Mijn zoontje van 3 was helemaal zindelijk vorig jaar eind van het jaar, een paar maanden lang.
Ik heb er niet achteraan gehoeven hij ging gewoon naar de wc, en had nooit een ongelukje.
Nu is hij sinds januari al aan het klungelen, hij is steeds te laat met naar het toilet gaan, iedere keer een ongelukje in zijn onderbroek, niet de volledige plas hoor.
Poepen doet hij altijd op de wc, dat gaat nóóit mis.
Hij gaat wel gewoon naar de wc, maar dus bijna altijd te laat.
Ik heb zijn urine na laten kijken bij de ha, om een blaasontsteking uit te sluiten, en zijn urine was schoon.
De huisarts schuift het een beetje af, ach… hij is nog zo jong enz enz… maar ergens in mij vind ik het gewoon heel vreemd.
Er zijn wel wat dingen veranderd de laatste tijd, in december heb ik ontslag gekregen, en sinds februari ben ik gastouder geworden, voor 3 dagen in de week, maar het ging dus eigenlijk al mis voordat ik gastouder werd.
Ik heb nu het cb gebeld, en zij adviseerden om volledig de druk eraf te halen en hem weer een luier om te doen, en dit een maandje aan te zien.
Maar is dit wel heel erg makkelijk, ga ik zo juist niet helemaal bergafwaarts met hem?
Iemand tips?
luier aandoen zou ik niet doen hoor… Hier een jongetje dat beginnend zindelijk is ( 3,5 nu) en als ik hem een luier aandoe onderweg doet hij het gewoon in zn luier, ook al kan hij het ophouden!
Ik ben bang dat als je een luier aandoet, hij het idd in zn luier gaat doen en niet meer zal aangeven dat hij moet plassen oid. Ik snap dat constant natte kleding ook niet alles is, maar misschien anders een oefenbroekje ofzo?
Ik zou het inderdaad met een oefenbroekje proberen maar zeker niet een luier aan doen.
Je zegt vanaf december je baan kwijt, kan inderdaad zijn dat hij de spanningen daaromtrent gevoeld heeft en daardoor even niet meer zo oplet.
Misschien hem ook af en toe herinneren tijdens het spelen ofzo?
Maar hij kan het wel dus daarom zou ik geen luier meer omdoen.
Ok, hij is nu een dagje uit met zijn opa en oma, nu heeft hij wel een luier om, omdat het anders wel mis gaat vrees ik.
Vanmorgen had hij hem om, en ging hij ook met luier om nog steeds naar de wc, dus dat is wel positief.
Moeilijk hoor, ik vind het erg lastig, ik denk vooral dat hij het vergeet omdat hij te druk is met spelen.
Snap ik wel hoor je wilt opa en oma ook niet met vieze broeken opschepen.
Alleen hoeft hij dus niet ook niet meer op te letten, dat zou ik het gevaar van een luier vinden, ze worden er ‘lui’ van. Bij Marijne zou het niet werken in ieder geval.
En de kookwekker zetten?
Noortje is ook al een poos zindelijk, maar laatst had zij dus ook elke keer een periode dat ze net te laat was. Ik werd er erg chagrijnig van, want ze kan het best.
Toen heb ik de kookwekker gezet. Elke keer als de bel gaat, gaan we proberen of er een plasje komt, of misschien wel niet. Maar altijd proberen.
Ik ben begonnen de wekker op 3 kwartier te zetten.
Inmiddels is de wekker niet meer nodig en gaat het eigenlijk gewoon goed.
Wat marlous zegt, ze worden er lui van. Hier dus nog een luier onderweg en hij krijgt het voor elkaar hem droog te houden als ik zeg dat hij er niet in mag plassen!!! Maar zeg ik het niet, dan zit die luier zooooo vol. En dat terwijl hij 's nachts af en toe ook droog is geweest al. Oftewel hij kan het wel, maar het is makkelijk idd. Maar we zijn nog te kort bezig hem echt zonder luier te laten lopen, bovendien poept hij niet op de wc nog dus dat moet ook ergens in zeg maar :shock: :sick:
Maar volgende week is het vakantie en heb ik alleen de 2 mannen thuis dus maar eens druk aan het oefenen met meneer want we hoeven dan nergens heen
Als ik mijn zoon niet zeg dat hij naar de wc moet gaan, dan heeft hij ook vaak een ongelukje in zijn onderbroek (lees de eerste druppels). Kun je hem niet helpen door gedurende de dag regelmatig naar de wc te sturen? Naar mijn idee leert hij daar meer van dan van weer een luier om.