Oh jee… Ons meisje groeit niet goed genoeg meer… Ze is de afgelopen 2,5 week maar 60gram gegroeid en de 2 weken ervoor maar 130gram…
En tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens ongesteld geworden vandaag voor het eerst…
Ik kolf ook stukken minder de hele week al…
Pfff komt dit nog goed? Ik probeer ze wel een keer extra aan te leggen met de hoop dat ze beter gaat groeien maar weet niet of het gaat helpen…
Het cb was nog niet zo ongerust en ze zien het wel meer, maar ik ben dit totaal niet gewend bij de eerste… (moet wel over 2 weken een keer extra komen wegen, ze moet blijven groeien, hoeveel is niet zo erg als ze maar groeit zeggen hun)
En ik wil zo graag tot de 6 maanden niks bijgeven… Maar dan duren 2,5 maanden nog lang vind ik…
Ze drinkt ook superslecht uit de fles (max 130cc maar meestal maar 100cc), heb al verschillende tutten geprobeerd…
Ik geef ze nog 4, maar probeer nu weer 5 voedingen per dag te geven…
Moet ik ze snachts dan ook maar weer aan gaan leggen, ze slaapt al vanaf de 6 weken door en dat is ook wel lekker eigenlijk… Ik leg ze nu rond 22u nog een keer extra aan als wij naar bed gaan…
Poepen doet ze maar 1x per week ongeveer en plassen (zeker 3 goede en 1 redelijke plasluier per dag)…
Daarnaast is ze ook wel weer 3 weken verkouden geweest (na de tweede prik grrrrr)… Dus dan kan je het wel weer verklaren in combinatie met het ongesteld worden… Ook duimt ze sinds een paar weken en komt daardoor minder snel om eten vragen, ben dus niet meer zo op verzoek van haar maar op verzoek van mij aan het voeden…
Wordt er weer zo onzeker van…
Zouden we het zo kunnen redden tot de 6 maanden :think: …
grts patricia
hoi babylover,
algemeen bekend is dat er rond de 4 maanden een borstvoedingsdip komt…hier moet je even door heen…en dan komt de productie vanzelf weer op gang! Dus wat dat betreft geen zorgen maken.
qua groei van je kleine dame, ik zou het in de gaten houden dat ze overdag genoeg drinkt, voldoende plasluiers zeg maar…niet elk kind groeit elke maand even hard…soms is er een dipje te zien…vooral is het zo bij bv kindjes dat ze de eerste paar maanden hard groeien en daarna wat minder…ik zou als ik jou was even een account aanmaken bij borstvoeding.com hier kun je online een bv curve volgen…als de lijn maar gestaag groeit is het prima…ik heb het ook gehad bij de 4 maanden…maand later dronk ze weer meer…
mijn advies blijven aanleggen…en vertrouwen in jezelf en je meissie hebben, als zij alert is en genoeg plasluiers heeft dan zit het vaak wel goed…de groei haalt ze dan op een andere manier wel weer in…(maar ik zou wel altijd gewoon even in de gaten houden…je weet t tenslotte nooit…)
succes meis :-*
Rond die tijd hebben bv kids. idd hun bekende dip.
Op het cb gebuirken ze vaak een groeicirve van nutricia dus voor fv kindjes :? zolang ze niet afvalt is het prima is mij altijd verteld, en mij 2e is een hele poos op het zelfde gewicht blijvne hangen rond die tijd. Was ook ongerust maar is goed gekomen :thumbup:
Meike groeide ook tot 3,5 maand erg hard van 3540gram naar 6500gram, na die tijd groeide ze maar heel weinig, tot bijna niet…
en ook verminderde productie net voor en tijdens menstruatie
Op t CB zeiden ze ook tegen mij, is niet erg, zolang ze maar niet afvalt.
Maar je hoeft je geen zorgen te maken, t komt allemaal goed! Iedere kindje heeft zn eigen tempo waarin hij/zij groeit en ontwikkeld!
