minder productie door koorts

Hey dames,



Jarid is een beetje boos op mama…mama heeft namelijk gisteren 39 graden koorts gehad (met paracetamol, dus eigenlijk hoger). Nu is het gezakt naar 38 zonder paracetamol.



Mama’s productie is nu de ene keer sterk verminderd (de andere keer redelijk normaal). Jarid is hier echt niet blij mee!



De VK zei leg hem vaker aan (okay logisch) en eventueel afgekoeld gekookt water. Vind hij niet echt lekker (duh).



Wat nu? Hij is echt boos als er minder melk uitkomt dan da hij wil.



X Do

vaker aanleggen want denk niet dat je al een voorraadje bv hebt gezien je banner, net als een regeldag maar dan van mama.

:mrgreen:

sterkte

Inderdaad gewoon blijven aanleggen. Ook al krijgt hij nu niet zoveel als hij zou willen, dan krijgt hij morgen wel weer meer. Of zoals mijn kraamhulp zei: dan zuigt hij een minuut voor nu en 5 minuten voor de volgende keer :wink:



(Je borsten maken namelijk de meeste bv aan terwijl er gedronken wordt, maar dat wist je natuurlijk al lang :wink: )

Thanks voor jullie reacties!



Koorts is gelukkig weg, dus productie is er weer! :dance:



Vanochtend nog bij de kinderarts geweest (1e controle bij 4 weken). Alles was goed en hij was in de afgelopen 6 dagen 190 gram aangekomen, dus zoveel heeft hij niet onder mijn koorts geleden gelukkig!



De kinderarts adviseerde inderdaad ook om een voorraadje BV te gaan opsparen. Mocht ik dat in het vervolg niet hebben of niet genoeg en ik ben weer ziek, dan inderdaad naast veel aanleggen afgekoelde gekookt water. Maar als hij dan echt ontevreden blijft, dan toch wat flesvoeding bijgeven was haar advies.



Ik ben wel blij dat hij niet ziek is geworden!! En hij is nu weer helemaal een tevreden mannetje! :inlove:



Liefs Do

Sorry hoor… kan me weer even opwinden… :silenced: er wordt geadviseerd om water bij te geven :think: Is dit verstandig OM JE PRODUCTIE om te krikken? :wall: :wall: :wall: Ga vooral water geven ja… dan maak je dus niks extra aan… en de kinderarts adviseerd lekker makkelijk KV bijgeven… tjeeeemineeeeee… niet even, lekker aanleggen… jijzelf goed voor jezelf zorgen… stomme adviezen geven ze zeg…



Geen aanval naar jou hoor… :naughty:

:lol: :lol: ligt hier krom van het lachen door fai der reactie











Maar ze heeft wel gelijk :wink:






Inderdaad meer aanleggen meis, dan krik je je productie weer op.

Beterschap en fijn dat de koorts in ieder geval al is gezakt :hug:

Ik heb hem ook meer aangelegd (elk uur op een gegeven moment!). Maar hij was onbevredigbaar, vandaar dat ik de (overigens goedbedoelde) adviezen kreeg.

Dominique… weet je… door sommige adviezen kan het juist echt slecht aflopen met de BV… maar ik lees nu dat jouw kleintje idd nog erggg klein is :mrgreen: dus ik snap dat ze het wel goed in de gaten houden… maar ik had gehoopt op wat extra advies naar jou toen van de VK en HA over het omhoogkrikken van de BV en niet alleen je kind tevreden houden… het kan beiden namelijk en als ik dan lees: FV geven en water bijgeven, denk ik… jaaahaa… maar ze wil evengoed BV blijven geven… of zo…

Ja nou, jij bent iig opgeknapt… :thumbup: :thumbup: :thumbup:



TaMa, gekkie… :mrgreen: :wink: :-*

Ja, ik vind het ook vreemde adviezen. Je zou toch denken dat een arts beter zou moeten weten.

Ik heb hier ook een man thuis zitten die om de haverklap zegt: nou, dan geven we haar toch een flesje kv… :think: ??? En ik maar m’n stinkende best zitten doen om alles op gang te houden. Vervelend hoor, als je het idee hebt dat je weinig ruggesteun krijgt.

Dominique, fijn dat je je beter voelt en je productie weer op peil is. Hou vol meid!!

@mamalena wrote:

Ja, ik vind het ook vreemde adviezen. Je zou toch denken dat een arts beter zou moeten weten.

Ik heb hier ook een man thuis zitten die om de haverklap zegt: nou, dan geven we haar toch een flesje kv… :think: ??? En ik maar m’n stinkende best zitten doen om alles op gang te houden. Vervelend hoor, als je het idee hebt dat je weinig ruggesteun krijgt.

Dominique, fijn dat je je beter voelt en je productie weer op peil is. Hou vol meid!!




Mijn man was ook zo… dat is de ‘makkelijke’ weg en ze denken juist dat ze jou ontlasten daarmee :roll: :mrgreen: Mannen denken in korte termijn oplossingen :angel: