Hooihoi
Zit te dubben wat ik straks met mijn uren moet als de belasting minder gaat betalen aan werkende ouders…
Zit nl zo, zusje zou 2 halve dagen naar kdv gaannet als Mik.
Kdv accepteerd geen halve dagen meer, moet dus verplicht heel. In mijn geval is het nog in bespreking omdat ik personeel ben.
Ik zou dan dus 2 middagen voor nop moeten gaan betalen en dan nog het extra deel wat volgend jaar verwacht word aan meer betaling.
Ik zou dan zowieso al normaal aan 120 pm komen voor 2 kid’s (als ik voor zusje 2 hele dagen af moet nemen) en dan nog de meerprijs van de belasting.
Ik zou eerst 20 uur gaan werken.
Als ik nu 16 uur zou gaan werken moet ik voor dat verschil in werkuren (van 20 naar 16) 120 euro inleveren, ik schiet er dan dus niets mee op als ik die halve dag blijf werken, sterker nog ik moet er dan waarschijnlijk geld op toe leggen.
Heb dus vanmorgen met mijn leidinggevende besproken dat ik nog niet weet of ik voor 20 of 16 uur terug kom (werk nu 25)
Rest mij nu de keuze tussen 20 en 16 uur, daarbij denkend dat het ook enorm scheelt in het geregel voor opvang als Mik straks op school zit.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Mss raar om dit zo open en bloot te leggen, maar ben gewoon benieuwd
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog helemaal niet zo veel verstand van heb hoor :oops:
Maar is een gastouder dan misschien geen uitkomst? Je bent goed koper uit dan op een kDV en ze zijn veel flexibeler qua opvanguren.
Ik heb zelf een aantal jaar op een kdv gewerkt, maar als onze kleine er is gaat het naar een gastouder, mede ook omdat ze zo ontzettend flexibel zijn qua opvang.
Je betaald alleen voor de uren dat je kindje ook daadwerkelijk is opgevangen (minimum afname is 5 uur per week)
Het probleem zal straks waarschijnlijk zijn dat heel veel gastouders stoppen omdat hun nettoinkomsten per uur drastisch gewijzigd worden, dat is hetgeen de regering in wil snijden.
Er zullen dus waarschijnlijk veel go stoppen waardoor en een nog groter tekort komt aankinderopvang.
Verder betaal ik zelf niet veel hoor aan het kdv, denk niet dat het netto zo heel veel uit zal maken.
Ik nijg zelf heel erg naar 16 uur, dat had ikvoor dit hele gebeuren al (het snijden ind e kinderopvang) maar danzou ikte veelmoeten laten vallen.
Maar als ik er dus geld op toe moet leggen is de keuze makkelijk gemaakt denk ik.
Ga vanaaf de financiën op een rij zetten om te kijken wat haalbaar is.
Ik vindt zo ie zo die bekortingen in de kinderopvang zot, wat ze van mij wel mogen afschaffen zijn is het feit dat opa en oma betaald worden voor de opvang van hun kleinkinderen.
Wij hebben toen zitten rekenen en wij waren bij een gastouder flink wat minder geld kwijt dan bij een KDV.
Maja mijn partner werkt onregelmatig dus misscien dat onze situatie ook wat anders ligt.
Wij waren voor de opvang van ons aankomend kindje ook verplicht om hele dagen af te nemen en dan ook nog eens een volle week, ook al zou onze spruit misschien maar 1 dgje komen die week. Dit omdat mijn partner soms 3 dgn door de weeks vrij is en ik 4 dgn werk.
En omdat we niet kunnen zeggen hoeveel dagen per week onze spruit gaat komen moeten we gewoon de volle week betalen.