Ga lekker door met de bv! :thumbup:
bedankt voor jullie antwoorden…
Heb ze afgelopen week vaker aangelegd, 5 tot 6 voedingen per dag gegeven…
Ze is dus 100gram gegroeid afgelopen week… Dus het heeft wel geholpen…
Maar waar ik dan weer niet goed van wordt is dat ze elke keer beginnen over het bijvoeden :evil: … Ze accepteren het wel hoor dat ik pas bij de 6 maanden wil gaan bijvoeden maar ze benoemen het wel elke keer dat ze bijna 4 maanden is en dan wel wat extra’s mag hebben…
(kwam vandaag ook een vriendin tegen en haar kindje is 4 weekjes ouder en die moest nu toch echt wel gaan beginnen want bij de 6 maanden moet ze toch al wel echt een potje eten… Kindje krijgt wel fv maar dan nog…)…
grts patricia
Negeren hoor, je doet het hartstikke goed, als ze weer komen zeg je alleen ‘4 maandendip’ en dan loop je weer naar buiten :mrgreen:
Het stagneert nu wat, dat klopt maar dat is écht heel normaal, gewoon lekker op verzoek aan blijven leggen
@babylover wrote:
Heb ze afgelopen week vaker aangelegd, 5 tot 6 voedingen per dag gegeven…Fijn dat het zo goed gaat!
Ze is dus 100gram gegroeid afgelopen week… Dus het heeft wel geholpen…
O, en rond deze leeftijd is 5 Ã 6 voedingen zelfs nog wat aan de weinige kant dacht ik.
@babylover wrote:
Maar waar ik dan weer niet goed van wordt is dat ze elke keer beginnen over het bijvoeden :evil: … Ze accepteren het wel hoor dat ik pas bij de 6 maanden wil gaan bijvoeden maar ze benoemen het wel elke keer dat ze bijna 4 maanden is en dan wel wat extra’s mag hebben…
(kwam vandaag ook een vriendin tegen en haar kindje is 4 weekjes ouder en die moest nu toch echt wel gaan beginnen want bij de 6 maanden moet ze toch al wel echt een potje eten… Kindje krijgt wel fv maar dan nog…)…
Gewoon negeren hoor, de adviezen vanuit kinderartsen etc is toch echt bijvoeding vanaf 6 maanden (beginnen met groente), zowel voor bv als fv kindjes. Dus als jij pas met 6 maanden wil beginnen, kunnen ze de pot op en begin je gewoon lekker pas met 6 maanden.
Verder veel succes, hoop voor je dat je goed door deze dip komt :-*
met fv zitten ze nu nog maar op 4 voedingen in principe…
Onze zoon volgde ook altijd dat schema, die dronk ook al heel snel nog maar 4 voedingen… Maar die dronk dan wel ongeveer 300cc per keer…
Dus het kan wel… Ons meisje doet het dus anders :mrgreen: …
Zou ook niet weten waar ik meer voedingen per dag vandaan moet halen… Nu meestal 7.30-11.00-14.00-18.00-22.00… Weet niet echt waar ik er dan nog een tussen moet proppen :think: …
grts patricia
@babylover wrote:
met fv zitten ze nu nog maar op 4 voedingen in principe…
Onze zoon volgde ook altijd dat schema, die dronk ook al heel snel nog maar 4 voedingen… Maar die dronk dan wel ongeveer 300cc per keer…
Dus het kan wel… Ons meisje doet het dus anders :mrgreen: …
Zou ook niet weten waar ik meer voedingen per dag vandaan moet halen… Nu meestal 7.30-11.00-14.00-18.00-22.00… Weet niet echt waar ik er dan nog een tussen moet proppen :think: …
grts patricia
Hihihi nou ik zie nog wel mogelijkheden hoor Haha maar ja ik voed nog zo;'n 8x per dag, minimaal
Wel fijn dat het weer wat beter gaat meid. Ik herken die dip van de 4 maanden wel pfff wat een onzekerheid geeft dat. Ik heb een kindje dat dan direct gaat regelen gelukkig.