"voor een kindje he… :wink: Dan wil je maar wat graag!

Daarom weet ik niet meer zo goed hoe het was tijdens het pilgebruik…

jahoor dat kan!!

je zou een andere kunnen proberen…

Ja dat kan zeker! Het staat volgens mij ook wel als bijwerking in de bijsluiten!

Ja hoor, ik had daar duidelijk last van. Voor mij nooit meer de pil :mrgreen:

Ik ben in augustus vorig jaar gestopt met de pil en merkte een zeer duidelijke verandering. En ik kon op dat moment niet klussen omdat mijn man in Afghanistan zat… Ik wil ook iets anders zoeken dan de pil…

ja, hier ook dié ervaring… met pil was het een ramp !

(ben zelfs van soort veranderd, maar ik bleef een ijskast :mrgreen:

nadien met nuvaring geen probleem meer gehad…

intussen is Rob al meer dan 3 j gesterliseerd, dus ik hoef niets meer te gebruiken :dance:

liefs

Gerda

Dat is dan wel ideaal dan hoef je helemaal niets meer te gebruiken, maar daar vinden we onszelf nog erg jong voor. Hoewel ons gevoel nu zegt dat we compleet zijn…

Anders moet ik toch maar eens gaan overstappen op iets anders… Het is natuurlijk niet erg bevordelijk als je amper zin hebt… :?

Ik had precies hetzelfde. Na deze zwangerschap ga ik iets anders dan de pil proberen (waarschijnlijk spiraal) hopelijk dat dit dan minder klachten gaat geven.

Oh ja echt wel :lol:

Toen ik met de pil stopte om zwanger te raken van de tweede wist ik niet wat mij overkwam.

Ik bleek ineens allerlei gevoelens te hebben waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.

Daarom hoef ik dus ook geen pil meer :angel:

Tja… anti-conceptie pil… :lol:

letterlijk en figuurlijk… :mrgreen:

Ik heb ook al besloten om er na de bevalling echt niet meer aan te beginnen :mrgreen:

't is echt een wereld van verschil…alleen nu ook weer ijskast maar dat komt door mijn extra zware ronde lichaam momenteel 8)

@mar27 wrote:

Ja! Tenminste dat denk ik wel.

Toen ik met de pil stopte kreeg ik weer veel meer zin :mrgreen:

Hoe het was toen ik met de pil begon weet ik niet meer, haha.

Hier net zo ook met de nuva ring

Ja, dat kan zeker. Ik had het zowel bij de pil als de nuvaring, komt door de oestrogeen heb ik me laten vertellen. Je zou evt nog een andere pil kunnen proberen maar ik weet niet of dat wat uitmaakt, omdat volgens mij overal oestrogeen in zit.

Ik kwam erachter wat een libidokiller die pil was toen ik ermee stopte! Na de bevalling van nr 1 ging ik weer aan de pil, en ja hoor, ik veranderde weer in een koelkast…Uiteindelijk nuvaring gehad, hetzelfde verhaal. Toen de mirena, deze tastte m’n libido niet aan, maar daar kreeg ik weer andere klachten van. Nu heb ik een koperspiraal en dat bevalt me nog het best, geen hormoontoestanden meer en gelukkig nog genoeg zin! :slight_smile: Wel iets erger ongesteld maar dat heb ik er voor over.

ik heb er ook last van. toen ik met de pil gestopt was (niet om zwanger te raken), was ik veel gezelliger zeg maar :mrgreen:

met de pil had ik er heel erg last van. Nu heb ik de nuva-ring en heb et idee dat het niet (veel) uitmaakt. we hebben er samen in ieder geval geen last van :wink:

Waaaa nu je het zegt ik herken het, ben ook al 2 maanden al de pil en laatste tijd veelminder zin, terwijl ik daarvoor echt bijna elke dag wel kon :oops: :mrgreen:

Daarom wil ik ook niet weer aan de pil… Ben in 2002 al gestopt, maar merkte echt verschil! Het was bij mij zo erg dat het de relatie echt geen goed deed. Nu heb ik ook vaak geen zin, maar dat komt dan door de vermoeidheid… Als ik eenmaal zin heb voel ik mij echt geen koelkast meer, haha

Maar toch, ben ik die hoesjes ook wel zat… En een vierde zit er voorlopig niet in (tenminste, is de bedoeling dat ie er niet in zit 8) ) Dus wat dan… Pil was toch ook wel heel erg makkelijk…

Als puber heb ik een paar jaar de pil geslikt en had nauwelijks nog zin (nu was dat wel een heel zware, Diane35 - die werkt actief mannelijk hormoon tegen en dat zal voor de zin wel extra negatief zijn). Voor mij ook nooit meer de pil; dat nog los van andere bezwaren die ik ertegen heb.

Mijn man en ik gebruiken nu (we gaan er wel al snel mee stoppen, omdat we vanaf volgende maand gaan proberen om kinderen te krijgen) Edit beheer, link verwijderdi.c.m. condooms. Het houdt in dat je a.d.h.v. enkele lichaamskenmerken bijhoudt wanneer je vruchtbaar bent (dit is tegenwoordig een zeer betrouwbare methode; ook voor vrouwen die niet regelmatig ongesteld zijn, zoals ondergetekende). In de vruchbare periode kun je dan kiezen wat je doet: helemaal geen seks (periodieke onthouding), vrijen zonder geslachtsgemeenschap, of geslachtsgemeenschap met een barrièremiddel. Dat laatste doen wij dus. We moeten ca. 1,5 week/maand condooms gebruiken en kunnen het verder zonder doen.

Condooms vind ik niet zo prettig omdat ze de vrijpartij even onderbreken. Maar het is bij ons toch maar voor even. Wil je langer NFP met barrièremiddel gebruiken, dan zou je een pessarium aan kunnen laten meten. Dat kun je (met zaaddodend middel) inbrengen voordat je met je partner gaat vrijen. Daardoor heb je in ieder geval geen last meer van onderbrekingen.

Voordeel van NFP is dat je libido er niet onder lijdt, omdat je natuurlijke cyclus niet wordt beïnvloed. Een ander voordeel is dat je zonder meer direct kunt stoppen of zelfs de methode omkeren (d.w.z. juist in je meest vruchtbare periode vrijen) als je graag zwanger wilt worden. En voordeel t.o.v. altijd met condoom vrijen, is dat je het grootste deel van je cyclus gewoon zonder kunt doen (vanzelfsprekend alleen in een relatie waarin je de condooms niet tegen soa’s gebruikt).