Ik heb het gevoel dat ik minder voeding heb ik kolfde eerst makkelijk 120 cc nu nog maar 80 uit 1 borst ik probeer zoveel mogelijk te drinken
Lizz is wel verzadigd en tevreden en komt goed aan maar me borsten zijn veel slapper en ben bang dat ik straks ineens niks meer heb en ze te weinig klrijgt en ik moet stoppen
Ik wil niet stoppen
Nu doet hub wel de laatste fles en daarna slaapt ze ook nog eens 5 uur komt het daardoor? dat het te weinig gestimuleerd wordt en ook nog eens een tepelhoedje gebruik?
want dan ga ik gewoon zelf de laatste voeding doen en slaap ik maar wat minder
en ik ga proberen weer zonder hoedje hopelijk pakt ze hem
Het kan ook zijn dat Lizz meer is gaan drinken waardoor je minder kolft
Verder geen ervaring ermee maar zie dat je rond de 6 weken zit en als het goed is komen er dan weer regeldagen aan dus dan komt het vast wel goed. Daarbij als je productie wat terugloopt zou ik dan wat vaker aanleggen of als het goed is komt Lizz zelf vaker
Hoeveel uur zitten er tussen dat jij de borst geeft en dan de voeding daarna? Want misschien zit er inderdaad te lang tussen waardoor het wat terugloopt.
En anders hoop ik dat Yvonne nog even reageert, die weet altijd zoveel
Wel goed dat je nog steeds bv geef joh :mrgreen:
Om je gerust te stellen; het kan niet dat je ‘ineens’ niets meer hebt. Ik bedoel; het kan niet van de ene op de andere dag ineens ‘op’ zijn.
Zelfs onder invloed van de zwangerschapshormonen icm niet meer elke dag aanleggen, heeft het hier zeker 2,5 maand geduurd voordat mijn productie echt ophield. En ik voedde in de maanden ervoor nog maar 2 a 3x per dag. Veel minder dan jij dus! Dus niet teveel panikeren!
En het tweede goede nieuws; je kunt altijd dmv meer aanleggen, de productie weer aanzwengelen. Dit kost wel tijd, moeite en energie en het gaat niet zomaar vanzelf. Met 1x extra BV geven ben je er niet zeg maar.
Denk aan het vraag-aanbod principe van borstvoeding: hoe meer je (live) geeft, hoe meer je produceert!
Borstvoeding geven is een kwestie van investeren in het aanleggen (of veelvuldig kolven) in de eerste maanden, na een paar maanden stabiliseert je productie steeds meer. Is het niet meer zo onderhevig aan de veranderingen.
Waar het precies aan ligt dat je nu minder kolft weet ik niet. Die regeldagen wat Meggie zegt zouden best goed kunnen!
Ik denk dat ik wat jij zelf ook zegt: de avondfles zou laten vervallen en die live zou gaan geven. En dat ik desnoods haar in de nacht nog eens (al dan niet slapend) aan zou leggen, want 5 uur is best een heel lange tijd op deze leeftijd. Maar ik ken ook best wat moeders met borstgevoede kinderen bij wie het 5uur slapen geen probleem was. Dus dat zal persoonlijk zijn per persoon en per baby denk ik…
En het tepelhoedje weglaten kun je inderdaad ook goed proberen! Wie weet pakt ze 'm nu! Kleintjes worden toch groter! Arielle had de eerste maanden ook moeite met happen en toen ze een maand of 2 was, had ze het ook ineens door hoe het moest! Dus kon het tepelhoedje weg! hoera niet meer uitkoken!
Ah Blue_Fairy jij bent er gelukkig ook nog. Jij hebt altijd ook goede adviezen
te hard geroepe ik schrok maar nergens voor nodig
heb net 180 uit 1 borst gekolft zoals altijd snachts
en lizz heeft 6 uur tussen de voeding gelaten dus ze zal wel genoeg hebben
op de dag zit er 3 a 4 uur tussen maar vaker aanleggen is geen optie
lizz is een pittige dame en als zij het niet zelf aan geeft en ik leg haar aan
dan hapt ze niet en draait haar hoofd weg alsof ze zegt ik heb geen honger mam
maar ik hoorde haar gister ook weer flink slokken ik moet gewoon meer
drinken ook dat deed ik eigenlijk nooit dus ik moet mezelf dwingen steeds te
pakken en soms ben ik zo druk dan vergeet ik zelf te drinken
nikki kan ik niet vergeten die komt het wel vragen
dank jullie voor het antwoord
Ik had ook moeite met dat drinken en ik heb daarvoor speciaal grotere glazen aangeschaft. En elke keer dat ik BV gaf aan Arielle, maakte ik vlak ervoor een groot glas ranja en die dronk ik dan terwijl Arielle dronk. Zo kon ik het goed op peil houden!
Ik had ook moeite met dat drinken en ik heb daarvoor speciaal grotere glazen aangeschaft. En elke keer dat ik BV gaf aan Arielle, maakte ik vlak ervoor een groot glas ranja en die dronk ik dan terwijl Arielle dronk. Zo kon ik het goed op peil houden!
ook een beetje ter gerustelling
ik heb drie kids de borst gegeven, ( en nog steeds ) en heb nooit gekolft , heb dus ook nooit echt een referentie gehad van hoe veel ik gaf
de baby regelt dat zelf prima als het eenmaal op gang is.
je geeft nu al zoveel weken de borst dat het niet zomaar weg kan zijn
van dat kolven ( niks mis mee hoor begrijp me goed) kun je ook heel onzeker worden als je dan een keer wat minder kolft, maa daar kunnen zoveel redenen voor zijn…soms lukt t gewoon niet zo en komt er gewoon niet veel uit…je baby kan juist wat meer hebben gedronken waardoor er gewoon wat minder in zit
zolang jij blijft aanleggen blijf je produceren…zoals ik al zei, ik deed altijd maar wat…vroegen ze dan kregen ze…soms was dat vaak, soms zaten er uren tussen…maar ik heb nr 1 en 2 gevoed tot ze bijna drie waren en nr drie nu ook alweer acht maanden
komt wel goed meis,…wel goed van je hoor ondanks dat gedoe met tepelhoedjes zo door te zetten, diepe buiging!
dank jullie wel :inlove:
en dat kolfen ja ik doe het eigenlijk zodat hub de laatste voeding kan geven want ik ben kapot met zo weinig slaap en 2 kindjes dus nu kan ik wat slaap pakken dat doet me erg goed moet ik zeggen
dus dat ik ook wat waard