mijn zoontje maakt smak geluidjes

hallo

mijn zoontje is bijna 4 maanden en hij smakt heel erg veel,

dan doet hij zijn handjes in zijn mondje en hij smakt, hij haalt soms zelf zijn speen er uit en hij smakt dan, dat doet hij ook na de flesje,

ik heb van een hyvesvriendin gehoord dat zij haar kindje al sinds een maand potjes en fruit geeft, haar baby is 4 maanden en 3 weken oud

nu vraag ik me dus af zou mijn zoontje ook behoefte krijgen vanwege het smakken ? hij kijkt ook vol interesse na ons als we eten :shock:

iemand misschien raad ??

Hoeft niet altijd, maar zou wel wachten tot hij echt 4 maanden is geweest, en liever nog iets langer.

@L&D wrote:

hij kijkt ook vol interesse na ons als we eten :shock:

Als je de handstand doet of je wenkbrauwen epileert kijkt hij waarschijnlijk ook vol interesse, dat zegt niet zoveel :angel:

Bijvoeden wordt pas met zes maanden aangeraden. Als hij zoveel smakt, zou ik me afvragen of hij niet gewoon honger heeft en meer fles/borst moet hebben..?

Als het smakken al zou duiden op honger (al vraag ik me af of het dat is, want als hij echt honger heeft zal hij waarschijnlijk wel gaan huilen), heeft hij gewoon wat meer borst/flesvoeding nodig. Bijvoeden voor 6 maanden is niet nodig (en wordt zelfs afgeraden ivm allergieën). Het zou ook kunnen dat je zoontje het gewoon een leuk geluid vindt waarvan hij merkt dat hij het zelf kan maken (mijn jongste zoontje is ongeveer net zo oud en is veel aan het ‘bellen blazen’). En interessant vinden ze op deze leeftijd alles wat je doet, dat betekent niet dat hij dus al vast voedsel zou willen eten.

:mrgreen: kyano deed dat ook,toen hij 4 mnd was heb ik wat pap in de fles gedaan,hij vondt het heerlijk

Met vier maanden gaan ze vaak ook alles naar hun mond trekken, wat maakt dat veel mensen denken dat ze aan bijvoeding toe zijn, maar het is eigenlijk een heel gewone ontwikkeling.

Buiten de allergieen is het ook voor de darmpjes nog een te grote belasting, die zijn nog niet voldoende ontwikkeld.

sorry hoor maar mijn kind krijgt echt genoeg,

hij krijgt 180 cc per fles, met schepjes gerekend kom je dan op 200cc (min 5 flessen per dag) dus hij heeft wel genoeg

misschien vind die inderdaad gewoon het smak geluiden leuk of doet hij gewoon alles in zijn mondje :smiley:

@L&D wrote:

sorry hoor maar mijn kind krijgt echt genoeg,

hij krijgt 180 cc per fles, met schepjes gerekend kom je dan op 200cc (min 5 flessen per dag) dus hij heeft wel genoeg

misschien vind die inderdaad gewoon het smak geluiden leuk of doet hij gewoon alles in zijn mondje :smiley:

Je eerste zin komt wat defensief over…

Er bestaan hongerige kindjes, dus het zou altijd kunnen he… men denkt gewoon met je mee.

Hier deden de jongens dat ook, precies rond die leeftijd, nu nog stoppen ze continue hun handjes in hun mond en gaan daarop sabbelen en dat geeft ook smak geluiden. Het lijkt mij een doodnormale ontwikkeling en niet gelijk op jouw gericht hoor, maar waarom denken mensen altijd zo snel dat babies bijvoeding nodig hebben?? Wat iemand eerder al zei: Als het aan hun ligt doen ze alles na.

Ik zou met bijvoeding echt wachten tot ze om de nabij de 6 maand zijn, daarvoor heeft het alleen maar nadelen, behalve dan dat het misschien voor sommige ouders leuk is :roll:

Het is wel zo, dat kindjes rond 4 maanden allemaal doen, ze krijgen interesse in alles wat de papa en mama doet. Hij zal waarschijnlijk ook smak geluidjes maken als je de vaatwasser in ruimt, omdat hij het interessant vind.

Ze vinden hun handjes geweldig om te voelen en zien. En zullen nu meer ontdekkingen doen met hun mond.

Ik heb Bijvoeding ook nog laten wachten terwijl het CV wel goed vond als ik al met 3,5 maand zou beginnen, maar 6 maanden is toch veel beter, en dat word ook geadviseerd.

Misschien krijgt hij wel genoeg flessen, met genoeg inhoud, maar heeft hij wel honger.

Dat kan ook, maar als hij echt honger heeft gaat hij huilen neem ik aan?

Hongerige babys bestaan ook, Riley had echt honger rond 4,5 maand en krijste het uit. Heb toen Bambix rijstebloem er bij gedaan bij de eerste en laatste fles, zodat hij verzadigd begon, en verzadigd naar bed ging. Dat ging zo veel beter!!

Hartstikke goed dat hij lekker aan het smakken is :thumbup:

(en ook altijd wel lief gezicht, hè?)

Het hoort helemaal bij de ontwikkeling hoor. Door dingen in de mond te stoppen, tast hij alles af, maar wordt er ook voor gezorgd dat de kokhalsreflex naar achter verplaatst wordt en je kindje de voorwaarde gaat scheppen om straks vaste voeding te kunnen gaan eten!

ik denk dat ik dosis meer er bij ga doen,

de cb heeft gezegd dat ik het bij 180cc moet laten, ik ben het daar niet mee eens, ik wil overgaan na 210 cc en kijken wat die daar van op drinkt,

ik vroeg overigens alleen maar omdat een vriendin mij wel haar kindje van maand 4 een potje geeft per dag, dus ik dacht zou ik dat ook kunnen,

D. het kwam inderdaad defensief over, ik voelde me aangevallen sorry mensen, die nieuwe moederschap maakt me soms enorm onzeker :frowning:

en inderdaad die smakgeluidjes zijn heel lief om te hoen :inlove: ik wacht gewoon tot hij 6 md is :inlove:

Hoi L&D,

Je ging dus idd ophogen en kijken wat het doet. Werd het minder? Je moet er alleen wel even erg in hebben dat je dan geen 5 flessen geeft, maar max. 4. Het is nl. niet goed voor een baby om meer dan 1 liter melk per dag naar binnen te krijgen namelijk. Ik weet niet of je dat wist.

Groetjes