Je hebt ook tandpasta van Weleda, schijnt erg fijn te zijn. Wil ik ga na deze tube ook eens gaan proberen.
Daar zitmgeen of heel weinig fluor in, iets wat je iig weloverwogen moet besluiten. Wij gebruiken hem voor de jongste, maar ik heb teveel horrorverhalen over kinderen met heeel veel gaatjes etc gehoord om het te blijven gebruiken. Dus hier ook elmex.
Ik dacht er idd. goed aan gedaan te hebben, en nu heeft zl. een gat in zijn kies, door dus geen goede tandpasta te gebruiken.
Je hebt ook tandpasta van Weleda, schijnt erg fijn te zijn. Wil ik ga na deze tube ook eens gaan proberen.
Daar zitmgeen of heel weinig fluor in, iets wat je iig weloverwogen moet besluiten. Wij gebruiken hem voor de jongste, maar ik heb teveel horrorverhalen over kinderen met heeel veel gaatjes etc gehoord om het te blijven gebruiken. Dus hier ook elmex.
Ik dacht er idd. goed aan gedaan te hebben, en nu heeft zl. een gat in zijn kies, door dus geen goede tandpasta te gebruiken.
En hier nog een Elmex-fan. Al was het alleen al vanwege het feit dat het niet van dat kauwgomballensmaakjesspul is… Ik heb dat echt nooit begrepen… waarom tandpasta, ook voor die kleintjes, niet gewoon naar tandpasta mag smaken :roll:
Net als de kinderparacetamol, kauwtabletten, gaan ze daar ineens een fruitsmaakje aan doen, nou mijn kids weigeren dat! Kruidvat eigen merk heeft tenminste gewoon pepermuntsmaak!
Ik gebruik momenteel nog Prodent met Bobo erop. Mara die is nog van 0-5. Heb ook een keer de verkeerde Prodent gekocht voor 5-10 en die vond Damian ook niet lekker. Dat deed zeer op zijn tong. Dat snapte ik niet helemaal, maar als ik dit nu zo lees, straks gewoon voor Damian Elmex halen.
Elmex is ook het enige merk dat mentholvrije tandpasta heeft (oke, je hebt ook Paradontax, maar die vind ik niet lekker) Met een overgevoeligheid voor menthol is dat voor mij de enige tandpasta die ikzelf kan gebruiken.
Hier ook Elmex, ook omdat ik het vertik om tandpasta met frambozen, aardbei of kauwgomsmaak ofzo te gaan kopen. Tandpasta heeft pepermuntsmaak en dat lijkt me een goede voorbereiding voor later. Anders is ze ineens 5 en moet ze dan aan de pepermunttandpasta en wil ze helemaal niet meer.
Lasse heeft ook moeite met die van 5=12 van pak 'm beet ik denk colgate (waar je mega mindy van hebt) maar ik ga denk ik ook eens elmex proberen als ik dat hier zo lees. Nena moet ook gaan overstappen dus dan doen we het wel daar mee.
Maar, nog iets anders dan, gaan jullie over op die tandpasta als ze 5 zijn of als ze gaan wisselen? Weet niet wanneer ik nou over moet stappen. Jinte is al 5, maar poetst nog steeds met pasta van 0-5. Ik dacht eigenlijk dat je pas over mocht stappen als de grote mensentanden eraan kwamen?
Maar, nog iets anders dan, gaan jullie over op die tandpasta als ze 5 zijn of als ze gaan wisselen? Weet niet wanneer ik nou over moet stappen. Jinte is al 5, maar poetst nog steeds met pasta van 0-5. Ik dacht eigenlijk dat je pas over mocht stappen als de grote mensentanden eraan kwamen?
Nena was net vier toen we naar de tandarts gingen en dat die zei dat ik haar al best met die van 5 plus mocht gaan poetsen. Alleen wilde zij het niet, want ze trok de smaak niet.
De tandarts gaf aan dat ik met 4 jaar al met de 5-12 jaar mocht gaan poetsen.
Robin heeft de 5-12 jaar nog steeds. Voor Lucas heb ik nog 0-5 jaar, dat komt omdat ik sinds zijn 4de verjaardag 3 maanden geleden nog niet bij de tandarts ben geweest en ik het nog even wilde vragen. Toen het bij Robin werd aangeven, is immers ook alweer ruim 4 jaar geleden.
En ik maak eerst de tubes op. 8)
Voor beide heren hebben we dan Elmex, maar zelf poetsen we wel met Prodent.
Vind Elmex voor mezelf niks…
Hou wel van lekker heet, pak altijd de extra menthol. :mrgreen: