Minder vieringen op school...

en de oudste baalt er van. Zo is er dit jaar geen kerstdiner en geen lampionnenshow maar wordt er extra aandacht besteed aan de kinderboekenweek. Voorzover bekend is er niets veranderd mbt sintviering. De oudste is helemaal recalcitrant er van. Dan maak ik ook GEEN lampion en GEEN surprise.



Op school vinden ze het te veel in korte tijd. Wel komt er iets van een kersttheater. Nou ja we hebben nog even te gaan dus hoop ik dat hij nog bij trekt (vast wel).

Wat vreemd dat de school hier voor kiest, dit is toch juist heel leuk voor kinderen allemaal… Er is toch niets vreemds aan vieringen?

Sterker nog, mijn kind zit op Jenaplan, daar staan vieringen centraal, wekelijks. Dus dit soort feestdagen worden helemaal groots uitgepakt. Ok, het is hectisch, maar kinderen vinden het fantastisch.

hier doen ze ‘gewoon’ aan alles met sint maarten, sinterklaas en kerst EN de kinderboekenweek is hier ook altijd met voorleesontbijt en werken rond thema van de kinderboekenweek.

Veel (voor)lezen, knutselen etc etc.



Het wordt er niet leuker op bij jullie school he?

(hoe is het trouwens afgelopen met dat potlood verhaal?? iedereen massaal naar de Action gerend voor zo apart mogelijk potlood?)